F3 met Eibach veren

Skodako

Senior Member
Hier in Almere heb ik de overgang van oem Skoda veertjes naar Eibach veertjes niet als positief ervaren. Qua wegligging en met name het bochtenwerk was het zeker enorm positieve ervaring. Op de snelweg kon ik de Eibachs niet waarderen en voelde ik mij een dirty dancer op de weg, alleen zonder de time of my life. Verder wil ik @internetboarder nogmaals bedanken voor de eyeopener met de kw streetcomfort setup en @Corné de Kluijver voor zijn kritische noot die ook daadwerkelijk 100% goed zat en wat dat betreft zitten wij op 1 lijn. :thumbsup:

Rosinfield

† In Memoriam
Welke kritische noot dan . Want ik rijd al 3 jaar er perfect mee rond
Het is ook in zekere zin iets persoonlijks uiteraard. Of dingen je al dan niet storen. Hoe kritisch je bent. Ik kan me niet voorstellen dat jij niet ervaart dat het op slecht wegdek wat minder is en ook jij zult toch af en toe wel eens een klap voelen. Dat de wegligging subliem is kan ik alleen maar beamen. Maar bij mij kon dat op den duur de minpunten niet voldoende meer compenseren

Rosinfield

† In Memoriam
O ja dacht even dat het over de Eibach's ging maar Internerboarder heeft natuurlijk SC. Sorry voor de verwarring

Ridley

Forumguru
Grappig om te lezen. Ik ben nog steeds enorm content met de Eibach set onder mijn F3. Ik ervaar dezelfde rijeigenschappen als met de F2 met Eibach. Natuurlijk klappert hij als ik een gat in duik. Op de snelweg rijdt deze snaarstrak. Natuurlijk moet je met een verlaagde auto altijd achteruit inparkeren als er een stoeprand ligt en moet je drempels met beleid nemen.

Ik ben nog steeds super tevreden.

Rosinfield

† In Memoriam
@Ridley: hou me ten goede, die wereld van verschil in wegligging compenseert voor mij ruimschoots de minpunten. En wat hard en stug vind ik best prettig. Het rijden is daarom nog steeds een plezier. Maar jij moet toch ook merken dat het op minder goed wegdek wat minder prettig is?

Rosinfield

† In Memoriam
Wat wonderlijk dat men hetzelfde onderstel bij dezelfde auto zo verschillend kan ervaren! Ik bedoel niet vergeleken met mij, want ik denk dat ik ook wel overwegend tevreden ben en dat is een F2. . Maar het is wel een totaal andere beleving van de F3 met Eibach dan wat Corné en Skodako aangeven. Ik ga bijna twijfelen, want het scheelt een hoop geld natuurlijk ;). Nee hoor, ik ga wel voor die SC, want dat lijkt me de meest ideale oplossing

• Leuk
Waarderingen: CDK

Ridley

Forumguru
Natuurlijk is het referentiekader anders bij iedereen. Ik ben nog steeds tevreden zoals al aangegeven, maar als ik het geld ervoor over zou hebben zou ik het wellicht ook doen. Echter wordt dat mij echt te gek.

Bovenaan Onderaan