Binnenruimte is bij de F4 'slechts' 19 mm extra breedte bij de voorstoelen, en 31 mm op de achterbank. Die wielbasis die bij de Scala nog eens bijna 10 cm extra is, was mij ook al opgevallen. Verder is de F4 zo'n 2 cm lager en is inderdaad een klap langer dan de F3. Opvallend dat de auto 2 cm lager is, maar wel ongeveer een cm extra hoofdruimte heeft, dat kan alleen als de instap lager is geworden. (ik ga er gemakshalve van uit dat niet de dakconstructie veel minder hoogte heeft, of de bodem veel dichter op de grond ligt).
De spoorbreedte is bij de F4 wel flink gegroeid (5-6 cm) en dat zou de stabiliteit in bochten ten goede moeten komen. Die extra wielbasis zal waarschijnlijk ook veel ruimte voor de achterpassagiers opleveren. Bodywork is aan de buitenkant inderdaad zo'n 5 cm breder geworden, maar dat zie je maar voor een klein deel terug aan de binnenkant, blijkbaar meer ruimte/veiligheid voor side impact bij botsingen. Overigens is de nieuwe F4 met de buitenspiegels erbij smaller dan de F3, ondanks het bredere bodywork van de F4, daar blijkt pas uit hoe akelig klein de buitenspiegels blijkbaar zijn geworden voor de lagere luchtweerstand (zie ook de openingspost). Ik vind de spiegels bij de F3 soms al klein genoeg, dus ik ben bang dat ik die van de F4 véél te klein ga vinden om alleen op basis van zicht in de buitenspiegels achteruit te rijden.