Ervaring gevraagd Skoda dealer regio Rotterdam

nakharry

Forumguru
Weet iemand ervaring met een goede Skoda dealer in de buurt van regio Rotterdam?

Heb zelf door de loop der jaren niet zulke goede ervaringen met Hoogenboom en zat daarom daarvoor altijd tot volle tevredenheid bij Skoda Swartouw in Barendrecht, maar deze zijn helaas overgenomen door Hoogenboom.

Alle ervaringen en advies zijn welkom :dankje:
 

CharlesTucker

Forumguru
Het wordt steeds lastiger met die grote bedrijven. Ik ben tot nu tevreden bij Hoogenboom, het verkooppersoneel is nog hetzelfde als toen het nog Swarttouw was, de monteurs (belangrijker) heb ik geen zicht op. De garage is inmiddels ook gecombineerd met Seat, en ik weet niet of dat personeel ook rouleert of zo. In de negen jaar dat ik er kom heb ik een keer problemen gehad met m'n auto op een beroerd moment, en daar hebben ze me prima mee geholpen. Dat was na de overname door Hoogenboom, maar nog voor de verhuizing.

Wel ben ik eens aan de overkant bij Hoogenboom VW naar binnen gelopen. Na de verhuizing zit Seat, Skoda, VW (ook bedrijfswagens) en Audi vlakbij elkaar, aan 4 kanten van een rotonde. En bij VW is de service afdeling open op zaterdag, vandaar. Ik wilde wat reserveolie voor de 1.5TSI in m'n Octavia kopen. Twee servicemedewerkers bij VW hadden geen idee wat daar voor olie in moest, terwijl die 1.5TSI toch al eerder in de Golf ingebouwd werd dan in de Octavia. Dat schept geen vertrouwen.

Ik ben ook wel eens tegen sluitingstijd bij Ames in Sliedrecht geweest (steentje in de remmerij, op de snelweg, 100 meter voor de afrit waar zij ongeveer zitten). Uitstekend geholpen, ondanks dat men waarschijnlijk naar huis wilde. Ook niks betaald, ondanks dat dit in principe geen garantiewerk is, en ik de auto daar niet gekocht heb. Niet ver bij Rotterdam vandaan, dus je zou kunnen overwegen daar eens te kijken.
 

nakharry

Forumguru
Sterkte!

Iets serieuzer: als het personeel nog hetzelfde is en dezelfde mentaliteit zou ik bij Swartouw blijven. Als je laatste ervaring, die je met geen pen kon beschrijven, daar is opgedaan zou ik daar nu ook wegblijven ja. Ik heb alleen ervaring bij Rijnwoud. Niet terugbellen/reageren op mail en hier staat mijn enige en laatste ervaring met de werkplaats: https://www.skodaforum.nl/forum/i/k...alige-daling-bij-opwarming.40496/#post-868733

Het is dat het moet vanwege de garantie...


Nee mijn laatste ervaring is niet bij Hoogenboom @MiDe , maar daar kan ik ook een boek over schrijven vandaar dat ik naar Swartouw was gegaan. Dat bedrijf bestaat helaas niet meer en personeel is uitgewaaierd over Hoogenboom.
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben vorige week bij Vag Carservice in Bergschenhoek geweest, dat is weliswaar geen dealer maar heeft kennis van zaken en werkt netjes, een beetje vergelijkbaar met Vagtechniek in hun beginperiode, toen ze bijvoorbeeld nog geen tuning deden.

Vorig jaar was ik ook al even langsgereden bij Vag Carservice om het bedrijf te zien en offerte te vragen, maar vanwege een mogelijke combinatie van werkzaamheden (die Vag Carservice niet doet) voor een ander bedrijf gekozen. Wel kwam eigenaar Ferry vorig jaar direct uit zichzelf al dat de remolie aan vervanging toe was, waar anderen dit in eerste instantie over het hoofd zagen. Ook een van andere bekende met een Exeo al goede ervaringen met dit bedrijf gehoord.
 

nakharry

Forumguru
Ja die verkopers van Swartouw lopen er nog inderaad @CharlesTucker . Leuke gasten. Wellicht is Ames wel een optie inderdaad.

Het is met name het technisch personeel en met name bij VW zoals je zelf ook al aangeeft wat echt ondermaats is. Tevens kan ik een boek schijven over de incompetentie van het schadeherstelbedrijf/spuiterij.

De Faab laten herstellen nadat iemand tegen de voorbumper aan was gereden. Bumper gespoten. Zag er niet uit, leek wel een sinasappel. Zegt de chef, ja sorry daar moest primer onder maar het is vrijdagmiddag en hadden geen tijd meer...:banghead:

Olielekkage onder mn Golf lang geleden na een grote beurt. Moest een nieuwe carterpan onder omdat ik zelf ergens tegen de aftapplug aan gereden had werd beweert en dat terwijl het spreidstuk lager zit dan de aftapplug:fool:. Bleek dat een stagair gewoon mn aftapplug had verziekt en er een nieuwe bout in had getapt en die er ook weer scheef in had gezet met alle lekkage tot gevolg. :sterretjes:

Een ander voorval was dat de Fabia naar 1 kant trok. Stuurstang krom a fl 1600,- werd beweert. Na een second opinion bij Bandimex bleek hij alleen uitgelijnd te moeten worden. Toen ik ze met het uitlijnrapport confronteerde werd er gezegd dat de voortrein al in bestelling stond. Stop die maar in een heel donker plekje was mijn antwoord...

Nooit meer terug geweest. Als je met liegen en bedriegen je geld moet verdienen...

En zo heb ik nog wel meer voorbeelden van niet alleen mijzelf maar ook van vrienden die al jaren VW rijden..
 

Racingblue

Nieuw lid
Ames Sliedrecht is een prima dealer. Persoonlijke aandacht en oog voor klant. RijnWoud bij de Van Brienenoordbrug in de buurt is ook ok. Wittebrug Zoetermeer ervaar ik van de wittebrug filialen als ok maar niet meer dan dat.
 

Cordoba

Forumguru
Wittebrug Zoetermeer, het vroegere Versluis Skoda was dramatisch onkundig, ik weet niet of het oude personeel daar nog loopt, dan zou ik daar ver weg blijven. Typerend voorbeeld van mijn ervaring bij Versluis: chef monteur en de 'specialist' fouten uitlezen waren niet in staat om mijn Fabia uit te lezen op fouten, 2 keer terug geweest, 2e keer zijn ze meer dan 2 uur bezig geweest, niet gelukt. Vervolgens bij de Seat-dealer langs gereden en in 5 minuten gepiept.
 

CharlesTucker

Forumguru
Nog wel een "leuke" anekdote over Hoogenboom, kort na de overname van Swarttouw, nog in het pand in Barendrecht, met het vroegere Swarttouw personeel. Ik had m'n O2 weggebracht voor een reguliere onderhoudsbeurt inclusief APK. Er mankeerde niets aan, alleen het reguliere onderhoud was gepleegd, en de auto was APK-goedgekeurd. De service manager heeft het me ook allemaal netjes uitgelegd en de rekening met me doorgenomen, allemaal uitstekend dus.

Op de rekening stond echter een bedrag voor een APK steekproef door de RDW, op de regel daaronder werd hetzelfde bedrag er weer afgetrokken, met als opmerking 100% korting op de RDW steekproef. De service manager vertelde me daarover dat dat arbeidstijd voor de monteur betrof, en dat hij uiteraard vond dat ik als klant niet voor de kosten van die steekproef hoef op te draaien. Het stond echter op de rekening omdat de oorspronkelijke monteur/keurmeester, die uiteraard bij die steekproef aanwezig moest zijn, anders zijn tijd niet zou kunnen verantwoorden. Voor mij als klant prima, en door het personeel op de werkvloer ook prima geregeld. Maar het geeft wel aan wat voor bureaucraten daar ergens op een kantoor de boel runnen en de monteurs kennelijk onder (flinke) tijdsdruk laten werken. Dat moet wel een keer tot problemen leiden ben ik bang ...

Ook eens bij Hoogenboom Audi geweest, om een via internet bestelde en betaalde thermosfles met Quattro logo op te halen als verjaardagskado voor m'n broer die net een tweedehands A4 Quattro had gekocht. Ik woon er nogal in de buurt, dus even langslopen is wel leuk en scheelde 4.95 verzendkosten. Zeer netjes geholpen, eerst door de receptioniste, toen door een iemand die mee meenam naar het magazijn, en daar door de magazijnmeester. Twee formulieren getekend, en er moest zelfs een kopie van m'n rijbewijs gemaakt worden voordat ik de fles meekreeg. Alles bij elkaar zeker een 10 minuten bezig geweest, terwijl ik de enige klant was, om een al betaald flesje op te halen. Het geheel deed me een beetje denken aan de paarse krokodil van die verzekeringsmaatschappij. "Maar hij staat daar". Zelfs die fles had ik inderdaad al bij binnenkomst in het magazijn zien staan ...

Over die Audi van m'n broer ook nog wel een heel positief punt voor Hoogenboom. Dat ding bleek olie te verbruiken als een malle, en daar is uiteindelijk door Hoogenboom onder garantie een nieuwe motor ingezet. De auto was overigens 7 jaar oud toen m'n broer 'm kocht en had 100.000km gelopen. Hij was door m'n broer NIET bij Hoogenboom gekocht, maar bij een andere Audi dealer. Hoe dat financieel onderling met de verkoper of Audi of PON geregeld is weet ik niet, maar Hoogenboom had het in ieder geval prima geregeld voor de klant.
 

Okki

Donateur
Ik was bij Ames Dordrecht VW altijd heel tevreden. Vooral de persoonlijke aandacht. Die is bij Hoogenboom VW Spijkenisse minder.

Ook Swarttouw was ik tevreden, al toen ze nog achter het Ikazia Ziekenhuis zaten.

Pas nog bij Hoogenboom Rotterdam geweest en zelfs na ruim 6 jaar wisten de voormalige Swarttouw verkopers mijn naam nog en zelfs welke 2 auto's ik daar ooit mocht kopen (model, type, kleur)

Een van de werkplaats receptie mensen van Ames Dordrecht VW is overigens naar vestiging Zwijndrecht gegaan, een hele aardige vent.
Bij die vestiging eerst ook beter ingespeeld op mij vraag over een wielboutafdekdopjetrekker die volgens Ames Dordrecht niet te bestellen was.
 

haassie

Forumguru
Ik ga gewoon naar een goede allround garage tegenwoordig scheelt al de helft op de “showroomkosten”....

Ben in het verleden naar de vw dealer in Maassluis geweest die het voornamelijk van onderhoud moet hebben. Ja maar meneer u heeft een skoda? Eigenlijj was ik toen al klaar. Met het uiteindelijk vv van de benzine hogedruk pomp(500€) en daarna een afdichtrubbertje op de injector (380€) wilden ze al te graag helpen. Een derde keer voor de voorruit vv werd me gewoon gezegd dat ze geen winst konden maken en werd het werk gewoon geweigerd...meteen de laatste keer dat ik voor onderhoud/reparatie daar ben geweest....

gezien al de bovenstaande reacties zijn de gepeperde rekeningen niet in lijn met kunde en vakmanschap!
 

nakharry

Forumguru
Was dat tegen die chef werkplaats die zo moeilijk loopt ??:koffie:

Nee @EdK tegen Hans Evers van het voormalige VEPREDA autostudio Skoda in Spijkenisse, later weer overgenomen door Voorne Putten volgens mij wat daarna weer is overgenomen door Hoogenboom :deuk:
 

Okki

Donateur
Vandaag mijn eerste APK. Normaliter ga ik naar Hoogeboom Spijkenisse (vlak bij waar ik werk) maar omdat ik een Airco Onderhoud wilde laten uitvoeren zag ik (toen ik de afspraak maakte) dat deze bij Ames Skoda Dordrecht geen € 139 maar € 99 was (auto van 2016 en ouder). Toch snel verdiend.

Bij het ophalen van de auto bleek voor de APK dat 1 lampje van de kentekenverlichting defect was (toevallig 2 dagen geleden nog naar gekeken, toen deden ze het beide nog). Daar werd ik netjes over gebeld, maar helaas ben ik zelf vergeten door te geven om ze beide (lampje kost € 3) te vervangen. Het de- en monteren was 4x zo duur.

Gevraagd of de airco bijgevuld moest worden. Dat kon hij niet zien. Maar per jaar gaat er zo'n 10% verloren zei hij. Maar als er een lek was geweest, hadden ze wel gebeld. Maar ik wil het toch weten zei ik. Enfin, bon erbij....en wat bleek. Er hoefde niets bijgevuld te worden. Toch vreemd en "zonde" van de € 99, maar dat weet je niet van tevoren.

Toen afrekenen: het airco onderhoud bleek ineens € 189 te kosten! Nou had ik ten tijde van het maken van de online afspraak gelukkig een print screen gemaakt. Autoś van 2017 en jonger € 139 auto's van 2016 en ouder € 99

Op de bon stond 2017 en jonger. Ik zeg "die van mij is van 2016 (en zelfs modellenjaar 2015 denk ik) "Ja meneer, maar er zit een nieuw type airco in". Dan had de prijs € 139 moeten zijn en niet € 189 was mijn antwoord.

Omdat ik het al aan zag komen had ik vandaag opnieuw even bij de AMES werkplaats afspraken gekeken, en per vestiging lopen de prijzen uit van € 99, naar € 139 en € 149. Vreemd. Op de Skoda website staat bij onderhoudsprijzen:

Airco-onderhoud, inclusief geurbehandeling (t/m modeljaar 2016) € 139
Airco-onderhoud, inclusief geurbehandeling (vanaf modeljaar 2017) € 189

Heel vreemd verhaal dus, zeker omdat je het kenteken in "moet"geven bij het maken van de afspraak. In elk geval is het geen 2017.

Al met al werd er niet moeilijk over gedaan, de prijs van € 99 werd gehanteerd, maar je ziet maar weer......goed nakijken en vastleggen loont de moeite.
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Vandaag teruggebeld door AMES...ze hadden het idee dat ik niet helemaal tevreden was over de genoten service. Alles netjes uitgelegd en duidelijk gemaakt dat het voor hen een leermoment kan zijn. Top dat ze het zo oppakken.

Overigens m.b.t. de airco, het systeem is helemaal leeggehaald, schoongemaakt, getest op lekkage en opnieuw afgevuld. Dat wel of niet bijvullen had ik dus verkeer begrepen.

ik heb ze wel geadviseerd aan de klant te vertellen wat er precies gedaan is....dat maakt e.e.a. duidelijker. Ook m.b.t. het eventueel vervangen van beide lampjes van de kenteken verlichting als tip gegeven.
 
Bovenaan Onderaan