Ervaring met Motoroel100.de??

ertromp

Forumguru

leo442

Forumguru
Nee, geen ervaring mee. Maar wel een goedkoop adres! Deze olie voldoet wel niet aan de longlife specs VW 50700, tenzij je jaarlijks ververst.
 

Rob

Forumguru
@ertromp , De keuze voor geen longlife olie is omdat je het periodiek sowieso steeds ververst/vervangt? Welke interval houd jij aan?
 

ertromp

Forumguru
Ik ververs jaarlijks / om de 15k.
Die 0W30 vind ik veel te dun zeker als deze echt heet wordt dan is het net water.
In Dld zijn zeer goede ervaringen met de dikkere olie ter bescherming van nokkenas versteller en ketting.
 

Rob

Forumguru
Ook een aanrader voor de 1.2tsi? Jaarlijks rijd ie zo'n 30k. Zit altijd LLO in en vul hier ook mee bij..
Lijkt me best de moeite waard om de 5w40 te proberen.. Zelf verversen zonder kundig gereedschap is niet aan te raden zeker?

Edit: Even gecheckt en bij mij zit er Castrol Edge 5w30 in. Geen 0w30
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Is zeker aanrader voor de 1.2TSI. Is op hogere temperaturen dikker dan een 5W30.
Enige sleutel ervaring / goed gereedschap is gewenst. Zo moet je zeker het olie filter wisselen waar een speciale sleutel voor nodig is. En natuurlijk een goede olie opvangbak :D
 

Rob

Forumguru
@Joske , staat er in jouw Grote Boek hoeveel liter olie een 1.2TSI moet hebben? ;)

En dan zal ik hierna ophouden met spammen van dit topic.
Het gaat @ertromp tenslotte erom of iemand ervaring heeft met een bepaalde olie leverancier en niet om kennis op te doen over mijn 1.2TSI :D:shutup:
 

Joske

Forumguru
@Octavia 1.2TSI DSG

tuurlijk, geen probleem, bekijk de lijst maar eens in bijlage. Volgens mij heb jij een CBZB als motorcode (moet je even controleren) van 2010 (?) en dan is het 3,6 liter mét vervanging van oliefilter.
 

Bijlagen

  • motorolievulhoeveelheden en specificaties Octavia II.pdf
    29 KB · Weergaven: 15

Octa Collection

Forumguru
Goedkope website idd! Jammer dat de verzendkosten het (voor mij in ieder geval) minder aantrekkelijk maken.
De meeste goedkope olie sites verkopen er nog soms nog wel een oliefilter bij, maar lucht, interieur, brandstoffilters, bougies en carterplug hebben ze niet.
Ik bestel nu mijn olie en filters en wat ik nog meer nodig bij 1 webwinkel. Ben ik goedkoper uit en betaal maar 1x verzendkosten.
 

Rob

Forumguru
Even dit topic nieuw leven inblazen.. Ik zocht zojuist op Castrol.nl naar 1.2TSI geschikte olie. De longlife Castrol Edge 5w30 504.00 507.00 wordt ineens niet meer aangegeven als advies. Voorheen nog wel.

Alleen Magnatec 5w40 C3 502.00 505.00 Synthetisch.
Nou wil ik die Magnatec sowieso al gaan gebruiken maar het is wel apart
 
Laatst bewerkt:

Rob

Forumguru
Ja klopt, maar zou dat dezelfde reden zijn voor het niet meer adviseren van de 5w30? Ben benieuwd naar achterliggende oorzaak.. *sherlock holmes modus aan*
 
Bovenaan Onderaan