Ervaringen Skoda Rapid Spaceback 2016

Altos

Banned
Als je al een Amundsen hebt (met navi dus) of tevreden bent met een TomTom dan mis je niet zo veel hoor, ik heb het wel werkend in mijn F3 en alleen voor navigatie gaat ie aan. Vind ik dan.
 

edero

Forumguru
@Altos Maar jij hebt toch Mirrorlink in de F3? Wat je zegt klopt wel, en ben ook tevreden met de Amundsen navi. dus of ik iets mis, niet dat ik weet :arghh:
 

Altos

Banned
@edero ik heb zowel Mirrorlink en Smartlink af-fabriek, beide werkend, alleen Mirrorlink niet rijdend te bedienen, Smartlink werkt perfect maar zoals gezegd maak ik er weinig gebruik van.
 

edero

Forumguru
Aha, dat had ik dus gemist in je topics :lezen: Luxe hoor ;)!
Maar ik heb inderdaad ook het idee dat ik weinig zal missen, de Amundsen is al vrij compleet! Dus maak ik er geen drukte om :)
 
kleine update met de DSG problemen van mijn Rapid:

auto is terug van 4 weken PON. Complete bak is vervangen, echter géén oplossing. Het vreemde klim in toerental lijkt weg, maar het schokkerig doorschakelen, bonken in aandrijflijn en doorslippen van de koppeling is er nog steeds... Ze hebben het terug gekoppeld aan Skoda zelf en het is nu wachten op een (vermoedelijke softwarematige) oplossing. Kan een paar maanden duren, kan ook een jaar duren. Zowel dealer als Pon hebben hun best gedaan, maar ik vind het daarmee niet acceptabel voor een auto van september 2015. Nu aan het beraden wat te doen...
 
Laatst bewerkt:

servies

Forumguru
Heb je een rechtsbijstand. Zo ja: inschakelen. Ik zou absoluut niet met zo'n probleemauto willen blijven zitten. Voordat je het weet gaat er hierdoor meer kapot...
 
Het betreft een auto van de zaak, dus moet eerst kijken hoe mijn werkgever in dit verhaal staat. Als het mijn eigen auto was geweest had ik waarschijnlijk al de dealer in gebreke gesteld.
 

EdK

Forumguru
Is de heer PON ook met je wagen bij de DSG dokter geweest ?
Een jaar laten wachten is een afdoennertje, en niet te accepteren
 
Ik heb nu mijn problemen voorgelegd aan de DSG dokter. Zodra ik daar een antwoord (en prijsopgave) heb ga ik terug naar de dealer om te kijken hoe we de problemen gaan oplossen.

Vandaag was het weer een dag vol gebonk bij overschakelen en vibraties met accelereren, begint met de dag meer te irriteren.

@peperskoda kun jij bevestigen dat jou DSG bij (met name bij een iets vlottere rijstijl) schakelt zonder bonken en stoten tijdens het accelereren?

Geeft jou DSG een bonk/stoot bij handmatig opschakelen van 2>3 en 3>4, tussen de 3000 en 4000TPM en dan met het pedaal redelijk diep ingetrapt (geen kickdown)?

Ik hoop dat jij mij kunt helpen, dit sterkt mij iets meer in het gesprek wat gaat komen. PON claimt dat het een probleem is met alle Rapid's met DSG en 1.2TSI.

De problemen lijken erger/heviger te zijn aan hoe diep het gaspedaal ingetrapt is.
 
Dat lijkt me erg raar. En zelfs als dat zo zou zijn, is dan de achterliggende gedachte: dan had je maar geen Rapid moeten nemen?

Nee, dat zij het probleem ook hebben geconstateerd met identieke MY2016 rapid's. En dat ze geen oplossing weten, en dat dus verzocht hebben bij de fabriek.
 

edero

Forumguru
Maar, de complete bak vervangen en dan dezelfde problemen houden, das toch
vaag ! Gevalletje maandagochtend :pieker:

Hoop het inderdaad een x en naar tevredenheid wordt opgelost, maar het vertrouwen zal behoorlijk gedaald zijn.
 
Maar, de complete bak vervangen en dan dezelfde problemen houden, das toch
vaag ! Gevalletje maandagochtend :pieker:

Hoop het inderdaad een x en naar tevredenheid wordt opgelost, maar het vertrouwen zal behoorlijk gedaald zijn.

Ze vermoeden een softwareprobleem van de dsg bak en/of motor. Of de combinatie.
 

edero

Forumguru
Ja inderdaad, daar ga je wel aan denken!
Dan zou het toch door een knappe kop op te lossen moeten zijn, en niet zo lang moeten duren.
Hopelijk heeft in dit geval de DSG dokter het antwoord en de oplossing :dankje:
 

peperskoda

Forumguru
kun jij bevestigen dat jou DSG bij (met name bij een iets vlottere rijstijl) schakelt zonder bonken en stoten tijdens het accelereren?

Dat kan ik bevestigen. Hoe vlotter de rijstijl des te vloeiender het schakelgedrag is mijn ervaring. Ik merk wel dat er lerende software inzit, de bak past zich aan aan mijn rijstijl. Heb ik een tijd kalm aan gedaan dan blijft het ding wat langer in een hoge versnelling hangen als ik wil versnellen, heb ik de sokken er flink in dan schakelt het ding terug zodra ik vermogen vraag(dat doet 'ie allemaal in de "normale" stand. Ik gebruik de sportstand eigenlijk nooit)
 

i2Paq

Senior Member
Hier mijn bijdrage; Mijn Skoda Rapid Style Spaceback is onderweg en wordt volgende week (of de week daarna) afgeleverd).

Auto:

Skoda Rapid Spaceback Style Hatchback 1.4 66 kW / 90 pk TDI 7 - DSG-7 automaat
Kleur - Rio Red metallic
Lichtmetalen velgen Ray 17” zwart metalic
Navigatiesysteem Amundsen
Sunset (getinte ramen achter)
Light pakket
Dynamic package
Trekhaak – vast

Zodra hij er is en er mee gereden is zal ik mijn ervaringen delen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan