Nog wel een "leuke" anekdote over Hoogenboom, kort na de overname van Swarttouw, nog in het pand in Barendrecht, met het vroegere Swarttouw personeel. Ik had m'n O2 weggebracht voor een reguliere onderhoudsbeurt inclusief APK. Er mankeerde niets aan, alleen het reguliere onderhoud was gepleegd, en de auto was APK-goedgekeurd. De service manager heeft het me ook allemaal netjes uitgelegd en de rekening met me doorgenomen, allemaal uitstekend dus.
Op de rekening stond echter een bedrag voor een APK steekproef door de RDW, op de regel daaronder werd hetzelfde bedrag er weer afgetrokken, met als opmerking 100% korting op de RDW steekproef. De service manager vertelde me daarover dat dat arbeidstijd voor de monteur betrof, en dat hij uiteraard vond dat ik als klant niet voor de kosten van die steekproef hoef op te draaien. Het stond echter op de rekening omdat de oorspronkelijke monteur/keurmeester, die uiteraard bij die steekproef aanwezig moest zijn, anders zijn tijd niet zou kunnen verantwoorden. Voor mij als klant prima, en door het personeel op de werkvloer ook prima geregeld. Maar het geeft wel aan wat voor bureaucraten daar ergens op een kantoor de boel runnen en de monteurs kennelijk onder (flinke) tijdsdruk laten werken. Dat moet wel een keer tot problemen leiden ben ik bang ...
Ook eens bij Hoogenboom Audi geweest, om een via internet bestelde en betaalde thermosfles met Quattro logo op te halen als verjaardagskado voor m'n broer die net een tweedehands A4 Quattro had gekocht. Ik woon er nogal in de buurt, dus even langslopen is wel leuk en scheelde 4.95 verzendkosten. Zeer netjes geholpen, eerst door de receptioniste, toen door een iemand die mee meenam naar het magazijn, en daar door de magazijnmeester. Twee formulieren getekend, en er moest zelfs een kopie van m'n rijbewijs gemaakt worden voordat ik de fles meekreeg. Alles bij elkaar zeker een 10 minuten bezig geweest, terwijl ik de enige klant was, om een al betaald flesje op te halen. Het geheel deed me een beetje denken aan de paarse krokodil van die verzekeringsmaatschappij. "Maar hij staat daar". Zelfs die fles had ik inderdaad al bij binnenkomst in het magazijn zien staan ...
Over die Audi van m'n broer ook nog wel een heel positief punt voor Hoogenboom. Dat ding bleek olie te verbruiken als een malle, en daar is uiteindelijk door Hoogenboom onder garantie een nieuwe motor ingezet. De auto was overigens 7 jaar oud toen m'n broer 'm kocht en had 100.000km gelopen. Hij was door m'n broer NIET bij Hoogenboom gekocht, maar bij een andere Audi dealer. Hoe dat financieel onderling met de verkoper of Audi of PON geregeld is weet ik niet, maar Hoogenboom had het in ieder geval prima geregeld voor de klant.