Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

haassie

Forumguru
Dan moet die andere werken, alleen om de een of andere reden kan ik deze waarde wel activeren maar niet opslaan....
 

haassie

Forumguru
@Peter-036 Hij staat nu op waarde 2(audi, niet door mij geactiveerd overigens) misschien is waarde 1 (skoda) beter? Weet niet of dit onderdeel is/was van tuning! Je gaat de gekste dingen proberen om te zien of je het probleem tot een minimum kunt beperken..lees acceptabel te maken haha....en voor jouw informatie....slippen doet zich voor wanneer ik nauwelijks gas geef en gemeten bij 120nm koppel....slip bij deze waarde kan gewoon niet! Terug naar odb....
 

haassie

Forumguru
@Marcooctavia pq35 is mij een onbekende term sorry....dom als ik ben even wikipedia geopend en superb 3T is pq46...voor wat het waard is.

Ik probeer het met odb eleven...vandaar in dit topic...met de stappen vermeld...zal morgen even kijken of ik een plaatje kan schieten
 

haassie

Forumguru
Net even gecheckt...byte 00 bit 1 actief =audi.

Wanneer ik deze wijzig naar bit 0 actief krijg ik de melding dat de functie os afgebroken, niet aan voorwaarde voldaan. Met draaiende motor.

Contact aan motor uit...melding wordt niet getoond. Zie even een donut draaien.Maar waarde wordt ook niet opgeslagen...want bij afsluiten vraagt het systeem wijzigingen negeren?

Laat het maar zo.

Wat zijn de voorwaarden waaraan voldoen moet worden?
 

Bijlagen

  • D70B22D6-678C-4BCF-ABCA-DFC07641BBD8.jpeg
    D70B22D6-678C-4BCF-ABCA-DFC07641BBD8.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 137
  • 5F9E1DE2-8302-4705-9504-84C0C39001E5.jpeg
    5F9E1DE2-8302-4705-9504-84C0C39001E5.jpeg
    659,8 KB · Weergaven: 127

Marcooctavia

Forumguru
Net even gecheckt...byte 00 bit 1 actief =audi.

Wanneer ik deze wijzig naar bit 0 actief krijg ik de melding dat de functie os afgebroken, niet aan voorwaarde voldaan. Met draaiende motor.

Contact aan motor uit...melding wordt niet getoond. Zie even een donut draaien.Maar waarde wordt ook niet opgeslagen...want bij afsluiten vraagt het systeem wijzigingen negeren?

Laat het maar zo.

Wat zijn de voorwaarden waaraan voldoen moet worden?

Dit zijn dus de redenen dat ik dat obdleven niets vindt.
Wat ik al dacht maar eerst van je wilde zien wat je aan het doen was.
Je probeert instellingen te doen de niet bij jou auto kunnen.
Dit is voor de lageren modellen.
En met dat obdleven zie je dus niet wat je doet.
Dus gaan we straks weer auto’s langs krijgen waar de boel niet meer goed werkt en kunnen we met VCP en VCDS en onze kennis van auto’s weer aan de slag.

Begrijp me niet verkeerd het is een leuke tool maar met gevaren.
Jij denkt ik zit Audi stand aan en ik dacht al hoe weet je dat dat zie je toch niet.
En inderdaad je wil iets verzetten wat niet kan en niet kan zien.
En gelukkig voor jou kan dit niet.
Maar het zou maar zo kunnen geburen dat je iets verkeerds aanzet.

Marco.
 

Antera

Donateur
Idd. OBDE werkt verder wel aardig hoor niks mis voor de hobbyist maar net als andere goedkopere kabels is dit een gokje en zeker als die niks laat zien. Dit heb ik ook al ervaren dat OBDE niet laat zien wat hij moet laten zien. Het risico is dan ook groot. Zeker met handmatige aanpassingen is er geen weg terug als je niet weet wat je gedaan hebt. :-)
 

JOT

Actief lid
Eventjes iets anders , wat mij opviel is dat bij het maxidotdisplay bij mij de gekleurde lijn boven de snelheid niet mee veranderd met de kleur van de sfeerverlichting. De gekleurde lijn is bij mij altijd groen.
Weet er iemand of dit met obd11 aan te passen is.
Onderstaand filmpje is duidelijker wat ik bedoel.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=lZV5WMih4wo
 

JOT

Actief lid
Zelfs dat gebeurt er nie , geen verandering in de maxi dot bij verandering van de sfeer verlichting
 

Antera

Donateur
Ik doe het alleen met VCDS en VCP dus kan goed dat dit door OBDe niet ondersteund word. Geef me bek maar een douw nu :-)
 

React

Actief lid
Mijn O3 style business is deze week afgeleverd en met ODBeleven heb ik de volgende zaken kunnen coderen:

dmv de "apps" (hapklare aanpassingen dus)
- Ventilator snelheid weergeven wanneer climate op "auto" staat
- Needle Sweep
- XDS interactie (sperdiff.) naar Strong (sterk)
- Comfort knipperen van 3 naar 4
- Mirror dip (rechter buitenspiegel omlaag in achterruit versnelling)
- Bijtankhoeveelheid in maxidot

dmv (handmatige) aanpassingen (veel info gevonden op briskoda)
- Stuurbekrachtiging naar Dynamisch
- Gaspedaalresponse naar Lineair
- Wimpers in de LED koplampen aan i.c.m. DRL
- Achterlichten aan i.c.m. DRL zonder dat de kentekenplaatverlichting brand

Wat ik nog wil doen is start-stop uitschakelen, maar moet ik eerst nog meer over inlezen.
 

kwillems

Donateur
Gaaf werk!
Ik ben met name zeer te spreken over de aanpassing van het electronisch sperdifferentieel. Heb beslist de indruk dat de auto vlakker ligt op het klaverblad.
 
Mijn O3 style business is deze week afgeleverd en met ODBeleven heb ik de volgende zaken kunnen coderen:

- XDS interactie (sperdiff.) naar Strong (sterk)
-

dmv (handmatige) aanpassingen (veel info gevonden op briskoda)
- Stuurbekrachtiging naar Dynamisch
- Gaspedaalresponse naar Lineair

Wat ik nog wil doen is start-stop uitschakelen, maar moet ik eerst nog meer over inlezen.

Kan je iets vertellen over deze aanpassingen? Merk je verschil t.o.v. wat het was?

Heb vandaag ook mijn OBDEleven binnen gekregen heb zelf ook wat dingetjes aangezet zoals:
  • Needle Sweep
  • Mirror Dip (werkt alleen nog niet)
  • LapTime (Je weet nooit wanneer je een circuit op rijdt ;))
  • Benzine Toevoeging
  • Fan Speed
  • Ruiten naar beneden met remote
Alles is goed te doen met long coding, zou die apps alleen gebruiken voor VIM o.i.d. maar daar ga ik geen gebruik van maken.
 
Bovenaan Onderaan