Fabia 3 start slecht tot niet

Ik heb een vraag mijn fabia Monte Carlo van 2019 heeft het probleem dat hij s’ochtens moeilijk of niet start en hij geeft allerlei storingen
ESC storing
Start stop storing
Park distance storing
Stability storing
Front assist storing
ben al bij de dealer geweest en bij degene die hem getuned heeft maar ze kunnen niks vinden als hij eenmaal aan is geweest heb ik de rest van de dag geen problemen met starten of storingen zit al een nieuwe accu in alle zekeringen nagekeken ook al reserve sleutel geprobeerd maakt allemaal niks uit het is elke keer als hij langere tijd stilstaat dan problemen met starten
 

Tees

Donateur
Als er allerlei storingen zijn bij starten, zou je denken dat er foutcodes weggeschreven zijn. Heb je daarnaar gevraagd?

Het klinkt iig als een electronisch probleem, nieuwe accu heb je al, dan komen een slechte massaverbinding of een slechte dynamo in beeld.
 
Als er allerlei storingen zijn bij starten, zou je denken dat er foutcodes weggeschreven zijn. Heb je daarnaar gevraagd?

Het klinkt iig als een electronisch probleem, nieuwe accu heb je al, dan komen een slechte massaverbinding of een slechte dynamo in beeld.
Alles was in storing volgens de computer
Alles gereset ging 1 dag goed daarna weer niet starten
 
Bij de dealer achter laten zodat zij hem koud kunnen starten?

Bij de dealer deden ze hem aan computer en zeiden dat er een aantal dingen niet met elkaar communiceerden vervolgens werd er gezegd ga maar naar degene die hem getuned heeft en een rekening van €40
En dan ook nog zeggen dat ze 50/50 hebben gedaan anders was ik €80 kwijt en er is niks gedaan ben dus niet z’n fan van de dealer
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet waar ie getuned is, maar onlangs ook al gezien dat na het terugzetten van originele software een hele rits problemen ook direct verdwenen waren.

Je kunt je auto ongeveer op iedere hoek van de straat laten tunen, maar de tuners die echt verstand hebben van een Vag-auto en deze goed kunnen tunen zijn er niet zoveel.

Wat de dealer betreft: jij bent geen fan van de dealer (ik ook niet), maar ik denk dat de dealer geen fan is van 'goedkope' tuners.
 
Motor is getuned bij v tune in huizen hun doen dit al bijna 25 jaar en mijn dsg bak is getuned door jd enginering in Lochem dit zijn bedrijven die er wel verstand van hebben en de dealer en tuner zeggen dat het niet met de software te maken heeft dit was ook het eerste waar ik onderzoek naar gedaan heb
 
Als er allerlei storingen zijn bij starten, zou je denken dat er foutcodes weggeschreven zijn. Heb je daarnaar gevraagd?

Het klinkt iig als een electronisch probleem, nieuwe accu heb je al, dan komen een slechte massaverbinding of een slechte dynamo in beeld.
Ik heb de massa kabel los gehad schoon gemaakt en wd40 erop nu zien wat hij morgenochtend doet
 

Tees

Donateur
:deuk: €80 voor de auto uitlezen en resetten...geloven ze t zelf?!? Mijn garage rekent daar €25 voor, die €40 is gewoon het normale tarief hoor.
Hebben ze je ook nog verblijd met de foutcodes? Want 'een aantal dingen die niet met elkaar communiceren' heeft niemand wat aan...
 
Ik ben er dus helemaal niks mee opgeschoten bij de dealer
En bij de tuner is hij 2 keer aan de computer geweest en die zei hoort bij de service dus hoefde niks te betalen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Erik_NL

Forumguru
Het begrip "de dealer" wordt nogal eens verschillend geïnterpreteerd.
Bedoel je met de dealer een officiële Skoda-dealer, de garage in Soest waar je de Fabia hebt gekocht of een andere garage?
 
Het begrip "de dealer" wordt nogal eens verschillend geïnterpreteerd.
Bedoel je met de dealer een officiële Skoda-dealer, de garage in Soest waar je de Fabia hebt gekocht of een andere garage?
Pon dealer Amersfoort die doet Skoda en Seat

Volgens mij zakt de spanning van je accu gewoon te ver weg bij een koude start…
De nieuwe accu zit er nu net een week en mijn eigen garage heeft die al doorgemeten en hij was goed
 
Moest een speciale accu in vanwege het start stop systeem
Als de startmotor niet goed is zou ik er de rest van dag ook problemen mee moeten hebben en dat is niet het geval hij doet het alleen als hij langer stilstaat als hij 1 keer aan is geweest doet hij het de rest van de dag zonder problemen en storingen daarom snap ik niet wat er aan de hand is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Accu spanning al eens gemeten voor de eerste start ?
Is die dan laag ?
Zo ja dan is er iets dat de accu blijkbaar in de nacht leegtrekt ?
Nieuwe accu is wel ingeleerd toen hij is geplaatst ?
 

hemi24

Forumguru
Externe verbruikers toegevoegd?
Marterverjager of dashcam, of iets dergelijks?

Iets zorgt ervoor dat je accuspanning té laag wordt…
 
Als hij eindelijk wel aanslaat of doet hij maar 10 seconden draaien kan ik hem uitzetten en daarna start hij alsof er niks aan de hand is
Vanmorgen weer niet starten eerst 7 keer niks toen starten meteen weer uitvallen waarschijnlijk start onderbreker daarna weer 5 keer starten met geen reactie contact gaat gewoon aan alles doet het met proberen te starten eindelijk start hij vervolgens kan ik hem weer uitzetten en hij start daarna zonder problemen
 
Bovenaan Onderaan