Ervaringen met O2 1.8 TSI

Lex

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een O2 1.8 TSI Ambiente te kopen. Zijn hier al mensen die ervaring met deze motor hebben?
 

MarcoO2

Forumguru
Ha Lex,

Zie voor wat 1.8 TSI-ervaringen de thread hieronder "ontmaagding als Skodarijder". Ik heb de 1e 500 km erop zitten, en met heel veel plezier mag ik wel zeggen.
 

Porettuhcs

Senior Member
Hoi Lex,

Gewoon doen.... is een dijk van een motor in een schitterende auto. Heerlijk rustig rijden..... hard rijden en altijd genoeg power over hebben. :rockon:

Geen seconde spijt van :xyxthumbs:
 

___JC___

Forumguru
Ik heb er mee gereden in de superb. Heerlijk stille motor met voldoende vermogen. Trekt netjes door in alle toeren. Nadeel, niet de lekker duw die de oude 1.8t had. En met 160pk voelt ie ook wat trager. Maar je kan m met garantie chippen naar 200pk. Dat zou ik in ieder geval zeker doen.
 
Een fijne motor en voor Nederlandse begrippen lekker vlot. Kijk uit voor de bonnen. Maar je kunt er ook lekker rustig mee rijden. Op de cruisecontrol en de rest zoekt het maar uit. Als ze lopen te duwen even een beetje gas en kwijt ben je ze.

De mijne loopt niet hard genoeg :crazy:. Hij gat morgen naar de dealer om er naar te laten kijken.
 
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een O2 1.8 TSI Ambiente te kopen. Zijn hier al mensen die ervaring met deze motor hebben?
Hallo,
Ik ben reeds 4 maanden in het bezit Van de Octavia 02 1,8 Elegance Attractive Business en ik kan je verzekeren dat het een heel prettige motor is. Behoorlijk snel, ik heb twee grote ritten gemaakt in het buitenland en 200 km p/u gaat heel makkelijk en de motor draait heel rustig. Kotom een heel prettige auto, zeker voor de lange ritten.Dit is inmiddels mijn tweede Octavia en ben nog steeds dik tevreden.
 

Wiseguy

Actief lid
Maar je kan m met garantie chippen naar 200pk.

Waar laat je dit dan doen? Ik heb zojuist bij de dealer nagevraagd, maar voor de Superb is Tuning uberhaupt nog niet vrijgegeven.... en ook is de 1.8TSI nog niet vrijgegeven voor tuning door Abt.

Misschien een linkje waar je dan van 160 naar 200pk kan laten tunen? is er ook prijsinformatie beschikbaar?
 
Bij de dealer geweest maar niets gevonden. Ze kunnen een keer een vermogensmeting doen. Als het vermogen echt te laag is dan is de rekening voor hun en gaan ze het oplossen. Als het wel goed is fan is de rekening voor mij. Zal eind volgende week nog eens de teugels laten vieren in Duitsland. De weg van Hengelo naar Osnabruck is er wel geschikt voor. Het resultaat zal ik posten.
 

MarcoO2

Forumguru
Bij de dealer geweest maar niets gevonden. Ze kunnen een keer een vermogensmeting doen. Als het vermogen echt te laag is dan is de rekening voor hun en gaan ze het oplossen. Als het wel goed is fan is de rekening voor mij. Zal eind volgende week nog eens de teugels laten vieren in Duitsland. De weg van Hengelo naar Osnabruck is er wel geschikt voor. Het resultaat zal ik posten.

Ben wel erg benieuwd. Heb 'm zelf nog niet op topsnelheid kunnen testen (nog niet in Duitsland geweest en bovendien eerst maar eens inrijden).

Maar zo wel raar zijn als de ene TSI ruim meer of minder power heeft dan de andere. Ben benieuwd naar het resultaat van het onderzoek! Succes!
 

Porettuhcs

Senior Member
Ben ook erg benieuwd .... succes ..... en oja voorzichtig naar die 230 km/h op je snelheidsmeter... in Duitsland :xyxthumbs: wat een heerlijk land is het toch he
 

higgy

Forumguru
@Gekke Henkie: mag ik je een tip geven? Koop een flesje Wynn's injectiereiniger voor benzinemotoren, mik dat bij (max.) een halve tank benzine en trap hem eens flink op de staart. In Wynn's zit o.a. kerosine, wat wat heter verbrandt, en dat kan je injectoren wel eens goed doorblazen.
 

___JC___

Forumguru
Waar laat je dit dan doen? Ik heb zojuist bij de dealer nagevraagd, maar voor de Superb is Tuning uberhaupt nog niet vrijgegeven.... en ook is de 1.8TSI nog niet vrijgegeven voor tuning door Abt.

Misschien een linkje waar je dan van 160 naar 200pk kan laten tunen? is er ook prijsinformatie beschikbaar?

Volgens mijn dealer kan de 1.8TSI met garantie gechipt worden. Linkje heb ik niet voor je helaas. Maar kon wel dit vinden.

http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/24/abt-pakt-als-eerste-de-passat-cc-aan

We moeten dus nog even geduld hebben als Skoda rijders.
 
@Gekke Henkie: mag ik je een tip geven? Koop een flesje Wynn's injectiereiniger voor benzinemotoren, mik dat bij (max.) een halve tank benzine en trap hem eens flink op de staart. In Wynn's zit o.a. kerosine, wat wat heter verbrandt, en dat kan je injectoren wel eens goed doorblazen.

De wagen is van mei en heeft nu 7500km gelopen. ik denk niet dat Wynn's veel verschil zal maken. Ik zal hem in Duitsland eens flink afbranden.
 
Ervaringen 1.8TSI

Beste Lex,

Om even terug te komen op jouw initiele vraag:
Ik ben sinds 1200 km de gelukkige eigenaar van een O2 1.8TSI
(Zie ook de thread in "Mijn Auto")

Tot nu toe alleen maar positief. Heerlijke motor, erg stil.
Altijd koppel, ongeacht welke versnelling.
Optrekken of inhalen is elke keer weer een genot!

Maar ga zeker zelf ervaren hoe het is.
Al een proefrit gemaakt?
 

Lex

Nieuw lid
Ervaringen 1.8TSI

Hallo allen,

Bedankt voor jullie spontane en positieve reacties. Ik denk dat er maar eens een proefrit gemaakt moet worden.
 
Afbranden.

Ik ben weer terug uit Duitsland en heb het gas eens op de plank gehouden. Maar ik heb nooit de top van 223 gezien. Tot 190 loopt de snelheid gestaag op maar daarboven is het puffen. In 4 komt die aan de 6000tpm en dan heb ik er nog 500 over voor het rode gebied begint. Snelheid weet ik niet meer maar dat was denk zo'n 180 a 185.
In 5 en 6 komt die zo aan 200 a 205. Die laatste 20 kmh krijg ik er niet uit.

Verder een nieuwe Mercedes C-klasse 200 CDI mij achterlichten laten zien. Wilde me bijhouden maar dat ging niet door.

Ik zal eens met leaseplan bellen wat te doen. Maar of ze blij zijn met klanten die zeuren dat ze geen 200+ kunnen rijden. :confused:
 

___JC___

Forumguru
Als de dealer m uitleest kunnen ze dan niets zien? Ik bedoel als er echt zo weinig vermogen is dan moet dat wel blijken uit de computer lijkt me toch?
 
Bovenaan Onderaan