Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

React

Actief lid
Wat ik ervan kan vertellen is dat de auto wel een tikje strakker op de weg ligt vooral in lange bochten op de snelweg (knooppunten, afslagen etc.) dan praat ik over i.c.m. met dynamische (snelheids-afhankelijke) stuurbekrachtiging en liniare gasresponse.

Ik moet sowieso nog aan de auto wennen omdat ik hem "vager" vind communiceren over wat er onder de wielen doorgaat en gebeurd dan de 308SW T9 waar ik vanaf kom. Die gaf meer feedback qua onderstel en voelde sneller aan ondanks 30pk minder dan nu in mijn Octavia. De Octavia nodigt sowieso niet uit tot scheuren en blazen en is meer een statige auto om relaxed in te cruisen is mijn mening.

Ik wilde de achterlichten als DRL, maar niet in "nordic"-mode want dan brandt eigenlijk alles incl. dashboardverlichting, op de LED-dimlichten na, en brand ook het groene stadslicht-controle-lampje in de lichtschakelaar die ik uitsluitend op AUTO heb staan. Je kan dan niet meer zien of de dimlichten branden of niet. Nu gaat als je een tunnel inrijd of het donker is de LED-dimlichten, dashboardverlichting en de kentekenplaatverlichting aan en heb je de groene indicatie daarvan in de lichtschakelaar.
 

BramBam

Forumguru
- Achterlichten aan i.c.m. DRL zonder dat de kentekenplaatverlichting brand
Wat ik nog wil doen is start-stop uitschakelen, maar moet ik eerst nog meer over inlezen.

Wat heb je voor achterlichten met DRL gecodeerd ? Bij mij brand kentekenverlichting/dashboardverlichting ook en dat hoeft van mij niet.

Start-Stop is super eenvoudig.

Disable Start/Stop
Select Control unit 19 (Gateway)
Adaptation
Start Stop Limit voltage
Change value from 7.6 V to 12.1 V
 

Arent Schaap

Actief lid
Wat heb je voor achterlichten met DRL gecodeerd ? Bij mij brand kentekenverlichting/dashboardverlichting ook en dat hoeft van mij niet.

Bij deze codering gaan stadslicht, evt. zijverlichting, nummerplaatverlichting en dasboardverlichting mee branden.
  1. [09-Boordnet]
  2. [Security Toegang-16]
  3. Voer de toegangscode in: 31347
  4. [Aanpassen-10]
  5. [Kanaal 06] kies 'Dagrijverlichting - activeert bovendien stadslicht'; zet op 'aktief'

Bij deze codering gaat alleen stadslicht mee branden.
  1. [09-Boordnet]
  2. [Security Toegang-16]
  3. Voer de toegangscode in: 31347
  4. [Aanpassen-10]
  5. [Kanaal 0] Leuchte23SL HLC10-Lichtfunktion D 23 en Leuchte24SL HRA65-Lichtfunktion D 24, zet deze beiden op 'Dagrijverlichting'
Je moet dus uit een van de twee kiezen. Heb je verkeerd gekozen dan die eerst weer op de oude waardes zetten.
 
Helaas krijg ik de mirror dip op mijn Octavia 3 VFL (2014) niet aan de gang. Gebeurd vrij weinig als ik hem in zijn achteruit zijn. Spiegel staat op de R stand. Iemand nog een tip? De auto heeft automatisch binnen klappende spiegels. Geen eclectische stoelen, maar heb het bij andere ook zonder die stoelen wel zien werken.

De optie staat wel in het menu en aan.
 

React

Actief lid
Wat Arent Schaap zegt voor de DRL achter klopt, kiezen voor de tweede optie.

Mirror-dip gaat niet werken als je geen electrisch verstelbare stoelen hebt. Het geheugen voor de omlaag verstelling van de rechter buitenspiegel is daar onderdeel van.

Bij mij kan ik het aanvinken in de Columbus maar het werkt niet. Heb de codering dus ook weer netjes terug gezet.
 

Arent Schaap

Actief lid
Wij hebben het gisteren actief gekregen en ik heb ook geen electrisch verstelbare stoelen.
Screenshot_2019-02-23-06-53-45.png Screenshot_2019-02-20-20-35-11.png
Is ons met een van deze gelukt
 

Klaasje

Forumguru
Bij deze codering gaan stadslicht, evt. zijverlichting, nummerplaatverlichting en dasboardverlichting mee branden.
  1. [09-Boordnet]
  2. [Security Toegang-16]
  3. Voer de toegangscode in: 31347
  4. [Aanpassen-10]
  5. [Kanaal 06] kies 'Dagrijverlichting - activeert bovendien stadslicht'; zet op 'aktief'

Bij deze codering gaat alleen stadslicht mee branden.
  1. [09-Boordnet]
  2. [Security Toegang-16]
  3. Voer de toegangscode in: 31347
  4. [Aanpassen-10]
  5. [Kanaal 0] Leuchte23SL HLC10-Lichtfunktion D 23 en Leuchte24SL HRA65-Lichtfunktion D 24, zet deze beiden op 'Dagrijverlichting'
Je moet dus uit een van de twee kiezen. Heb je verkeerd gekozen dan die eerst weer op de oude waardes zetten.

Volgens mij werkt optie 2 wel niet als je de schakelaar in auto mode zet. Dan gaan achterlichten nog niet aan en dat is wat je wel wilt. Tenminste ik wil wel dat lampen automatisch aangaan en in andere gevallen DRL en ook achter
 

MacRembrandt

Forumguru
dmv (handmatige) aanpassingen (veel info gevonden op briskoda)
- Stuurbekrachtiging naar Dynamisch
- Gaspedaalresponse naar Lineair

Vooral die van de gasresponse zocht ik.
De volgende tegengekomen op Briskoda:
44 module (steering assist)
Security access: 19249
Adaptations
Select channel: 'Driving profile switchover'
Change from 'Incremental: controlled over time' to 'Direct: controlled over threshold value'

Had ik drie jaar eerder moeten hebben. Merk echt betere response.

Meeste andere settings had ik al. Het is punten sparen en wachten op een nieuwe auto..... :D
 

Antera

Donateur
Helaas krijg ik de mirror dip op mijn Octavia 3 VFL (2014) niet aan de gang. Gebeurd vrij weinig als ik hem in zijn achteruit zijn. Spiegel staat op de R stand. Iemand nog een tip? De auto heeft automatisch binnen klappende spiegels. Geen eclectische stoelen, maar heb het bij andere ook zonder die stoelen wel zien werken.

De optie staat wel in het menu en aan.

Ik moet je helaas melden dat er inderdaad steeds meer FL's opduiken die mirrordip niet meer willen uitvoeren zoals het op andere wel lukt.
 

Menzo

Lid
Hallo allemaal gisteren met de OBDeleven gespeeld maar de aanpassingen doen het niet
Start stop uitgezet meteen storing en weer terug gezet weten jullie hoe of wat.?
Daarna bij de golf 6R van mijn broer auto lock aangezet wel credits afgeschreven maar doet het niet?
 

oco1979

Forumguru
Hallo allemaal gisteren met de OBDeleven gespeeld maar de aanpassingen doen het niet
Start stop uitgezet meteen storing en weer terug gezet weten jullie hoe of wat.?
Daarna bij de golf 6R van mijn broer auto lock aangezet wel credits afgeschreven maar doet het niet?

Ook bij S2 start:stop willen uitzetten::foutmelding gekregen,terug gezet
 

Marcooctavia

Forumguru
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Bovenaan Onderaan