Je kunt met je boerenfluitjes verstand zien dat dit niet de meest ideale oplossing is. Zoals @
Peter-036 scherp opgemerkt heeft: de meeste druk/gewicht komt op de onderste buis, onderaan de klep, met de 2 rubberen steunen te staan, en de meeste rek/trekkracht op de bovenste 2 riempjes; die staan snaar strak.
Gezien deze constructie verraste het mij positief hoe stevig de unit vast zat, moet ik zeggen. En ik denk ook: als het niet kon, dan bestond het toch niet, zeker niet van een gerenommeerd bedrijf als Thule. Het verbaasd mij evengoed ook, hoor. Wel denk ik dat je goed rekening moet houden met het maximale draaggewicht (35KG) en snap dan ook niet heel goed dat er plaats voor 3 fietsen is. Dat gewicht overschrijd je al gauw, als je geen kinderfiets of racefiets gebruikt.
Een ander nadeel is dat je 'eigenlijk' een kentekenplaat achterop zichtbaar moet hebben met extra verlichting units, etc. Die zijn niet alleen duur, maar raad eens waarop je die mag aansluiten? Juist op een stekker-doos zoals die bij een trekhaak hoort...
Ik ben er nog niet mee naar de Ardennen oid gereden natuurlijk, maar 2 korte ritjes uitgeprobeerd ook op stukjes zeer slecht wegdek verliepen prima tot nog toe.