Ervaringen Skoda Rapid Spaceback 2016

kleine update: auto is nog steeds niet terug van PON. Ze hebben tijdens een testrit schade gereden, en dat gaat nu herstelt worden. Daarnaast nog geen uitsluitsel over de schakel en acceleratie problemen. Ze zijn nu bezig een gelijke auto te krijgen als vergelijk... Problemen zijn vrij duidelijk, monteur van Dealer beaamde het, dus het lijkt mij dat er geen vergelijkings materiaal nodig is?

off-topic: Ondertussen bijna 2 weken in de Sea Mii aan het tuffen, best leuk autotje, beetje "kart" gevoel :-) De 1.0 MPI drie-cylinder heeft relatief veel koppel ondanks het ontbreken van een turbo, prima te doen voor het formaat auto. Alleen is het geluid van de versnellingsbak flink aanwezig, vooral in lage toeren giert het enorm. dat hebben ze in de aygo/c1/107 drieling een stuk beter voor elkaar.
 

peperskoda

Forumguru
Zo dat duurt nogal en dan ook nog schade rijden..... Pfffft, ik weet niet of ik dan de reparatie zomaar geaccepteerd zou hebben....... Ik hoop voor je dat er nu wel een beetje schot in de zaak komt.
En zo'n Mii is inderdaad een leuk ding. Ik heb de Citigo variant van die drieling en dat is een leuk gooi-en-smijt autootje. Binnenkort komt er een facelift aan en dan zou er ook een 90 pk TSI beschikbaar komen, in elk geval voor de Up, maar ik verwacht dat de andere twee daar niet lang achteraan zullen komen.
Sterkte met wachten nog maar even.....
 
Ja, duurt inderdaad best lang. Vandaag te horen gekregen van de dealer dat PON de complete bak gaat vervangen, dus dat stelt me gerust. Alleen is het nu wachten op de onderdelen, dus ik mag voorlopig nog in de Mii verder.

Gooi en smijt auto is de Mii/Citigo inderdaad, zo direct als een kart. Parkeren en keren gaat nog makkelijker dan met de Rapid.
 

peperskoda

Forumguru
Dan doen ze in elk geval hun best en hebben ze je klacht ook kunnen waarnemen, anders gaan ze de bak niet vervangen. Overigens scoor ik met de Citigo minder goede verbruikscijfers als met de Rapid. De Rapid heeft over de ruime 15000km's een gemiddelde van 1 op 17, de Citigo daarentegen komt niet verder dan 1 op 16,6.......
 
klopt :-)

Die 1 op 17 kan ik alleen maar van dromen, haal 1 op 14,7. Rij niet zelden sportief en veel op de cruise control. Wel veel 120 / 130 wegen. De mii heb ik nog niet echt in de gaten gehouden.
 

peperskoda

Forumguru
Ik rij heel veel spitsverkeer op de A28, dan de cruise op 100km/h scoor ik toch met regelmaat een rit 1 op 20. Verder trek ik 'em wel eens los bij onze oosterburen: 199 km/h op de klok en dan drinkt ie als een tempelier. Bij lange ritten op 130 wegen(= bij mij ruim 140 op de klok) zet ik toch nog steeds een ritverbruik neer van tegen de 1 op 16. Ik laat de Rapid wel rustig naar die snelheden klimmen, ben dus geen strepentrekker...... Zouden je bakproblemen misschien ook invloed kunnen hebben op je verbruik(lees meer weerstand in de bak)?
 

wim001

Nieuw lid
Mijn rapid spaceback besteld komt eind juni
Type Joy met Joy plus pakket rij nu octavia
Ben erg benieuwd of smartlink het standaard doet
 

StefanN

Forumguru
Ah ok, mijne is ook een joy met plus pakket. Heb er ook een panodak bij besteld dus word admunsen met DAB.... geen idee van smartlink bij dat apparaat ... tijd zal het leren
 

edero

Forumguru
Zit volgens mij standaard in de Amundsen MIB2, maar moet geactiveerd worden voor een x bedrag.
Tenminste dat is bij mij zo (MY2016)
Misschien dat het inmiddels wel standaard geactiveerd is, maar dat zou de dealer je zeker moeten/kunnen vertellen.
 
Zouden je bakproblemen misschien ook invloed kunnen hebben op je verbruik(lees meer weerstand in de bak)?

Dat zou kunnen, samen met het vreemde schakelgedrag. Ben benieuwd, maar eerst nog even wachten tot hij weer terug is.

De Seat mii doet trouwens bij mij 6L op 100KM gemiddeld, net geen 1 op 17 uit mn hoofd. Volgens het scherm, daadwerkelijk verbruik weet ik niet.
 

edero

Forumguru
Zit volgens mij standaard in de Amundsen MIB2, maar moet geactiveerd worden voor een x bedrag.
Tenminste dat is bij mij zo (MY2016)
Misschien dat het inmiddels wel standaard geactiveerd is, maar dat zou de dealer je zeker moeten/kunnen vertellen.

Dit is mijn Smartlink optie :nono: NOT...

IMG0101.JPG
 
Bovenaan Onderaan