Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

Van Hoften

Forumguru
Vandaag bij @Antera geweest voor de Eibach set. En het wordt een beetje saai, want ook nu weer een heel tevreden klant erbij! Ik zal vanavond een foto posten, maar het verschil is enorm. En de VCDS aanpassingen werken ook allemaal prima (wimpers aan bij DRL, 4 keertjes knipperen, start/stop uit, piep achterklep uit en ik ben vast nog een paar zaken vergeten). Mark, dankjewel!
 

Van Hoften

Forumguru
Ik heb de spacer wel en ik heb ze niet...
Achter zitten ze er al op (15mm), maar voor nog niet. Klein leverprobleempje dat komende week wordt opgelost. Het grappige is nu wel dat ik zeker weet dat er op moeten na een verlaging want aan de achterkant "klopt" het helemaal (wielkast perfect gevuld en buitenkant wiel = plaatwerk auto) terwijl het voor gewoon niet klopt. Het lijkt wel alsof de auto de voorwielen heeft ingeslikt. Dus een tip: neem de spacers wanneer je besluit uit te lijnen.
 

Level42

Forumguru
Na de eerste ritjes nijg ook ik heel erg naar een verlaging. Met name Tuulster's foto's vind ik mooi, moet niet lager voor mijn smaak.
Heb wel Stratossen en dus 17" en die moeten ook blijven.

Toevallig afgelopen week ritje wintersport gedaan met m'n beste vriend die BMWs aan de man brengt en in een verlaagde 3 serie naar de Franse Alpen heen en weer gereden. Wat een heerlijke rij-machine is dat toch, maar qua ruimte.....

Maar dan stap je in de Superb en krijg je in lange wat snellere bochten toch een beetje deining op de neus, daar ben ik bepaald geen fan van. Da's naast het visuele aspect dan ook een heel goede reden.....

Mijn O2 was een service auto dus met flink veel spullen achterin en daarom hadden wij hulpveren (of zo) er op zitten. Dat reed eigenlijk perfect door de combi van druk en tegendruk.....heb die combinatie nooit als deinend ervaren en dat gevoel heb ik net de standaard S3 toch wel een beetje.

Nja....eerst maar ff sparen ;););)
 
Mijn combi staat nog bij de dealer, waarschijnlijk over 1,5 week ophalen. Er komt Eibach onder maar heb nog geen spacers gekozen. heeft iemand goede foto's van Eibach verlaging zonder spacers?
 

RoyV1982

Forumguru
Helaas gisteren het bericht gekregen dat de spullen voor de verlaging nog in backorder staan. De afspraak van zaterdag is daarom verzet naar begin mei..
 

S-coda

Lid
Laatst al meegereden in de auto van @Tuulster met de Eibachset icm 18 inch, zojuist het positieve gevoel bevestigd gekregen door zelf te kunnen rijden in de Superb combi met Eibachset icm 19 inch Sirius velgen, precies zoals ik de auto zelf ook zal gaan hebben over 1,5 maand (de auto staat al bij de dealer maar huidige leasecontract is nog niet afgelopen). Met dank aan @Heer.

Wederom bevestigd in mijn keuze voor de Eibachset. Zelfs in combinatie met 19 inch is de auto nog comfortabeler geveerd dan mijn Audi A4 met s-line onderstel en 18 inch. Mooi neutraal, niet te hard geveerd en een zeer rustig maar veel scherper weggedrag. Mijn afspraak bij Mark (@Antera) staat al gepland de 14e mei, de dag na aflevering van de auto door de dealer. Iedereen die twijfelt, gewoon doen of probeer eens een test. Na 14 mei van harte bereid anderen het te laten ervaren.
 

Tuulster

Forumguru
NICE @S-coda ! :jaja::thumbsup: Had je toch nog twijfels dat je nog een keer bent gaan rijden......:D?

Alleen even een vraagje voor @Heer ; in dit topic heb je een tijdje gesproken over wat ontevredenheid over het "baffen" (blijft een bijzonder woord) :pieker::D van je auto over verkeersdrempels. Is dit inmiddels helemaal opgelost en wat was uiteindelijk de oorzaak??
 
Laatst bewerkt:

S-coda

Lid
@Tuulster nee geen twijfel hoor, maar als je dan toch de gelegenheid krijgt om het te ervaren en te zien hoe ook mijn auto er over 1,5 maand uit gaat zien (qua velgen i.c.m. de verlaging) dan laat ik zo'n kans niet voorbij gaan ;)

Dat baffen (blijft een vreemd woord) deed de auto trouwens wel, maar dan heb je een stevige drempel te pakken met een hoge snelheid. Is me gisteren ook een keer gebeurd om dat expres uit te lokken. De auto slaat dan als het ware door zijn veren heen en vraagt het uiterste van de schokbrekers. Daarna Mark (@Antera) ff gebeld en het zou ook nog zo kunnen zijn dat een te lichte Eibachset gemonteerd is door de betreffende dealer. Daar zit kennelijk ook nog een verschil tussen.
 

RefleCs

Forumguru
@Antera heb je toevallig een modelnr. van de set die goed is voor de Superb? Aangezien de LM wou dat de set voor mijn auto door de dealer wordt geplaatst wil ik even nagaan of ze wel de correcte spulleboel plaatsen. ;)
 

Tuulster

Forumguru
@Tuulster nee geen twijfel hoor, maar als je dan toch de gelegenheid krijgt om het te ervaren en te zien hoe ook mijn auto er over 1,5 maand uit gaat zien (qua velgen i.c.m. de verlaging) dan laat ik zo'n kans niet voorbij gaan ;)

Dat baffen (blijft een vreemd woord) deed de auto trouwens wel, maar dan heb je een stevige drempel te pakken met een hoge snelheid. Is me gisteren ook een keer gebeurd om dat expres uit te lokken. De auto slaat dan als het ware door zijn veren heen en vraagt het uiterste van de schokbrekers. Daarna Mark (@Antera) ff gebeld en het zou ook nog zo kunnen zijn dat een te lichte Eibachset gemonteerd is door de betreffende dealer. Daar zit kennelijk ook nog een verschil tussen.

Hmmm raar, zoals je zelf hebt ervaren heb ik absoluut geen last van baffen....
Kan inderdaad te maken hebben met het type veren. dit is afhankelijk van je as-lasten.
 

MrEdge_

Forumguru
Mijn Combi met DDCC, Eibach verlaging en spacers heeft ook totaal geen last van "baffen", maar ik moet erbij zeggen dat ik het ook nog niet heb aangedurft om heel hard over drempels te rijden :nailbiting:
 
Bovenaan Onderaan