Electrische voorruitverwarming

ertromp

Forumguru
Iemand nog ervaring hiermee? Zijn er al kabels voorgetrokken? Bij een eventuele voorruitvervanging zou ik dit ook graag achteraf willen monteren.
De ruit zal het minste probleem zijn om aan te schaffen maar je zult de nodige bedrading wel moeten trekken en fysieke knop moeten plaatsen en aanmelden/coderen in systeem. En natuurlijk de bedradingsset en knop op de kop moeten tikken
 

Beauri

Forumguru
Beste mensen,
Zou het mogelijk zijn om van voorruitverwarming achteraf in te bouwen en/of te activeren via VCDS?
Ik zou me kunnen voorstellen dat je voor de de “infrarood variant” waarover gesproken nieuwe voorruit hoeft te monteren.
Vriendelijke groet,
Bas

Degene die over infrarood begon was denk ik even de weg kwijt, was er ook benieuwd naar, maar het blijkt na een uitvoerige zoektocht niet te bestaan. De schrijver/melder (@DB200) heeft wel stof op doen waaien maar helaas niet de moeite genomen het zicht te klaren:arghh:
 

DB200

Lid
Degene die over infrarood begon was denk ik even de weg kwijt, was er ook benieuwd naar, maar het blijkt na een uitvoerige zoektocht niet te bestaan. De schrijver/melder (@DB200) heeft wel stof op doen waaien maar helaas niet de moeite genomen het zicht te klaren:arghh:
Tja, een quote van 2 jaar oud ..... die had ik zo niet meer paraat.
Ik had in het verleden een Passat met voorruitverwarming zonder draadjes. Volgens de verkoper werkte dat op basis van infrarood. Vandaar mijn uitspraak. Maar dat werkt dus blijkbaar anders, op basis van een metaallaagje.

Ikzelf rijd nu een Volvo met voorruitverwarming met draadjes. Lastig met mist maar verder prima. Tevens een standkachel aan boord. Ik wil nooit meer anders. Maar dat is voor een ander topic.:cool:
 

Beauri

Forumguru
Tja, een quote van 2 jaar oud ..... die had ik zo niet meer paraat.
Ik had in het verleden een Passat met voorruitverwarming zonder draadjes. Volgens de verkoper werkte dat op basis van infrarood.

Dank voor de opheldering:thumbsup:

Is het tenminste duidelijk waar dat broodjeaapverhaal vandaan komt:D
 
In mijn vorige auto's (ford Focus-> S-MAX-> Mondeo) had ik beide voorruit verwarming met draadje nu in de Karoq een folie variant. Degene in de Karoq is m.i. wat sneller met ontdooien dan de Ford met draadje maar dat kan ook liggen aan het feit dat het nog niet zo koud geweest is... Qua zicht geen verschil tussen de 2...
 

Beauri

Forumguru
In mijn vorige auto's (ford Focus-> S-MAX-> Mondeo) had ik beide voorruit verwarming met draadje nu in de Karoq een folie variant. Degene in de Karoq is m.i. wat sneller met ontdooien dan de Ford met draadje maar dat kan ook liggen aan het feit dat het nog niet zo koud geweest is... Qua zicht geen verschil tussen de 2...

Het zicht zal onder normale omstandigheden niet veel verschillen, doch in het donker met een regenbuitje en tegenliggers is de voorruit met draadjes niet bepaald een genot om mee te rijden, de diverse verlichtingen en een natte voorruit laten dan wel de draadjes behoorlijk zichtbaar worden. Ook dien je de voorruit met draadjes goed schoon te houden om geen nadelig effect van de draadjes te krijgen.

Denk dat de huidige nieuw kopers zich gelukkig mogen prijzen met de folie variant:jaja: zou denk ik zelf toch echt niet kiezen voor de draadjes optie als ik ook kon kiezen voor de folie optie.
 

Bulletdodger

Senior Member
Wat een geneuzel over draadjes of folie. Mijn citigo-e heeft blijkbaar de oude draadjes maar daar wen je wel aan.

verder zijn het gewoon luxe problemen. Als je je daar druk over kunt maken dan ben je een gezegend mens.

ik was vamorgen erg blij met mijn draadjes verwarming.
 

De Stip

Forumguru
Zou het technisch kunnen, dat je bij een voorruit vervanging ivm schade, een folie exemplaar kiest ipv een draadjes exemplaar? Ben overigens enorm blij met het huidige draadjes exemplaar hoor @Bulletdodger :D
Maar zo'n folie ziet er net iets strakker uit en bijkomend wel een leuk gezicht als je een folie uitgeruste auto ziet door een Oakley bril ;)
 

EdK

Forumguru
toch echt niet kiezen voor de draadjes optie
Kun je daar eens een foto van laten zien van die draadjes bij jou ?
Ik heb namelijk een bedrijfs caddy en daar ook een verwarmde ruit met draadjes inzitten.
Maar met of zonder bril op zie ik die draadjes alleen maar met een bepaalde zonlicht inval en verder geheel niet.
En het maakt geheel niets uit of de raam nu van binnen of buiten smerig is...

Dus krijg de indruk dat jij toch dikkere draden hebt dan in de caddy zit, en zou daar dan graag wel eens een foto van zien bij jouw wagen !
Kan wel foto maken van mijn raam maar die ga je dan niet zien ! Reden zie tekst bovenstaand !
 
Het zicht zal onder normale omstandigheden niet veel verschillen, doch in het donker met een regenbuitje en tegenliggers is de voorruit met draadjes niet bepaald een genot om mee te rijden, de diverse verlichtingen en een natte voorruit laten dan wel de draadjes behoorlijk zichtbaar worden. Ook dien je de voorruit met draadjes goed schoon te houden om geen nadelig effect van de draadjes te krijgen.

In de praktijk (na inmiddels 12 jaar met draadjes gereden te hebben en nu sinds 3 maanden met folie) zijn de verschillen marginaal. Folie heeft iets meer reflectie en de tint is een slag donkerder. Draadjes zie je iets nadrukkelijker bij slechte condities (al moet je daar wel op focussen en als je ver vooruit focust wat wel aan te raden is tijdens het rijden merk je niets). Dit alles gezegd hebbende zijn de voordelen bij beide opties veel groter dan de nadelen, zeker nu het vorst seizoen weer gestart is....
 

TB404

Actief lid
De draadjes in mijn Fords zijn nooit een probleem geweest. Eerlijk gezegd heb je doorgaans meer last van viezigheid op je ramen dan de draadjes. Tenzij je elke dag je ramen wast aan de buitenkant.

Je kijkt door de draadjes heen. Het topic was mooi om te lezen, want ik wist niet hoe in de Superb de voorruitverwarming werkt, omdat ik geen draadjes zag. Voorruitverwarming lijkt wel iets trager te werken dan de Fords, maar het blijft lastig vergelijken als je ze niet naast elkaar kunt testen onder dezelfde omstandigheden.

Het werkt goed in ieder geval. Dat is fijn.
 

catch me

Forumguru
Tijdje Ford gereden met voorruit verwarming, erg fijne optie, van "draadjes"geen last gehad....Voorruit verwarming zou eigenlijk standaard op eklke auto moeten zitten.
 
Bovenaan Onderaan