Ervaringen tuned 1.5tsi stage1 of meer

Stevala

Actief lid
Wat zijn jullie rijervaringen met een gechipte 1.5tsi? Is aangepaste koppel van 250 Nm naar 300Nm en meer Pk een merkbaar verschil?

Ik zou eventueel wachten tot na mijn fabrieksgarantie, dan zal er misschien een 45000km op staan.


Waarom ik zou laten tunen: heb voor de 1.5tsi gekozen wegens te hoog budget voor 2.0tsi + kan caravan van 1300kg trekken zonder extra rijbewijs.... Testrit was ook fijn maar dit was met 2 Personen en leeggewicht. Misschien verkeerde reden???

Jullie raad is welkom
 

Tinus78

Forumguru
Ik kan je geen antwoord geven, maar ben zeker benieuwd. Ik ben zelf met een half oog aan het kijken om de 2.0 tsi te tunen, stage 1+. Mijn vraag is echter of ook de dsg aangepast moet worden. In jouw geval zou ik dat ook zeker nagaan of dit benodigd/ te adviseren is.
Tevens de vraag bij wie? Vagtechniek Nuenen of jdengineering lochem, of een ander?
Ik ga dit topic volgen.
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Maar dat is een Karoq en deze is een Kodiaq, gaat denk ik wel veel verschil op zitten na stage 1 ( of twee ) doordat de Kodiaq zwaarder is.
 

Frenk21

Forumguru
Stage1 merk je met de caravan erachter zeker. Gaat wat soepeler en zeker de berg op merk je het verschil in koppel. Neem eens contact op met vag, zij kunnen je goed informeren
 

CDK

Forumguru
@Stevala, met de caravan heb je aan koppel nooit genoeg, @De Stip heeft uit de 1.5 bij TVS 374Nm late toveren, dat is fors hoger dan de 320Nm die Skoda opgeeft voor een 2.0 :D Snel een afspraak maken in Varsseveld zou ik zeggen en die fabrieksgarantie op de motor die ga je 999,999% zeker niet nodig hebben!!
 

hemi24

Forumguru
Ik ben bang dat de caravan dit jaar nog even wat langer in de stalling blijft staan, dus ik kan nog niet vertellen hoe de standaard 1.5 TSI in een Kodiaq voor de caravan (1500kg) gaat bevallen.
Wel jammer want vorig jaar een andere caravan gekocht en nog niet mee weg geweest...
 

Tinus78

Forumguru
Correctie; Posbank. Alleen ga je daar weinig testen met die racefietsers voor je, tussendoor slingerende motorfietsen, cruisende cabrio,s , overstekende pensionado’s etc etc....
En tussen al dit krioelende recreatieverkeer kom je geen wild dier meer tegen...
En oh ja, beetje opletten voor overhangende bomen met je caravan, anders is dat ook zo een cabrio..
 

Edu

Lid
Ik kan je geen antwoord geven, maar ben zeker benieuwd. Ik ben zelf met een half oog aan het kijken om de 2.0 tsi te tunen, stage 1+. Mijn vraag is echter of ook de dsg aangepast moet worden. In jouw geval zou ik dat ook zeker nagaan of dit benodigd/ te adviseren is.
Tevens de vraag bij wie? Vagtechniek Nuenen of jdengineering lochem, of een ander?
Ik ga dit topic volgen.

@Tinus78
Ik heb 10 april mijn Skoda Kodiaq 2.0 laten tunen bij TVS Engeneering in Varsseveld stage 2 ECU software en 2+ DSG software van 190 pak en 320 Nm naar 260 pk en 475 Nm.
Zeker geen spijt van en zeker aan te raden
 
Laatst bewerkt:

Tinus78

Forumguru
@Edu; Ik zie nu pas je bericht. Das een mooie winst aan vermogen en koppel.

Wellicht dat ik een x bij ze langs ga om te kijken / informeren. Waarom heb je gekozen om de dsg aan te laten passen? (alleen de koppelbegrenzer zou voldoende moeten zijn)

Ik zou het tunen voornamelijk doen voor de tussen acceleratie, zeg maar van 80 => 130. Maar ik ben nog in overweging.

ps
kijkend naar de foto lijkt het overigens alsof ik dubbel zie....waar rijd jij rond?
 
Bovenaan Onderaan