Ervaringen bij Romi Automotive / De Navigatiekoning

Bram_O2

Actief lid
Onvoorstelbaar...
Nogal. Het is denk ik echt te danken aan de bel historie in mijn toestel en in het systeem, met data en tijdstippen van voor de diefstal. Het lijkt me dat zoiets redelijk onomstotelijk bewijst dat dit systeem uit mijn auto komt. Daarnaast heeft de politie ter plekke meegeluisterd naar de telefonische uitleg van de Skoda dealer, dat een systeem wat aangesloten wordt en direct werkt dus echt mijn systeem moet zijn, dat kan gewoon niet anders.

Ik heb nu natuurlijk wel alle certificaten en nummers op het systeem gefotografeerd. Het is trouwens belachelijk hoe simpel dit systeem gejat kan worden, je zou er bijna je werk van maken :banghead:
 

Bram_O2

Actief lid
Wow wat een verhaal zeg! :geek::dankje:

Wat een toeval dat je je eigen apparaat dus terug kreeg... Kon je die verbazing wel onderdrukken ter plekke @Bram_O2 ? Je zal wel even hebben staan pissen in je broek van spanning (zou ik hebben)
Goede actie van jou hoe je hebt gehandeld, zeg! :thumbsup:

Eenmaal zo'n zaak van klanten ook de NAW heeft, kunnen ze de systemen eindeloos terug laten stelen door hun 'leveranciers'.

Is Romi / navigatie koning al bekend bij Radar, gemeld aan Marktplaats, opgelicht.nl etc?
Kon m'n verbijstering, want dat was ik echt, wel onderdrukken. En inderdaad, wat je zegt, zoiets kan 'eindeloos' gejat worden indien NAW bekend zijn en de auto op straat staat. Dat staat de mijne dus niet meer, vind het ook vervelend dat ze mijn NAW gegevens hebben. Aan de andere kant, die hebben ze gebruikt om een factuur op te maken en die heeft de politie nu, daarmee kan mogelijk heling aangetoond worden?

Ik kan niet hard maken dat Romi mij heeft willen oplichten, dat is aan de politie en justitie. Ik hoop dat ze mij op de hoogte houden, ga sowieso proberen om het eigen risico ruitbreuk wat ik betaald heb terug te krijgen.
 

hemi24

Forumguru
Eenmaal zo'n zaak van klanten ook de NAW heeft, kunnen ze de systemen eindeloos terug laten stelen door hun 'leveranciers'.

Is Romi / navigatie koning al bekend bij Radar, gemeld aan Marktplaats, opgelicht.nl etc?

Hahaha, hier heb je er eentje uit het Gastenboek op de website van Romi:

"via marktplaats rns 510 ingebouwd, na twee weken gestolen, weer een ingebouwd tot volle tevredenheid, zeer goede service en lekkere koffie. kom hier zeker terug."
Die blijft terugkomen denk ik...
 

EdK

Forumguru
Maar hopen dat dit bedrijf hard aangepakt wordt.

Het is gestolen goed, dat staat heel simpel als paal boven water.
En voor heling worden ze zo en zo aangepakt....

En het is een verhaal dat je niet verzint, en denk dat je in eerste instantie het eerst niet wil geloven....
En ik maar denken dat die diefstal van die columbus nu wel beetje achter de rug was nu het nieuwe systeem er is sinds de O3
 

turboturbo

Forumguru
Tja @EdK voorlopig zijn de O2 rijders denk ik wel zeer in de meerderheid en blijft het denk ik voorlopig een populaire gelegenheid om RNS510 units te jatten.
 
Laatst bewerkt:

reeseend

Forumguru
Pffff wat een verhaal zeg. Ik zit te lachen en toch ook vol ongeloof dit te lezen.
Ja de oplichterij straalt van hun advertenties af op MP en is dit dus een duidelijke bevestiging.
@TS ; succes met de afhandeling en het behoudt van je navigatie systeem :thumbsup:
 

CDK

Forumguru
Echt te bizar voor woorden dit, maar wel super dat je je eigen toestel weer voor nop terug hebt :thumbsup:
 

turboturbo

Forumguru
Wat suf / dom dan eigenlijk dat ze zo'n ding niet resetten naar fabrieksinstellingen (zodat de schijf weer geformatteerd wordt, koppeling met telefoon vergeten etc)

Gelukkig voor TS dat dit bedrijf zo 'professioneel' te werk gaat...
 

Bram_O2

Actief lid
Na een korte achtervolging, waarbij verdachte nog even over de voeten van een agent is gereden, is deze na een paar dagen opgepakt.

Ik heb ondertussen wat papierwerk van het OM ontvangen. M'n raam claimen gaat lastig worden denk ik, want ik kan niet bewijzen dat hij dat kapot gemaakt heeft. Verder heb ik niets te claimen lijkt me. Betrokkene wordt in ieder geval verdacht van schuldheling en mishandeling van een ambtenaar in functie, dus die heeft toch wel een probleem denk ik...
 

Bakkertje

Forumguru
hmm.. Ik heb in de regio Den Bosch gewoond en na een schade herstel bij een ander bedrijf uit Den Bosch is later bij mij thuis voor de deur mijn Columbus gestolen. Toeval? of Chaos theorie ..?

Het zet me wel aan het denken in ieder geval, ik hoop maar dat dit bedrijf flink aangepakt wordt en dat ze ook verder zoeken naar de "toeleveranciers" van de systemen.
 

B.Stuurder

Forumguru
hmm.. Ik heb in de regio Den Bosch gewoond en na een schade herstel bij een ander bedrijf uit Den Bosch is later bij mij thuis voor de deur mijn Columbus gestolen. Toeval? of Chaos theorie ..?

Het zet me wel aan het denken in ieder geval, ik hoop maar dat dit bedrijf flink aangepakt wordt en dat ze ook verder zoeken naar de "toeleveranciers" van de systemen.

Ik help het je hopen, maar ik denk het niet. Ik ken een aantal mensen in de in en export van auto's (waar ik zelf nooit een auto zou gaan kopen, Spaanse Polder Rotterdam) en die komen allemaal van het kamp. Op één of andere manier komen die overal mee weg. Ik heb al wat voorbeelden gezien. Dit bedrijf past precies in dat profiel.
Overigens zijn ze erg aardig en keurig, zolang ze zaken met je kunnen doen, maar zodra het lijkt dat er iets mis gaat is het andere koek. Bram_O2 heeft geluk gehad dat het gelopen is zoals het gelopen is, had hij ter plaatse niet zijn cool gehouden en zijn mond, dan denk ik niet dat het tot zo een goed einde was gekomen. Ik heb bewondering voor zijn stalen zenuwen.

Afijn een paar uur taakstraf zegt al genoeg. Dat stelt niks voor natuurlijk.
@Bram_O2 goed dat je je auto ergens anders zet, blijf dit ook doen en blijf alert. Die jongens zijn meestal wel familie van elkaar of als familie en die kunnen wat naar uit de hoek komen, als ik dit verhaal goed inschat tenminste, ik ken Romi en de mensen erachter (gelukkig) niet. Wel weet ik dat ik daar in elk geval niet heen ga.;)

Trouwens, deze Albertus of hoe hij ook mag heten, met zijn verhalen zonder enige interpunctie en agressieve gedrag past óók in het profiel. Ik kan het mis hebben, in dat geval mijn welgemeende excuses, maar ik denk het niet.
 
Bovenaan Onderaan