Ervaringen met O2 1.8 TSI

MarcoO2

Forumguru
Ik ben weer terug uit Duitsland en heb het gas eens op de plank gehouden. Maar ik heb nooit de top van 223 gezien. Tot 190 loopt de snelheid gestaag op maar daarboven is het puffen.

Ik heb er geen last van, tenminste, nog niet... heb net 3000 km op de teller, maar zie de snelheidsmeter moeiteloos doorlopen naar 230 (op de teller) en nog rap ook! Is dus toch exemplarisch!
 

Porettuhcs

Senior Member
zal binnenkort ook maar even bij de buren kijken of ik de 230 op de teller haal.......

verheug me nu al :yeah:
 

Porettuhcs

Senior Member
hahaha... mag het ook de A1 afrijden worden en dan..... net zo lang tot ik de 230 aanraak :worshippy:..... anders ben ik al en halve dag onderweg om eindelijk te mogen.... :biggthumpdown: .....of is die A31 de moeite waard?
 

sitechris

Donateur
Ik zal eens met leaseplan bellen wat te doen. Maar of ze blij zijn met klanten die zeuren dat ze geen 200+ kunnen rijden. :confused:

is hun probleem. Je bestelt niet voor niets een 1.8 TSI. Die moet gewoon conform presteren, en in Dld mag je hard rijden. Gewoon aankaarten en iets aan laten doen. Desnoods gaat de dealer opnieuw motormanagement resetten of weet ik veel wat. Mss laten chippen ter compensatie?

Advies: zet hem eens op een rollerbank (JD in Lochem) en kijk eens hoeveel vermogen hij levert.
 

van inkel

Forumguru
hahaha... mag het ook de A1 afrijden worden en dan..... net zo lang tot ik de 230 aanraak :worshippy:..... anders ben ik al en halve dag onderweg om eindelijk te mogen.... :biggthumpdown: .....of is die A31 de moeite waard?

Als je tussen 12:00 en 15:00 naar het zuiden vliegt kom je bijna geen verkeer tegen. Dus 230 op de cc. en in mijn geval 195 of zo iets.
 

deusjevo

Forumguru
Ik ben weer terug uit Duitsland en heb het gas eens op de plank gehouden. Maar ik heb nooit de top van 223 gezien. Tot 190 loopt de snelheid gestaag op maar daarboven is het puffen. In 4 komt die aan de 6000tpm en dan heb ik er nog 500 over voor het rode gebied begint. Snelheid weet ik niet meer maar dat was denk zo'n 180 a 185. :confused:

D'r is iets mis denk ik toch.
M'n simpele 1.6 MPI'tje rijdt (in z'n 5e versnelling meen ik) 200 op de teller en 190 echte km's op de GPS in DLD.
Moet toch meer uit zo'n 1.8 TSI te halen zijn:icon_smile_question

Of zalt het toch zijn: de O1 rules!! :crazy: :grin:
 

___JC___

Forumguru
Op de site van JD engeneering staat de 1.8TSI ook al. Gaat naar 210pk en 340NM. Wel duur want met EUR 890 is het chippen van de 1.8TSI EUR 200 duurder dan het chippen van de 2.0TFSI.
 

MarcoO2

Forumguru
Op de site van JD engeneering staat de 1.8TSI ook al. Gaat naar 210pk en 340NM. Wel duur want met EUR 890 is het chippen van de 1.8TSI EUR 200 duurder dan het chippen van de 2.0TFSI.

En ik vraag me nog steeds af of ik mijn leasemaatschappij (ING Car Lease) zover krijg dat ze daar toestemming voor geven. Kan natuurlijk ook zonder, tuning schijnt niet terug te zien te zijn. Maar ja.. neem ik die gok... nog even afgezien van het feit dat € 890,00 best veel geld is en ik daarna waarschijnlijk nóg meer snelheidsboetes binnen krijg... :1439:
 

___JC___

Forumguru
En ik vraag me nog steeds af of ik mijn leasemaatschappij (ING Car Lease) zover krijg dat ze daar toestemming voor geven. Kan natuurlijk ook zonder, tuning schijnt niet terug te zien te zijn. Maar ja.. neem ik die gok... nog even afgezien van het feit dat € 890,00 best veel geld is en ik daarna waarschijnlijk nóg meer snelheidsboetes binnen krijg... :1439:

Hee simpel, nee. Ik lease ook via ING en chippen mag alleen als je volledige garantiebehoud. Dan moet het dus via de dealer en dan kom je bij Abt uit.

Chippen zonder toestemming kan goed gaan, zeker als je met je dealer af kan spreken dat ze de software verwijderen als het mis gaat. Maar het blijft link want aanpassen zonder toestemming mag niet met alle (financiele) gevolgen van dien.
 

MarcoO2

Forumguru
Hee simpel, nee. Ik lease ook via ING en chippen mag alleen als je volledige garantiebehoud. Dan moet het dus via de dealer en dan kom je bij Abt uit.

Dank voor je reactie, JC. Helaas... dan moet ik maar eens kijken wat Abt te bieden heeft, wat dat kost en of ik het er nog voor over heb nadat ik een Koos-Spee-budget heb aangelegd...

Zonder toestemming begin ik niet aan, die (financiele) risico's zijn mij te groot.
 
Negatieve kanten chiptunen?

Hallo allemaal,

Ik zal me nog netjes voorstellen waar het hoort, maar nu alvast een vraag. Zijn er negatieve effecten van het chiptunen van de 1.8TSI? Bijvoorbeeld dat ie niet meer zo stil of rustig is?

Alvast bedankt,

Stumpie
 

Porettuhcs

Senior Member
@ Gekke Henkie

Misschien heb ik het gemist hoor maar hoe is het eigenlijk afgelopen met je topsnelheid... heb je nog gereclameerd :koffie: bij je leasamaatschappij en je dealer....

Kom je nu wel aan de 230 km/h (op de teller) heb je je auto laten chippen of.... laat je het zo :confused:

Ik heb het zelf nog niet uit kunnen testen maar ik ben wel heel benieuwd
 
Bovenaan Onderaan