Dynamic pakket?

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Heb inmiddels in Breda de Dynamic stoel kunnen testen, ok heeft wat hogere wangen, maar naar mijn mening verschilt de vulling van de rugleuning niet.
Ga dus denk ik maar voor het techpakket, biedt de nodige meerwaarde en kan dan volgens de dealer wel het baggagepakket bijbestellen
....
Update,

Techpakket en baggagepakket zijn niet te combineren.
De stoelen uit het techpakket ( leer/stof) zijn niet met neerklapbare leuning
Nu dus zelf n verhoogde bodem erin laten maken.....
 

Brosmalen

Nieuw lid
Dynamic stoel Octavia combi FL.
Na de eerste 1000 km geen klachten over comfort.
 

Bijlagen

  • Dynamic stoel Octavia FL.jpg
    Dynamic stoel Octavia FL.jpg
    164 KB · Weergaven: 166

Brosmalen

Nieuw lid
Ik ben 1.84 normaal postuur.
Hiervoor een O2 gehad ook met sportstoelen, na 220.000km vervangen voor de O3 FL.
Een collega heeft de normale O3, maar ik vond deze stoelen niet fijn zitten.
 

spikehome

Forumguru
tnx, ik ben 1,94 en met de golf 6 highline zat ik perfect nu met de golf 7 highline met comfort stoelen is dat minder.
Ja raar met de comfort stoelen minder idd.
Daarom erg benieuwd naar de octavia stoelen en vooral de dynamic
 

vinom

Actief lid
Ik probeer erachter te komen hoelang de zitting van de Dynamic stoelen nou daadwerkelijk zijn, maar ik kan het nergens vinden. Bij de dealers waar ik ben geweest roepen ze allemaal dat ze langer zijn, maar geen een had ze staan zodat ik daadwerkelijk kon zitten. Iemand die eens wil opmeten? :)
 

Joh@n

Forumguru
Ik heb het volgens mij al eens eerder gepost hier (of een ander forum), maar lang zijn is niet gelijk aan goed zitten in de Dynamic stoel. Ik vond hem niet heel fijn zitten met mijn lengte (2.00). Uiteindelijk heb ik zelf gekozen voor de standaard stoel, maar wel met elektrische verstelling. Daardoor kan de zitting veel meer kantelen en heb je ondanks de iets kortere zitting meer steun aan je bovenbenen.
 

vinom

Actief lid
Mee eens hoor. Electrische verstelling viel voor mij helaas buiten budget en Dynamic pack heb ik ook niet gekozen (Hij is al besteld) maar ik was benieuwd wat ik zou missen. Op mijn O2 ben ik tevreden over de stoelen, dus dat zal met de O3 ook wel goed genoeg zijn. Maar het is inderdaad de ondersteuning van de bovenbenen wat ik als enige aanmerking kan geven.
 

vinom

Actief lid
@vinom , Vanaf de achterste naad tot voorzijde is het ongeveer 50cm.
Zojuist dan even mijn stoel opgemeten om te vergelijken, en tot mijn verbazing: ook ongeveer 50cm. Dus dat de Dynamic stoelen langer zijn qua zitting lijkt onzin? Gaat hier wel om een Octavia uit 2012, maar het lijkt me sterk dat het bij de O3 anders is.
 

B.Stuurder

Forumguru
Weet je zeker dat het dezelfde stoelen zijn? De Ambition en Style stoelen in de O3 lijken ook op elkaar, maar verschillen wel degelijk! En de Dynamic stoelen in mijn O3 geven echt wel veel steun aan de benen. Misschien is het de kuipvorm, die de zitting hoger brengt onder de bovenbenen, zodat je hetzelfde effect krijgt als bij de elektrisch verstelbare stoelen, die gekanteld kunnen worden? Dan lijkt de zitting langer, maar hoeft dat niet te zijn.
 

Hamer

Lid
In januari wordt mijn nieuwe Octavia Style business geleverd.
Ook voor het dynamic pakket gekozen in plaats van het tech pakket. Toen ik bij het samenstellen een proefrit maakte in de Octavia style business met tech pakket (dus alcantara bekleding) had ik echt het gevoel iets te missen. Ik bleef maar draaien op de stoelen om een fijne houding te krijgen. Dit vond ik echt een tegenvaller tijdens de rit.
Vervolgens een rit in een zelfde Octavia gemaakt met Dynamic pakket en dus de sportstoelen, dit was voor mij een verademing!!
Alle voors en tegens afgewogen (ja 18’’ velgen is gaaf en alcantara ook) toch voor het zitcomfort gekozen en dus het Dynamic pakket. Ik rijd 1.000km per week, zit comfort is dan toch wel een hoge prio.

Overigens ben ik 1.75 lang en heb een erg brede bouw, maar zat prima in de sportstoelen!
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Even een ouder onderwerp afstoffen. Ik krijg op mijn Octavia Ambition Business het Dynamic pakket, dus met de sportstoelen. Maar er kan nergens met zekerheid worden gesteld wat nu de kleur wordt van de strepen op de zittingen. Ik zie rood voorbij komen, maar ook uitvoeringen met witte strepen, zoals in de Octavia Ambition Business van @erjens (zie foto).

Ook heb ik inmiddels een fimpje van een Octavia Ambition Business gezien op Youtube met dezelfde witte banen, toevallig ook in Race Blue en met optionele Full LED:


In Duitsland schijn je te kunnen kiezen qua kleuren, maar voor zover ik weet kan dat in Nederland niet.

Wie weet mij hier meer over te vertellen of wie heeft de Dynamic stoelen op de O3 FL en kan mij aangeven welke kleur er op de stoelen zit?
 

Bijlagen

  • Dynamic Stoelen.jpg
    Dynamic Stoelen.jpg
    169,6 KB · Weergaven: 33

rwin

Lid
Ik heb sportstoelen met witte streepjes, kon de kleur (wit/rood) in de configurator aangeven afgelopen zomer.
 

Henrik

Forumguru
Je kan zeker weten wel kiezen welke kleur je wil. Alleen ik vraag me af of de dealer zich daar bewust van is. Ik denk dat je standaard wit krijgt, tenzij je aangeeft dat je rood wil.
Overigens heb ik sinds begin dit jaar ook de dynamic sportstoelen en nu ca. 54.000 km verder kan ik niet anders zeggen dan dat ze echt perfect zitten.
Ik vind het heerlijke stoelen. Heb er al veel lange ritten mee gemaakt en nog nooit ergens last van gehad. Ben 1,94 meter lang.
 
Bovenaan Onderaan