Ervaringen met OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

Topic in 'VAG-COM' gestart door Superbst, 23-02-2017.

1. Marcooctavia

Marcooctavia Forumguru

Dat klopt inderdaad.
    Deze instelling is te gebruiken als die andere niet werkt of storing geeft.
    Hij is dan inderdaad directer.

Marco.

2. haassie

haassie Senior Member

Dit werkt ook bij een S2?...

3. Marcooctavia

Marcooctavia Forumguru

Die heeft deze functie niet.

Marco.

4. haassie

haassie Senior Member

Dan moet die andere werken, alleen om de een of andere reden kan ik deze waarde wel activeren maar niet opslaan....

5. Marcooctavia

Marcooctavia Forumguru

@haassie Ik weet niet waar je het mee dat en wat je insteld.
    Een Audi gaspedaal op een PQ35 platform?
    Maak eens een foto van wat je in wil stellen.

Marco

6. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

@haassie Je hebt (zoals je elders op 't forum meldt) een DSG/koppeling probleem, en dan wil je de gaspedaal respons scherper gaan zetten??

7. haassie

haassie Senior Member

@Peter-036 Hij staat nu op waarde 2(audi, niet door mij geactiveerd overigens) misschien is waarde 1 (skoda) beter? Weet niet of dit onderdeel is/was van tuning! Je gaat de gekste dingen proberen om te zien of je het probleem tot een minimum kunt beperken..lees acceptabel te maken haha....en voor jouw informatie....slippen doet zich voor wanneer ik nauwelijks gas geef en gemeten bij 120nm koppel....slip bij deze waarde kan gewoon niet! Terug naar odb....

8. haassie

haassie Senior Member

@Marcooctavia pq35 is mij een onbekende term sorry....dom als ik ben even wikipedia geopend en superb 3T is pq46...voor wat het waard is.

Ik probeer het met odb eleven...vandaar in dit topic...met de stappen vermeld...zal morgen even kijken of ik een plaatje kan schieten

9. haassie

haassie Senior Member

Net even gecheckt...byte 00 bit 1 actief =audi.

Wanneer ik deze wijzig naar bit 0 actief krijg ik de melding dat de functie os afgebroken, niet aan voorwaarde voldaan. Met draaiende motor.

Contact aan motor uit...melding wordt niet getoond. Zie even een donut draaien.Maar waarde wordt ook niet opgeslagen...want bij afsluiten vraagt het systeem wijzigingen negeren?

Laat het maar zo.

Wat zijn de voorwaarden waaraan voldoen moet worden?

Bijgevoegde bestanden:

10. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

De voorwaarden zijn een MQB auto
    Alleen stuurresponse is op jouw S2 middels VCP aan te passen

Antera vindt dit leuk.
  11. Marcooctavia

Marcooctavia Forumguru

Dit zijn dus de redenen dat ik dat obdleven niets vindt.
    Wat ik al dacht maar eerst van je wilde zien wat je aan het doen was.
    Je probeert instellingen te doen de niet bij jou auto kunnen.
    Dit is voor de lageren modellen.
    En met dat obdleven zie je dus niet wat je doet.
    Dus gaan we straks weer auto’s langs krijgen waar de boel niet meer goed werkt en kunnen we met VCP en VCDS en onze kennis van auto’s weer aan de slag.

Begrijp me niet verkeerd het is een leuke tool maar met gevaren.
    Jij denkt ik zit Audi stand aan en ik dacht al hoe weet je dat dat zie je toch niet.
    En inderdaad je wil iets verzetten wat niet kan en niet kan zien.
    En gelukkig voor jou kan dit niet.
    Maar het zou maar zo kunnen geburen dat je iets verkeerds aanzet.

Marco.

12. haassie

haassie Senior Member

....a fool with a tool is still a fool....

EdK vindt dit leuk.
  13. Antera

Antera Forumguru Donateur

Idd. OBDE werkt verder wel aardig hoor niks mis voor de hobbyist maar net als andere goedkopere kabels is dit een gokje en zeker als die niks laat zien. Dit heb ik ook al ervaren dat OBDE niet laat zien wat hij moet laten zien. Het risico is dan ook groot. Zeker met handmatige aanpassingen is er geen weg terug als je niet weet wat je gedaan hebt. :-)

14. spikehome

spikehome Forumguru

Ik houd het bij de odbeleven daarom bij de standaard apps en ga geen rare coderingen doen.

15. BramBam

BramBam Forumguru Donateur

OBDeleven houdt al je wijzigingen bij en je kan dus makkelijk terugzoeken wat je gewijzigd hebt (dit kan je ook exporteren). Ook kan je een backup maken van de instellingen van modules. Ik maak zelf ook nog voor/na screenshots van de wijzigingen.

Antera, turboturbo en xplain vinden dit leuk.
  16. JOT

JOT Actief lid

Eventjes iets anders , wat mij opviel is dat bij het maxidotdisplay bij mij de gekleurde lijn boven de snelheid niet mee veranderd met de kleur van de sfeerverlichting. De gekleurde lijn is bij mij altijd groen.
    Weet er iemand of dit met obd11 aan te passen is.
    Onderstaand filmpje is duidelijker wat ik bedoel.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=lZV5WMih4wo

17. Antera

Alleen de onderste lijn van de maxidot kleurt mee de bovenste nooit en niet aanpasbaar

18. JOT

JOT Actief lid

Zelfs dat gebeurt er nie , geen verandering in de maxi dot bij verandering van de sfeer verlichting

19. Antera

Ik doe het alleen met VCDS en VCP dus kan goed dat dit door OBDe niet ondersteund word. Geef me bek maar een douw nu :-)

Deel deze pagina