Ervaringen met Ekowax?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
meet en greet

Tsja 6x warmte service is voor mij gewoon 1x
maar goed je hebt nog 60 vestigingen te gaan....:lezen:

Edit:
Met vriendelijke groet

Jan Pieter Klaas alias EdK
 

VAG-man

Forumguru
Zo bedoeld @Peter-036 dat ook. Vandaar die overeenkomsten. Als gebruiker van dit forum zijn wij ook niet te beroerd om reclame te maken.
Tenminste zo begrijp ik dat uit zijn betoog.

Dus @Sjirk als bij de eerst volgende meting die georganiseerd wordt door dit forum proefproducten uitdeelt dan zullen de gebruikers een eerlijk oordeel schrijven over Ekowax.
 

Desperado

Forumguru
Volgens mij bedoelt hij dat we teveel zeuren over het reclame maken door Sjirk. En dat is m.i heel wat anders dan reclame die gebruikers maken wegens goede ervaringen.
 

JeSko

Forumguru
Pffft wat een gedoe om niks, laat de auto gewoon vuil das nog het goedkoopste! En weet je wat, je merkt er tijdens het rijden niks van, bolt net zo goed! Niks zo mooi als een zwarte witte auto! dirty-white-car-very-lot-mud-bodywork-87996855.jpg
 

EdK

Forumguru
Iemand een toko aanraden op eigen ervaringen is een ander verhaal en is binnen de regels van het forum.
Dus bv een sloten zzp'er of KMS of een Antera.

Wat hier word gedaan is een totaal ander verhaal, ik zie dit gewoon als een verkapte advertentie / verkoopverhaaltje !
En zoals ertromp al aan kaart "niet volgens de regels !"
Maar goed als de regels aangepast worden dan kan het allemaal wel volgens de regels gaan ....:pieker:

Nu maar geen citaten gedaan omdat dit nu nog beperkt mag ! :pieker::pardon:
 

brepus13

Forumguru
Volgens mij bedoelt hij dat we teveel zeuren over het reclame maken door Sjirk. En dat is m.i heel wat anders dan reclame die gebruikers maken wegens goede ervaringen.

ach ja er is wel vaker willekeur aan de moderator kant. Laten we het er maar op houden dat we blij moeten zijn dat ze het forum zo leefbaar en overzichtelijk houden. Ik zou niet met ze willen ruilen in ieder geval.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb mijn commentaar maar gelijk in kleur toegevoegd:
Toevallig kwam ik deze topic tegen en wil daar graag nog op reageren om veel onduidelijkheden weg te nemen. Wassen Zonder Water klinkt in eerste instantie heel gek, maar als je weet hoe het werkt, is het eigenlijk helemaal zo gek niet meer. Wassen met water heeft best wel aardig wat nadelen, het geeft vlekken, strepen, veroorzaker van roest en storingen en is absoluut niet krasvrij.

Wassen zonder water is niets nieuws, en alleen geschikt voor auto's met een hele lichte vervuiling, anders krijg je gewoon krassen. Water krast niet, het is verkeerd gebruik van de middelen, waardoor het vuil over de lak wordt gesleept en krast, dus ook hier geen afwijking in wassen met water, omdat daar het sop het vuil losweekt en 'van de lak draagt'. Water geeft geen vlekken, water dat kalk bevat geeft kalkvlekken, daarom moet je zeker in de zomer een ontkalkingsfilter gebruiken, om vlekken te voorkomen. Strepen ontstaan óf door lekwater uit spiegelhuizen en dergelijke, óf door een overmaat aan wax en dergelijke die door water deels oplost. Als een auto niet tegen water kan, moet je 'm bij regen binnenhalen en als je op pad gaat het weerbericht nog beter in de gaten houden dan wanneer je op de fiets gaat. Chemische middelen zoals waterless wash geven meer kans op corrosie van slecht beschermde delen en elektrische contacten dan gewoon water.

Als je een auto afspuit of afspoelt zal er altijd vuil en zand achterblijven wat je vervolgens met een spons of borstel gaat verplaatsen. En of je nu met een 1 of 2 emmer systeem werkt zal niet eens zo heel veel uitmaken. Na het wassen moet je de auto doorgaans nog afzemen, waardoor je weer risico loopt op krassen, aangezien je door de natte ondergrond geen zandkorrels meer kunt waarnemen.
Als je met het 2 emmer systeem werkt met een grid in de emmer, werk je niet met een gewone spons (is vuilvanger die het vuil vasthoudt en dat vuil bij de volgende wasbeurt over de lak krast), en al helemaal niet met krassende borstel, maar je gebruikt een washmitt of een microfiber spons. Je gebruikt ook geen zeem om te drogen, maar een goede microvezel droogdoek.

Een product als Ekowax Wassen Zonder Water werkt totaal anders, de techniek die hiervoor wordt gebruikt is Nanotechnologie. De fijn vernevelde spray zorgt er voor dat het vuil losweekt en wordt ingekapseld, (dat is vrijwel dezelfde tekst als die fabrikanten van foam of autoshampoo gebruiken) waarna het simpel en krasvrij met een microvezeldoek verwijderd kan worden van je lak, maar ook je ramen, kunststof, chroom, aluminium of wat voor niet poreuze ondergrond dan ook. Met een 2e doek wrijf je nog even licht na voor een streep- en vlekvrij resultaat en heb je gelijk de auto voor enkele maanden in de wax staan. Gemiddeld hoeft zo'n klusje nog geen half uur te kosten.
Ook de naam van het product is heel bijzonder: nanotechnologie heeft helemaal niets met ecologie te maken, bovendien worden langzamerhand de gevaren van nanodeeltjes steeds meer bekend. Het gemene van nanotechnologie, is dat de nanodeeltjes totaal andere eigenschappen hebben dan deeltjes van normale grootte, waardoor een nanodeeltje van wat in principe een totaal ongevaarlijke stof is, ineens de gezondheid kan bedreigen, terwijl maskers niet of nauwelijks beschermen omdat nanodeeltjes te klein zijn om door een filter tegengehouden te worden.

Deze techniek wordt al vele jaren wereldwijd toegepast, maar is in Nederland nog redelijk onbekend. Zelf verkoop ik dit product inmiddels al bijna 4 jaar met succes op veelal oldtimer, camper, motor en boten beurzen. Ook diverse proffesionele auto- en autopoetsbedrijven maken er gebruik van. Kijk anders ook gerust eens op de website of facebook site voor ervaringen en reacties van onze klanten.
Professionele (met slechts één 'f') auto- en autopoetsbedrijven verkopen ook jaren middelen als Waxoyl voor honderden euro, waar een goede sealant van minder dan 20 euro een betere en langduriger bescherming biedt dan zo'n 'lakpantser'. Daarnaast heb je 2 soorten poetsbedrijven: bedrijven die voor een paar tientjes een complete auto behandelen zodat ie er voor de leek goed uitziet, of detailing bedrijven die zo'n auto voor honderden euro's 'poetsen', en waar het effect niet na een paar wasbeurten is verdwenen.

Met vriendelijke groet,

S. Schepers
Ekowax Cleaning Products

Ik zie dergelijke claims regelmatig langskomen, en iedere keer blijkt het 'gebakken lucht', ik hoop dat ik met bovenstaand commentaar duidelijk heb gemaakt waarom ik mijn twijfels heb bij dit product, ook al heb ik het product niet zelf geprobeerd/gezien.

met vriendelijke groet, Gert

Ik heb net de site van @Sjirk eens doorgespit, en ben (van verbazing) van mijn stoel gevallen, toen ik de gebruiksaanwijzing van Ekowax doorlas, vooral als je ziet dat Sjirk hier eerder aangaf wat er allemaal fout is aan wassen met water, de tekst hieronder is een citaat uit de gebruiksaanwijzing, waarbij ik alleen wat tekst een andere kleur heb gegeven:
Gebruiksaanwijzing
• – Schud de fles goed voor gebruik.
• – Spray direct op een microvezeldoek en koel (auto)-oppervlak.
• – Wrijf voorzichtig uit en haal het vuil weg.
• – Gebruik nu een tweede droge microvezeldoek en wrijf op.
Voor zeer vervuilde oppervlakken (modder of zand); eerst met water afspoelen.
 
Laatst bewerkt:

myfirstoctavia

Forumguru
Ik kom wat laat aan op 't feest, maar al lezende... Denk ik: Góh wat een "gezelligheid" hier... Wat me nog het meest verbaast, is dat degeen die hier in dit draadje met "de professionele pet op" zit, júist degeen is die zwaar uit z'n rol valt en op gegeven moment (bijna) -no pun intended- met modder gaat gooien naar diverse gerenomeerde forumleden.. Ik vind het maar apart allemaal als ik zo vrij mag zijn......
 

Sjirk

Nieuw lid
Ik heb eens gekeken naar je reviews
23 stuks en allemaal in de trend van “goed spul, snelle levering” en als topper deze recensie

Bekijk bijlage 80814

Sorry maar hoe serieus moet ik dit nemen als jij een review plaatst van je eigen product. De andere 22 zijn zeker familie en vrienden.

De eerste review van onze vernieuwde website was inderdaad van mij als test, daar doe ik ook niet geheimzinnig over. Ik gebruik ook hier gewoon mijn eigen naam en sta voor mijn product.
 

Sjirk

Nieuw lid
in de 4 jaar dat wij dit product verkopen hebben wij natuurlijk al zoveel domme en onnozele reactie van mensen gehad, dus dat is niets nieuws en uiteindelijk bewijst kwaliteit zich wel. Onze (vaste) klantenkring breidt zich nog dagelijks uit, en gezien de enthousiaste reactie die wij van onze gebruikers krijgen, zoals jullie zelf ook hebben kunnen zien van die corvette rijder. Voor de rest laat ik het hierbij en besteed mijn tijd liever aan echte klanten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan