Dynamische knippers S2

brepus13

Forumguru
Ik had de pudle lights in mijn S2fl. Pasvorm was niet helemaal goed maar met een beetje zaag/schuur/vijl werk pasten ze prima. Staan nog wel ergens foto’s van in mijn oude S2 topic denk ik.
 

VAG-man

Forumguru
Ik had de pudle lights in mijn S2fl. Pasvorm was niet helemaal goed maar met een beetje zaag/schuur/vijl werk pasten ze prima. Staan nog wel ergens foto’s van in mijn oude S2 topic denk ik.

Daarom heb ik gekozen voor simpel het T10 lampje te vervangen.;)
 

VAG-man

Forumguru
Vriend van me zegt nu wel juist dat in BE de keuring moeilijk kan doen over dynamische blinkers op auto's die dit origineel niet hebben, heeft hij ook meegemaakt :(

Ik heb afgelopen vrijdagmiddag de auto aangeboden voor de jaarlijkse keuring. Ik heb geen opmerkingen ontvangen en dus goedgekeurd. Officieel mag het in Nederland ook niet, want ook geen Europees keurmerk aanwezig.
Mensen zeuren vaak over de regels in Nederland. Nee dan moet je in België of erger Duitsland zijn!
 

JeSko

Forumguru
Gelukkig maar ben blij voor je, je zal maar al die moeite doen, zo'n schitterend resultaat behalen en dan afgekeurd worden :nono:
 

EdK

Forumguru
ach 9 jaar terug kocht ik me yeti en vrij vlot erna was de dagrij verlichting ( gloeilamp ) al vervangen voor LEDS
Daarna nog meerdere lampen vervangen voor leds en in 4e jaar kwam de eerste APK met nog 3 opvolgend en nooit APK afkeur er op gehad
Zie nu de kopers van mijn Yeti eens in de 2 maanden in dorp rijden en diezelfde leds zitten er nog steeds in dus zij hebben ook nog steeds geen afkeur gehad blijkbaar.

Zolang je de leds maar niet te fel maakt en zolang ze voor tegemoet komend verkeer geen hinder opleveren zal je weinig last hebben van politie of APK afkeur is mijn mening
 
Ik heb ze ook geinstalleerd inmiddels. Ook van ome Ali, merk Hurungo.

Zou willen aanraden om een tooltje te maken zoals op de foto, om het spiegelglas te verwijderen zonder het te breken. Vrij priegelig klusje verder, ochtendtje over gedaan.

IMG_20200715_121537511_HDR.jpg

 

VAG-man

Forumguru
Zou willen aanraden om een tooltje te maken zoals op de foto, om het spiegelglas te verwijderen zonder het te breken.

Ik heb gewoon mijn vingers er tussen gezet en trekken. Nog geen minuut werk. Je kunt ook een zuignap van bijvoorbeeld een navigatiesysteem gebruiken.

Ziet er keurig uit!

Ik heb ze van het merk kibowear.
 

PizzaPieter

Forumguru
Herken dat ook niet dat t Zo lang duurt. Minuutje of 10-15 per kant. Spiegel eruit wippen, paar schroefjes en lipjes los en klaar.
 

VAG-man

Forumguru
Het lastigste is de 2 kunststof kappen te verwijderen zonder dat er lipjes afbreken. Uiteraard monteren moet ook weer met beleid.

Soms kan een stekkertje (vooral die op de spiegel zitten) wat vast zitten. Beetje siliconen erop en trekken maar.
 

EdK

Forumguru
Tsja de één is wat sneller dan de ander !!!
Zie dat ook op me werk wel......:pieker:

En als je vrij bent , waarom zou je je dan haasten ?
Komt moeders weer met dat A4 todo lijstje.....:lezen:
 
Als je vaker spiegels los hebt gehaald gaat het waarschijnlijk wat vlotter. Voor mij was het de eerste keer. Dan ben ik altijd zeer voorzichtig en ongehaast. Beetje WD40 was wel nodig soms.
 

EdK

Forumguru
Maar goed je kunt een jaar filmpies gaan kijken, maar het gevoel heb je er dan nog niet bij !
Het is gewoon doen en breekt hij, tsja dan word het eerst een doos pleisters plakken op je vingers en dan lachend naar de dealer een nieuwe spiegel halen..
Tsja er op terug drukken kan iedereen....:D
 

PizzaPieter

Forumguru
For the sure: bedoelde het geenszins vervelend.

Ik schaar mezelf niet onder de handigste sleutelaars (al ben ik een redelijk ervaren doe-het-zelver).

Ieder z'n tempo en voorzichtig. Mss had ik gewoon geluk met m'n dikke vingers.
 
Bovenaan Onderaan