F3 met Eibach veren

Skodako

Senior Member
Hallo Bjorn,
Ik heb momenteel de standaard dempers met eibach veertjes eronder.
Geen ervaring met de Belgische wegen, wel met de nu nog uiterst hobbelige A6 in Flevoland en prachtige steile drempels in Almere. Bijna stapvoets erover heen rijden is alleen mogelijk momenteel anders een harde bonk aan de voorzijde.:maakmegek:

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn ervaring (Fabia 2) is dat de wegligging enorm is verbeterd. Zolang het wegdek redelijk is gaat het prima. Bij slecht wegdek wel wat bonkerig en bij sommige drempels idd een klap als je te hard gaat. De verbeterde wegligging is het me wel waard. Maar als ik die van mijn komende F 3 acceptabel vind, ga ik niet verlagen

Wat mij vooral tegenhoud is het belabberde wegdek in België, hier kan je geen km rijden zonder een bonk te voelen van de putten in de weg. ikzelf vind de wegligging van de Fabia helemaal niet denderend, kan misschien komen omdat ik jong ben en een redelijk hevige rijstijl heb. Maar vinden jullie dat het deinen en hellen weg is of ondervinden jullie dit nog steeds ?

Rosinfield

† In Memoriam
Niet denderend zou voor mij nog acceptabel kunnen zijn en dat is waarop ik eigenlijk hoop. Bij de huidige Fabia 2 vond ik hem ronduit slecht en heb ik meteen verlaagd. Scheelt wel dat ik toen de Yeti gewend was, denk ik

Hangt een beetje van persoon tot persoon, voor de F3 is verlagen ook optisch gewoon beter... Standaard staat hij nogal hoog op de poten. Kom zelf ook van een F2 en daar had ik niet de drang om de auto te verlagen, waar ik dat nu met de F3 wel heb.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja die optiek boeit me nauwelijks, al staat het idd wel beter. Maar vind je de wegligging niet beter tov de F 2? Want dat heb ik anderen hier wel horen zeggen

ronald_j

Actief lid
Vorige week heb ik 4 nieuwe banden laten monteren op de fabia II. Tot mijn verrassing kreeg ik het gevoel dat hij daar ook een stuk minder wiebelig van werd op de verkeersdrempels. De oude banden zaten er al 5 jaar op. Bandenspanning was gewoon goed, maar misschien dat ze wat stijver geworden zijn. Al zou ik eigenlijk verwachten dat banden met de leeftijd taaier worden en zodoende juist minder meegeven.
Maar misschien is dat het wel. Dat de nieuwe banden meer absorberen en dat zo'n hobbel zodoende minder in de vering terechtkomt. Of zo het mijn verbeelding zijn?
Ik wacht nog even totdat het weer flink waait. Als hij daar nog steeds zo van blijft wiebelen dan overweeg ik toch nog de verlagingsveren toe te passen.

Rosinfield

† In Memoriam
Hopelijk snel opgelost. Ben benieuwd. Ben toch aan het dubben. Wegligging gaat me vrees ik toch tegenvallen

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Als er nog eens DCC op een Fabia leverbaar wordt is al dit ‘gedoe’ verleden tijd :jaja: Het zou mooi zijn als Skoda deze optie voor het hele gamma beschikbaar stelt.

Rosinfield

† In Memoriam
Inmiddels na wat rondvragen en -speuren, besloten te gaan voor de Street Comfort schroefset. De Eibach's vind ik subliem qua wegligging maar wat minder comfortabel bij slecht wegdek en niet ideaal in combinatie met de OEM dempers. Bij sommige obstakels geeft het een rotklap. Niet vaak maar toch. Nog even overwogen Eibach te combineren met Bilstein dempers. Maar die geven soms blijkbaar problemen (lekken en/of geluiden). En gezien het dan nog relatief kleine prijsverschil besloten het dan maar meteen goed te doen. Het is een rib uit het lijf, maar omgerekend naar dagen rijplezier valt het wel mee ;)

Skodako

Senior Member
Mooi @Rosinfield ik stap ook af van mijn keuze voor Bilstein dempers ivm vertraging en de eibach ism de oem dempers zijn geen sukses in mijn ogen. Dus of terug naar de oem kit of ook de kw street comfort.

EdK

Forumguru
Inmiddels na wat rondvragen en -speuren, besloten te gaan voor de Street Comfort schroefset.
Nog niet zo lang geleden meen ik dat je zei dat je de van fabriek af schokbrekers gewoon ging uit proberen ?
Vanwaar die grote omslag in je standpunt ??

Ben je dan toch bezig met je tweede jeugd ?
Of heb je voor je verjaardag een petje gekregen ???:D

Rosinfield

† In Memoriam
Inderdaad, maar niets zo veranderlijk en irrationeel als de mens. Ook ik ben daar niet vrij van, ook al is de studie van menselijk gedrag mijn vakgebied.
Ik vond de kosten gewoon erg hoog en eigenlijk een beetje te gek. Maar inmiddels heb ik me gerealiseerd dat de wegligging van mijn huidige auto echt subliem is en dat "acceptabel" in de praktijk toch zal neerkomen op tegenvallen en een stuk rijplezier missen.
Mijn verjaardag is nog niet geweest. Die is op 24 november. Petjes zijn welkom ;)

Skodako

Senior Member
Yess, ik ga terug naar de Oem Skoda veren.
Na een paar maanden gereden te hebben met de Eibach veren heb ik alleen maar ergenis. Het is wel gebleken dat comfort mij zeer aanspreekt en bumper tegen de stoepen, amper over drempels heen kunnen komen het mij echt niet waard is. Dan maar iets minder optisch of strakker door de bochten. :jaja:

Rosinfield

† In Memoriam
Heb wel het idee dat de Eibach's bij de F3 minder voldoen dan bij de F2. Begreep van @Corné ook al dat hij het als spijkerhard ervaarde. Bij mijn F2 is het wel stevig maar niet onaangenaam. Alleen op slecht wegdek is het wat minder en af en toe zo'n klap. Dus dan ga ik dat zeker niet weer doen, nu het bij de F3 geen doen lijkt.

Bovenaan Onderaan