Dynamic pakket?

Jstruijk

Senior Member
Toen wij onze Octavia gingen bestellen in de zomer konden wij ook kiezen. Wel zeer beperkt in keuze dacht ik.
Overigens vond ik de stoelen niet perfect zitten. Ik ben geen 1,94 lang zoals @Henrik (eerder 1,80), echter is mijn bouw iets breder waardoor mijn spieren rond de ribben tegen te zijwangen van de stoel aan werden gedrukt. Ik voelde deze druk direct en wist ook dat ik dat niet fijn ging vinden in een langere rit.
Het is dus erg persoonlijk of stoelen goed bij jou passen en proefzitten/rijden is dus echt belangrijk als je het mij vraagt.
Uiteindelijk gekozen voor half-leder bekleding icm het Tech pakket. Mijn vrouw en ik vonden deze lekker zitten. Ook bij ons stond de kleur op de offerte. Ik heb er specifiek om gevraagd deze erop te zetten om discussies en problemen achteraf te voorkomen. Iets wat ik geleerd heb na problemen bij eerdere bestelling, ik laat echt ALLES op de offerte zetten. Zelfs de pakketten laat ik uitschrijven.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben ook iets breder en mijn bovenbenen en kont ook, dus was ik bang dat de wangen bij de zitting irritant zouden worden bij lange ritten, maar na 50K kilometers kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de stoelen. Is persoonlijk, maar toch, voor een sportstoel is deze vrij breed.
 

Henrik

Forumguru
Is persoonlijk, maar toch, voor een sportstoel is deze vrij breed.

Klopt inderdaad. Ik heb ook sportstoelen gehad in een Ford Focus, die beduidend smaller waren. Ik ben zeker niet smal, heb ook grote bovenbenen, maar dez stoelen zitten mij als gegoten.

Het is inderdaad wel zo dat het heel persoonlijk blijft of je iets lekker vind zitten of niet.

Bij mij heeft ook meegespeeld dat ik de sportstoelen erg mooi vind trouwens :D
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik ben 1.90, maar ik heb niet echt een brede bouw, dus ik verwacht geen problemen. Ik heb nog nooit het gevoel gehad ingesloten te zitten in een sportstoel. Alleen bij een Megane IV GT-Line, maar daar zaten ter hoogte van je schouders ook nog zijstukken, en de onderste wangen zitten vrij hoog, dat voelde niet lekker, met name niet voor je ellebogen.

Je kunt overigens nog steeds de kleur van de strepen kiezen, ik heb dit nagevraagd bij de dealer. Standaard krijg je witte strepen, maar als je wilt is dus rood ook mogelijk. Maar ik vindt de rode kleur niet echt mooi in combinatie met het Race Blue van de auto zelf. En aangezien de interieurverlichting ook niet rood is, laat ik het gewoon bij wit.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Klopt inderdaad. Ik heb ook sportstoelen gehad in een Ford Focus, die beduidend smaller waren. Ik ben zeker niet smal, heb ook grote bovenbenen, maar dez stoelen zitten mij als gegoten.

Het is inderdaad wel zo dat het heel persoonlijk blijft of je iets lekker vind zitten of niet.

Bij mij heeft ook meegespeeld dat ik de sportstoelen erg mooi vind trouwens :D

En goed aan te passen :D

interieur.jpg
 

B.Stuurder

Forumguru
Dan wil ik ze nu al helemaal niet meer zien !
Zit er nog wel schuimrubber onder dat kunstleder ?? :deuk:
Zien er uitstekend uit en zitten prima. Ik denk dat je je vergist met het leer, dat was er net opgezet en het was koud, inmiddels is het leer strakker om de stoel gaan zitten en zien de stoelen er inderdaad minder slap uit.
Maar ik zit er prima in en ik weeg 120 kg.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan