Fabia 3 start slecht tot niet

EdK

Forumguru
één voor één eruit halen en dan starten of contact aan en kijken wat wel werkt en niet werkt.... :pieker:
 

Tees

Donateur
Even snel gegoogled, ik denk dat er 2 startrelais zijn, voor de Passat vond ik dat iig wel. Beiden zitten bij de Passat ónder de fusebox in de motorruimte (489 en 643).

644 onder het stuur is het X-contact relais, die schakelt grote verbruikers uit tijdens het starten. Denk niet dat die dit gedrag veroorzaakt.
 
Ik ga het proberen maar kom er moeilijk bij met de handen om hem goed vast te pakken
En er zit natuurlijk een haakje aan om hem op zijn plek te houden gaat niet makkelijk
 
Alle relais vervangen en hij doet nog steeds niet starten met de kou
Vanmorgen starten in 1 keer geen problemen maar het is 8 graden buiten boven de 5a6 graden start hij gewoon of er niks aan de hand is
 

Cordoba

Forumguru
Wat voor olie zit er in het blok? (Ik denk dat er mogelijk te dikke olie in zit, waardoor ie moeilijk rondtrekt bij een koude start, heeft ie eenmaal een keer rond gedraaid zit er wat olie tussen en gaat ie makkelijker rond)
 

Tees

Donateur
Alle relais vervangen en hij doet nog steeds niet starten met de kou

Even voor de check: welke relais heb je vervangen? Alle onder je stuur of onder de motorkap, of beide?
Olie kan, maar lijkt me toch wat onwaarschijnlijk (tenzij er een beunhaas bezig is geweest), zelfs 10W-40 zou een TSI nog best mee moeten kunnen starten.

Ik denk eerder (nog steeds) aan de bekabeling of het contactslot.
 

EdK

Forumguru
of het contactslot.
Bertus, hoe ziet je sleutelbos eruit waar ook je autosleutel aanhangt ??
Zit daar nog een halve kilo aan ijzer aan vast dmv andere sleutels en hangers ??
Zo ja dan is inderdaad de kans groot dat het slot naar de .... is


..... = zelf in te vullen
 
Ik denk ook contactslot of startonderbreker
Omdat hij alleen op contact gaat en voor de rest doet hij niks ook de startmotor doet het niet en de bekabeling is al vervangen
 
Bovenaan Onderaan