Ervaringen Freeway Thule 968, fietsendrager voor op de achterklep?

turboturbo

Forumguru
Wie heeft er hier ervaring(en) mee?
Of met een dergelijk merk / model?

thule-freeway-968-p_14227481vb.jpg


Waarom ik naar zo een model kijk is omdat ik geen trekhaak heb (en liever ook niet wil laten monteren)
 

Ridley

Forumguru
Fiets bij een vd grootste fietsclubs van Brabant en kan zeggen dat dat eigenlijk niet zo goed werkt. Dat wil zeggen, de goedkope modellen dan. De Thule uit je voorbeeld is wel een degelijk product!
 

turboturbo

Forumguru
Oké, nou maar wat goedkoop en mate van kwaliteit betreft geldt eigenlijk ook voor de trekhaak modellen, is wel mijn ervaring!

Toch is deze Thule zeer betaalbaar (max 100,-) dus dat viel me alleszins mee?

Misschien moet ik deze vraag idd even op het fietsforum stellen, nu je het zegt :)
 

EdK

Forumguru
Zou ook eens achterhalen waar de gewichtsverdelingen hierbij zitten en of de klep dit gewicht wel kan verdragen zonder ontzet te raken...
 

turboturbo

Forumguru
Naar dat soort info ben ik idd wel nieuwsgierig.
Met mijn boeren verstand kan ik zo ook wel zien dat een model voor trekhaak wat dat betreft te preferen zou zijn. Maargoed, die zit nu niet op mijn auto (deels bewust)

Aan de andere kant, ik ga er 1 max 2 racefietsen mee vervoeren. Die wegen ook de wereld niet vergeleken met een doorsnee fiets...
 

EdK

Forumguru
Boerenverstand als amsterdammer ............. oké zal wel dan.
Maar derde optie is het dak op, voordeel daarvan is dat je de dakdragers ook weer voor andere dingen kunt gebruiken.
Want met die klepdrager die je aangeeft, kan dan evengoed de klep geopend worden als fietsen er wel of niet op zitten ?
 

Joske

Forumguru
Zit je dakkoffer dan niet in de weg als je kofferklep.met fietsen er op wilt openen?
 

Joske

Forumguru
Is toch net de bedoeling van zo een fietsendrager dacht ik? Dat je in de koffer kan zonder de fietsen er af te moeten halen?
 

EdK

Forumguru
Als je de auto achterop de fiets meeneemt dan kan je vrouw toch ook niet meer achterop zitten ?
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat je in de koffer kan zonder de fietsen er af te moeten halen?
Daar zijn kantelbare trekhaakdragers voor bedacht. Heb je geen bezemsteel van 2 meter nodig om onder je klep te zetten zodat die niet dichtvalt door het gewicht van de fietsen...
 

Joske

Forumguru
Daar zijn kantelbare trekhaakdragers voor bedacht. Heb je geen bezemsteel van 2 meter nodig om onder je klep te zetten zodat die niet dichtvalt door het gewicht van de fietsen...
Juist! :D sla 2 soorten fietsdragers door elkaar, bedankt voor de verduidelijking ;)
 

technobear

Actief lid
Ik heb deze fietsendrager voor mijn o2 combi, de koffer met fietsen erop openen is mogelijk maar zeer moeilijk. Zefs zonder fietsen erop komen er verschillende haken los als je de koffer opent. Verder wel tevrden van deze fietsendrager, alleen durven de metalen haken wel je lak beschadigen
 

turboturbo

Forumguru
En wat ik gelezen heb over de plastic pootjes is dat die dan weer gemakkelijk afbreken..... Ik heb het nog steeds niet gedurfd een aan te schaffen op basis van de verschillende negatieve reviews.

1 ding is zeker; m'n volgende waggie moet een trekhaak hebben....
 

technobear

Actief lid
Ik heb hem voor 69 euro kunnen kopen bij mijn vag garage, voor die prijs mag ik niet klagen,ik gebruk hem in de zomer voor max 2 fietsen en ik moet zeggen dat hij zeer solide is als alles straks aangetrokken wordt, makkelijk opbouwen en in de koffer steken als de fietsen eraf zijn
 

turboturbo

Forumguru
Welke heb jij? (merk+type)

Ik lees op het fietsforum dat het nogal tricky kan zijn als je auto een spoilert heeft. Dan gaan de pootjes er net niet overheen aan de bovenkant, of ze beschadigen je spoilert. Hoe zit dat bij jouw auto @technobear ?

De spoiler op een Fabia I stelt niet veel voor, maar hij zit er wel…. :pieker:
 

technobear

Actief lid
Ik heb een o2 combi rs met originele spoiler, het is inderdaad best om een beschermde tape of folie om de bevestigingshaken te draaien zodoende dat je de lak niet beschadigd. De montage van de drager zelf geeft niet veel problemen, simpel maar stevig en dat is toch belangrijk met die vele snelheidsdrempels die we hier hebben. Ik vind het een aanrader voor occasioneel gebruik!
 

turboturbo

Forumguru
Oke, dat is een goede aanvulling/tip!

Nog effe een vraagje: heb jij ook zo'n lichtbak erbij? (voor je achterlichten en nummerbord)
Hoe sluit je die trouwens aan zonder trekhaak met stopcontact?
 

Rick

Senior Member
Precies dat is het probleem. Een vriend van me dacht ook eens goedkoop uit te zijn totdat hij erachter kwam dat je toch de volledige electra van een trekhaak aan moet laten leggen. En dan ben je dus aan de beurt. Hangt een beetje af van je fiets of ze de achterlichten blokkeren, maar de kentekenplaat is sowieso uit zicht.
 
Bovenaan Onderaan