Enyaq Coupé (V)RS

Speedhunter

Forumguru
Even een update mbt het onderstel van mijn RS. Afgelopen week de auto met ca 30mm laten verlagen met voor 10% en achter 20% soepeler veren. Wat een verschil! Ipv keiharde stuiterbak is het qua looks nu een echte 5drs coupé en rijdt die stukken comfortabeler. Had al vaker gehoord dat verlagen bij een EV die werking zou kunnen hebben en dat blijkt! Misschien niet waar een gemiddelde SUV (als je de coupé daar al onder zou kunnen scharen) rijder naar op zoek is, maar ik het er qua rijden in elk geval blij mee.
Wat ik mij afvraag: hebben die Mak 22" veel invloed op het rijbereik ten opzichte van van je vorige velgen? Hoeveel inch had jij ervoor?
 

Neusie

Actief lid
Het comfort van de RS vond ik van begin af aan al slecht, ook met de standaard 20inch met zachte winterbanden. De 22inch hebben daar wel iets maar niet heel veel mindere eigenschappen aan toegevoegd. Ja het is wat stugger en ja het heeft iets invloed op de actieradius, maar het staat wel dik ☺️. Maar sinds de verlaging met 20% zachtere veren is de mijne een stuk comfortabeler geworden zelfs beter dan met 20inch winterbanden.
 

Renegade

Nieuw lid
Vraagje ik heb de mamba green rs coupe. Weet iemand of er een mogelijkheid is om de auto te tunen? Zag dat als je m nu besteld dat de auto 340 PK heeft . En de mijne 300PK
 

Mark_vRS

Nieuw lid
Even een update mbt het onderstel van mijn RS. Afgelopen week de auto met ca 30mm laten verlagen met voor 10% en achter 20% soepeler veren. Wat een verschil! Ipv keiharde stuiterbak is het qua looks nu een echte 5drs coupé en rijdt die stukken comfortabeler. Had al vaker gehoord dat verlagen bij een EV die werking zou kunnen hebben en dat blijkt! Misschien niet waar een gemiddelde SUV (als je de coupé daar al onder zou kunnen scharen) rijder naar op zoek is, maar ik het er qua rijden in elk geval blij mee.
Hoi Neusie,

Waar heb je de verlaging laten doorvoeren en met welke vering (materialen)? De RS is standaard inderdaad een stugge auto.

3.jpg
 
Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
Mooie verlaging, staat goed met de MAK velgen! De foto op de site van Autostyle is jouw auto denk ik?
 
Bovenaan Onderaan