Ervaring stoelen FII

45 kilo vind ik nog behoorlijk aangezien er niet op luxe is bespaard en op veiligheidsmaatregelen. Ze hadden bv ook de airco eruit kunnen laten maar wie wil dat nog het had wel behoorlijk gewicht bespaard.
 

Berry

Senior Member
Ik heb een FII Dynamic genomen i.p.v. een Elegance ook vanwege de stoelen.
Ik vind de sportstoelen veel beter als de gewone daar komt ook bij dat ik niet een van de magerste ben maar wel in de stoel goed zit
 
Dat is wel een beetje kort door de bocht vind je niet?

ALs je alleen naar het aantal KG's kijkt heb je wellicht gelijk maar de standaard uitrusting van de greenline is groot.
Zo heeft deze ESP & ASR, regeneratief remsysteem, sportonderstel, start/stop systeem etc welke alle andere versies niet hebben (ook niet als optie).
Heb nu even geen tijd om meerdere zaken op te zoeken maar mijn punt is dat de extra's die op de greenline zitten extra kilos met zich mee brengen, dan is een uiteindelijke besparing van 45 KG toch netjes.
 
Yep we denken er het zelfde over zo te zien. LenK is wel eens vaker kort door de bocht naar mijn idee. 45 kilo besparen is niet niks als je ook nog voor extra gewicht gaat van luxe en veiligheidsvoorzieningen.
 

NielsW

Lid
Neem maar eens een week een lege auto mee naar je werk en de week erna een gewicht van 50kilo in je kofferbak. Meer gewicht = meer druk op de weg = meer wrijving = meer brandstofverbruik.
 

wanderer

Senior Member
wat mij hogelijk verbaast is dat na een aantal pagina's het heel ergens anders over gaat dan de topic naam aangeeft...
 

cvegreen

Forumguru
Wij modjes zien ook niet alles he , om jullie weer eens te moeten aansporen om on topic te blijven . Er zijn heel veel draadjes die verzanden . Ik begrijp het ook wel enerzijds , plots word er bij het probleem over iets anders ook gepraat en gaan ze niet verder op wat oorspronkelijk de bedoeling was , maar gaan ze verder op het neven feit dat is gepost . Is een verschijning die heel vaak voorkomt .
 

Wizz

Nieuw lid
Wij modjes zien ook niet alles he , om jullie weer eens te moeten aansporen om on topic te blijven . Er zijn heel veel draadjes die verzanden . Ik begrijp het ook wel enerzijds , plots word er bij het probleem over iets anders ook gepraat en gaan ze niet verder op wat oorspronkelijk de bedoeling was , maar gaan ze verder op het neven feit dat is gepost . Is een verschijning die heel vaak voorkomt .
Zullen we dan nu maar even 5 posts doen over de filosofie achter het off-topic gaan? :D
 

Koospee

Nieuw lid
Afgelopen anderhalve week (voor het eerst) naar Frankrijk geweest met onze FabiaII hb (van voor de facelift).

De eerste dag een kleine 700 km gereden en dat was toch echt teveel. Na een km of 400 kreeg ik al erg last van mijn rug :mad: (189 cm, 84 kg). Ik ben een stuk langer en zwaarder dan mijn vrouw en die kreeg ook erg last van haar rug.

Gelukkig hoefden we de dagen erna niet direct weer erg ver te rijden, maar we voelden de eerste rit nog behoorlijk. Al na enkele tientallen km's begon de pijn weer op te spelen... :biggthumpdown:

In onze vorige Fabia I combi heb ik nooit zo'n erge last van mijn rug gehad, hoewel we daar toch ook wel eens 550 km in gezeten hebben (en ons gewicht is in die tijd niet veranderd !).

Ik heb ook het idee dat het niet veel uitmaakt of je zelf rijdt of dat je er als bijrijder naast zit. Voordeel van bijrijdertje spelen is dat je je benen iets makkelijker kunt strekken.

Onze eerste Ibiza 1.6S (1996) had sportstoelen en die zaten veel beter, ook toen wij die in 2007 inruilden voor de Fabia I.
 

Koospee

Nieuw lid
We hebben de Tour Pro 1.4 (zwart met wit dak en witte spiegels :super:).

Die is gebaseerd op de Ambiente volgens mij.
 

piair1982

Forumguru
Okay, ik heb een sport op dit moment. Bewust voor die uitvoering gekozen vanwege de sportstoelen. Van de normale stoelen kreeg ik ook rugpijn na meer dan 3 kwartier rijden. Met de sportstoelen gaat mijn rugpijn zelfs weg na een drie kwartier rijden! Maar het is persoonlijk... Dus als tip voor iedereen probeer beide stoelen uit voordat je de auto koopt.
 

LenK

Forumguru
Als je sportstoelen bij kunt bestellen dan zou ik het zeker doen.
Ze zitten erg goed.
Mevr. LenK heeft oa vanwege de veel betere stoelen de Sport gekozen.
 

NielsW

Lid
Tsja,

volgens mij kan je die voor de greenline niet kiezen.
We zullen wel zien.
Bij de fabia 1 hebben de normale stoelen het ook altijd goed gedaan :)
 

FredV

Banned
klopt, de sportstoelen zitten niet in het optiepakket voor de GL. Waarschijnlijk wel te monteren, maar tegen welke kosten... Overigens kunnen bij de sportstoelen wel opbergbakken onder de stoelen.
 

Ron467

Actief lid
Logisch.:uitlachen:
De GL heeft al een "sport" onderstel.......
ook nog sport stoelen erin en de hele groene gedachte is in rook (burn-out´s) opgegaan!:rolleyes:
 
Bovenaan Onderaan