Ervaringen tuned 1.5tsi stage1 of meer

Topic in 'Kodiaq' gestart door Stevala, 01-05-2020.

1. Stevala

Stevala Actief lid

Wat zijn jullie rijervaringen met een gechipte 1.5tsi? Is aangepaste koppel van 250 Nm naar 300Nm en meer Pk een merkbaar verschil?

Ik zou eventueel wachten tot na mijn fabrieksgarantie, dan zal er misschien een 45000km op staan.

Waarom ik zou laten tunen: heb voor de 1.5tsi gekozen wegens te hoog budget voor 2.0tsi + kan caravan van 1300kg trekken zonder extra rijbewijs.... Testrit was ook fijn maar dit was met 2 Personen en leeggewicht. Misschien verkeerde reden???

Jullie raad is welkom

2. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

3. Tinus78

Tinus78 Forumguru

Ik kan je geen antwoord geven, maar ben zeker benieuwd. Ik ben zelf met een half oog aan het kijken om de 2.0 tsi te tunen, stage 1+. Mijn vraag is echter of ook de dsg aangepast moet worden. In jouw geval zou ik dat ook zeker nagaan of dit benodigd/ te adviseren is.
    Tevens de vraag bij wie? Vagtechniek Nuenen of jdengineering lochem, of een ander?
    Ik ga dit topic volgen.

4. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

@Peter-036

Maar dat is een Karoq en deze is een Kodiaq, gaat denk ik wel veel verschil op zitten na stage 1 ( of twee ) doordat de Kodiaq zwaarder is.

5. Peter-036

Die gewicht (en formaat) verschillen zijn er nu bij de standaard motorisering ook al....................toch?
    Ze hebben allebei de stroomlijn van een tuinschuurtje, nu zal dat met een sleurhut erachter niet veel schelen, en dat lees ik achter de vraag.

6. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Meteen de dsg aanpakken is altijd we zo verstandig

7. Frenk21

Frenk21 Forumguru

Stage1 merk je met de caravan erachter zeker. Gaat wat soepeler en zeker de berg op merk je het verschil in koppel. Neem eens contact op met vag, zij kunnen je goed informeren

Stevala vindt dit leuk.
  8. CDK

CDK Forumguru

@Stevala, met de caravan heb je aan koppel nooit genoeg, @De Stip heeft uit de 1.5 bij TVS 374Nm late toveren, dat is fors hoger dan de 320Nm die Skoda opgeeft voor een 2.0 :D Snel een afspraak maken in Varsseveld zou ik zeggen en die fabrieksgarantie op de motor die ga je 999,999% zeker niet nodig hebben!!

bartg, De Stip en Stevala vinden dit leuk.
  9. hemi24

hemi24 Forumguru

Ik ben bang dat de caravan dit jaar nog even wat langer in de stalling blijft staan, dus ik kan nog niet vertellen hoe de standaard 1.5 TSI in een Kodiaq voor de caravan (1500kg) gaat bevallen.
    Wel jammer want vorig jaar een andere caravan gekocht en nog niet mee weg geweest...

10. Frenk21

Frenk21 Forumguru

@hemi24 , gaat goed komen. Ik heb de 1.4 tsi en een caravan van 1700 kg. Zelfs de brenner was geen probleem.

11. hemi24

hemi24 Forumguru

@Frenk21 : ik heb er ook weinig angst voor, heb alleen tot nu toe enkel dieselauto’s voor de caravan gehad.

12. Zou leuk als je een 0-100 filmpje kan maken :).

13. hemi24

hemi24 Forumguru

14. Met en zonder caravan

DinkyToy en Tinus78 vinden dit leuk.
  15. hemi24

hemi24 Forumguru

Als ik het stuk tussen Kassel en Fulda heb gereden met de caravan weet ik genoeg...

CDK vindt dit leuk.
  16. EdK

EdK Forumguru

Ach rij je toch de postbank bij Arnhem op en neer ??
    Weet je het ook.....

17. Tinus78

Tinus78 Forumguru

Correctie; Posbank. Alleen ga je daar weinig testen met die racefietsers voor je, tussendoor slingerende motorfietsen, cruisende cabrio,s , overstekende pensionado’s etc etc....
    En tussen al dit krioelende recreatieverkeer kom je geen wild dier meer tegen...
    En oh ja, beetje opletten voor overhangende bomen met je caravan, anders is dat ook zo een cabrio..

18. EdK

EdK Forumguru

Sorry auto correctie

Dus daar gelden nu geen corona regels ???

19. Peter-036

Anderhalve meter is niet genoeg om met auto en caravan tussendoor te komen.....fietsers en wandelaars passen dan nog wel;).

20. EdK

EdK Forumguru

Heb jij je rijbewijs bij een pakkie boter gekregen ?

Deel deze pagina