Ervaringen met O2 1.8 TSI

Hi Hein,

Bij de leasemaatschappij heb ik het nog niet aangekaart en de dealert wil wel een vermogensmeeting doen maar als die goed is dan kan ik zelf dokken. Maar in Nederland rij je toch nooit harder dan de file dus nu stoort het niet. De 9de moet ik weer eens in Duitsland zijn. Zal hem dan weer eens de sporen geven.
 

Porettuhcs

Senior Member
okay.... nou zet hem op de 9e :xyxthumbs: .... maar voorzichtig he ga het wel lezen wat je bevindingen zijn....

Mijn duits... is nicht so gut.... maar wat ik begrijp van het duitse octavia forum is dat er ook in die Heimat wordt gesproken (geklaagd) over die laatste km's.... maar ook niet door iedereen.... byzonder
 
okay.... nou zet hem op de 9e :xyxthumbs: .... maar voorzichtig he ga het wel lezen wat je bevindingen zijn....

Mijn duits... is nicht so gut.... maar wat ik begrijp van het duitse octavia forum is dat er ook in die Heimat wordt gesproken (geklaagd) over die laatste km's.... maar ook niet door iedereen.... byzonder

Welk forum kun je er iets over vinden? Misschien dat ik er iets aan heb. Mijn duits is redelijk fliesend.
 
Dat van dat verbruik kan wel kloppen:D
En let eens op de toerenteller:
4500 bij ongeveer 200.
En de teller kan door tot de 6500. Dat zal dan een ultieme top zijn over de 250.:super:

De mijne doet net zo als in het filmke.

Vlot het eerste stukje maar daarna wordt die taai.
 

Fabia

† In Memoriam
Lekkere gast, al die motorrijders rechts inhalen. Je zal op dat moment net maar naar rechts gaan.
 

KaleFietsbel

Actief lid
En ik vraag me nog steeds af of ik mijn leasemaatschappij (ING Car Lease) zover krijg dat ze daar toestemming voor geven.

Ik heb verleden week een mail naar ING gestuurd met exact dezelfde vraag. Het antwoord was simpel: binnen het leasecontract geen chiptuning, niet met en niet zonder behoud garantieregeling.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit nog per contractant/werkgever kan verschillen bij dezelfde leasemaatschappij, of dat de leasemaatschappij dat bepaalt.
 

Porettuhcs

Senior Member
@ Hein: 1.8 TSI rules! :laugh:

:473:

Lekkere gast, al die motorrijders rechts inhalen. Je zal op dat moment net maar naar rechts gaan.

Ik zeg het niet graag maar.... het zijn wel waardeloze motorrijders.... begrijp me niet verkeerd... maar zeker als motorrijder moet je veeeeel meer aan je eigen veiligheid denken... dus kijken kijken kijken ... en niet alleen voor je en rechts houden als dat kan!!!!!!

Maar idd het is niet handig van de skoda rijder


Dat van dat verbruik kan wel kloppen
En let eens op de toerenteller:
4500 bij ongeveer 200.
En de teller kan door tot de 6500. Dat zal dan een ultieme top zijn over de 250.

De mijne doet net zo als in het filmke.

Vlot het eerste stukje maar daarna wordt die taai.

oke maar om daar nou 1000 km (traject) over te doen gaat mij te ver gekke henkie :D

ps. al wat gevonden bij onze duitse "vrienden"

Ik heb verleden week een mail naar ING gestuurd met exact dezelfde vraag. Het antwoord was simpel: binnen het leasecontract geen chiptuning, niet met en niet zonder behoud garantieregeling.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit nog per contractant/werkgever kan verschillen bij dezelfde leasemaatschappij, of dat de leasemaatschappij dat bepaalt.

Heb je ook gevraagd of het via ABT tuning (de VAG huistuner) wel mag.... Skoda geeft daar zelf garantie op
 

Rallye

Forumguru
en deze redt het ook net niet.... 220 km/h op de teller....
(...)
en idd mocht mijn auto het ook net niet redden.... blijft een heerlijke motor die 1.8 tsi...

Van 200 naar 220 duurt inderdaad erg lang. Dat heeft de 2.0 TFSI van 230 naar 240.
 

KaleFietsbel

Actief lid
Heb je ook gevraagd of het via ABT tuning (de VAG huistuner) wel mag.... Skoda geeft daar zelf garantie op

Ik heb gevraagd of chiptuning tot de mogelijkheden behoort en zo ja, onder welke voorwaarden.

Het antwoord was: binnen het leasecontract is chiptuning niet toegestaan.
 

MarcoO2

Forumguru
Het blijft natuurlijk wel zo dat de leasemaatschappij daar niet makkelijk achter komt, tenzij ze een goeie band met je dealer hebben. Maar om dat risico nou te nemen en na een ongeluk een enorme discussie te krijgen... laat maar zitten dan denk ik!
 

___JC___

Forumguru
Ik heb verleden week een mail naar ING gestuurd met exact dezelfde vraag. Het antwoord was simpel: binnen het leasecontract geen chiptuning, niet met en niet zonder behoud garantieregeling.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit nog per contractant/werkgever kan verschillen bij dezelfde leasemaatschappij, of dat de leasemaatschappij dat bepaalt.

Hier leasen we ook bij ING en er rijden zat rond met tuning en toestemming. Wel allemaal VAG producten via Abt. Maar dan ligt het waarschijnlijk aan de werkgever dus.
 

Porettuhcs

Senior Member
Red ik dus makkelijk met de 2.0FSI 225+ op de teller en 215 op GPS




apart specs van 1.8TSI zijn beter dan de 2.0 FSI

Yep... byz... maar aan de andere kant... de 1.8 tsi is ook de vervanger van de 2.0 fsi maw zo vreemd is het eigenlijk niet....

wat wel anders is is de power op lage snelheid waarover je direct beschikt en de rust in de motor... magnifiek... en last but not least... je kan hem chippen... :1761:
 
Bovenaan Onderaan