Electrische voorruitverwarming

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste mensen,
Zou het mogelijk zijn om van voorruitverwarming achteraf in te bouwen en/of te activeren via VCDS?
Ik zou me kunnen voorstellen dat je voor de de “infrarood variant” waarover gesproken nieuwe voorruit hoeft te monteren.
Vriendelijke groet,
Bas
 

Pendragon

Forumguru
Ik dacht dat alleen de Kodiaq folie heeft, maar misschien de nieuwe superb ook wel. Mijn Karoq heeft draadjes. Je ziet het wel een beetje, maar is totaal niet hinderlijk.
 

hemi24

Forumguru
Bij de Ford C-Max had ik vooral bij regen het idee dat licht van tegenliggers extra gereflecteerd werd door de kleine spiraaltjes in de voorruit.
 

strbnts

Nieuw lid
Dat denk ik niet. De auto is 2 dagen oud! ;)
Misschien is het tijd dat jij een bril gaat moeten aanschaffen :laugh::laugh::laugh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Misschien is het tijd dat jij een bril gaat moeten aanschaffen :laugh::laugh::laugh:
Je bedoeld me bril schoonmaken !!??? :D:pieker:

Maar 2 dagen oud bij jou, dan in een gore fabriek gestaan , stof gehapt bij de dealer binnen en buiten...
Je zal verbaast staan hoe smerig je ruit al is ondanks dat je wagen al bijna 2 maanden oud is !! :pieker:
 

strbnts

Nieuw lid
Die van mij is proper gemaakt voor we hem ontvangen hebben hoor. Die coronacrisis heeft ons 15 euro extra gekost om de wagen te ontsmetten
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij nieuwe auto's vervuilt de binnenkant van de voorruit de eerste maanden behoorlijk snel. Dat komt doordat de weekmakers die ontsnappen uit de kunststoffen (van dashboard en van de ventilatiekanalen) al snel een blauwige waas op de ruit geeft.
Vaak schoonmaken, het beste met KOUD water waarin je een scheut ammonia hebt gegoten.
Géén warm water nemen, want dat verdrijft het opgeloste NH3-gas uit de oplossing.
 

Tinusss

Nieuw lid
Beste mensen,
Zou het mogelijk zijn om van voorruitverwarming achteraf in te bouwen en/of te activeren via VCDS?
Ik zou me kunnen voorstellen dat je voor de de “infrarood variant” waarover gesproken nieuwe voorruit hoeft te monteren.
Vriendelijke groet,
Bas

Iemand nog ervaring hiermee? Zijn er al kabels voorgetrokken? Bij een eventuele voorruitvervanging zou ik dit ook graag achteraf willen monteren.
 

hemi24

Forumguru
De variant met een folie zal worden bedoeld; hierbij heb je niet van die zichtbare spiraaltjes in de ruit...
 

Beauri

Forumguru
@hvana Dat is dan een hele goede verbetering:thumbsup:, de draadjes zoals ik die zelf ook heb kunnen onder sommige omstandigheden best wel eens behoorlijk storend zijn, mocht mijn voorruit er ooit uitknallen dan neem ik er ook 1 met folie als dat eventueel past en zonder al te veel problemen op mijn huidige uitvoering aangesloten kan worden.:jaja:
 
Bovenaan Onderaan