Dynamic pakket?

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Hallo, ik overweeg het dynamic pakket te bestellen op de Octavia combi, omdat ik de vulling van de rugleuning in de standaard stoel niet geweldig vind.
Heeft iemand hier ervaring met de sportstoelen uit het dynamic pakket?

Bvd
 

innocenti

Forumguru
Zorg dat je zelf gaat proefzitten en eventueel een langere proefrit maakt. Ik heb proefgereden met de dynamic en vond de stoelen niet fijn. Ik had na 1 uur rugpijn. Nu rijd ik in een Style met Alcantara/leren bekleding en heb nergens last van.

Maar pas op: stoelen is heel persoonlijk. En zijn mensen op het forum die zweren bij een Dynamic stoel. Nogmaals alleen jij kan bepalen welke stoel voor jou lichaam prettig zit.
Advies: Ik heb een proefrit afgedongen in de avonduren. 17:00 bij de dealer ophalen en smorgens weer ingeleverd. Dan kan je een 2uur durende proefrit maken en de stoel goed testen. En ga anders gerust 1 uur proefzitten bij een dealer.

Misschien een tip
Overweeg de electrisch verstelbare stoel. In deze stoel kan de de hoogte en diepte van de lendesteun aanpassen. Bij Noordhoek in Den Bosch staat er een in de showroom om proef te zitten. In de FL kan de electrische stoel verder zakken dan in het oude model en bij het kiezen van een nieuwe O3 zou ik die optie absoluut aanvinken
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb een halve dag proefgereden met een RS om onder meer de stoelen aan de tand te voelen. Uiteindelijk voor de sportstoelen gekozen omdat de zitting wat langer is en overall vind ik deze beter zitten omdat je er meer in zit, waar je bij de standaard stoel vooral op de stoel zit en voor mijn gevoel de hele dag op het puntje.
Er zit ook (aanzienlijk) verschil tussen de stoelen in de Ambition en de Style.
Verder sluit ik me aan bij @innocenti , zorgt voor meerdere uren in de stoel op diverse wegsoorten en als je de standaard stoel kiest, pak dan ook de elektrisch verstelbare. Dit is je meer waard dan Lane assist of een veiligheidspakket of iets dergelijks, daar ben ik zeker van, maar stoelen blijven op zich wel een persoonlijke keuze.
 

pr0mo

Lid
Ligt natuurlijk aan je lengte en gewicht. En bijvoorbeeld lange of korte benen. Persoonlijk zou ik altijd de meerprijs betalen voor de Dynamic pakket en de betere stoelen. De stoffen versie met een rood biesje vind ik het mooist.
Let wel dat het bevestigen van een tablet voor de achter passagiers lastiger is.
De standaard Octavia stoelen zijn maar matig.
 

Frenkie

Forumguru
Ik ben persoonlijk een beetje kort van stof om het zo maar te zeggen. Niet al te lang (176cm) met relatief korte benen. Hierbij ben ik ook nog eens relatief breed en ik heb het probleem dat mijn ribbenkast simpelweg niet tussen de sportstoelen passen. Dit is niet alleen bij Skoda, dit is bij bijna alle merken zo. Voor mij ook de grootste reden om bijvoorbeeld geen Golf GTE te pakken aangezien die alleen met sportstoelen komen.
Ik heb gekozen voor de Style zonder dynamic pakket gezien die stoelen voor mij het beste waren. In de volgende (ben na anderhalf jaar bijna op de helft van de kilomters) komen denk ik de electrische stoelen.
 
Stoelen zijn persoonlijk idd.

Maar ik heb de Dynamic stoelen en ik vindt ze erg prettig; vanuit den haag naar polen (krakau) gereden verdeeld over 2 dagen en zonder problemen of gevoel dat ik er klaar mee was..

Dat was bijv, uiteraard hele andere categorie, bij de aygo en daarmee naar bremen wel anders.. zoo.. dan ben je blij met goede stoelen in een andere auto hoor!
 

Joh@n

Forumguru
Misschien een tip
Overweeg de electrisch verstelbare stoel. In deze stoel kan de de hoogte en diepte van de lendesteun aanpassen. Bij Noordhoek in Den Bosch staat er een in de showroom om proef te zitten. In de FL kan de electrische stoel verder zakken dan in het oude model en bij het kiezen van een nieuwe O3 zou ik die optie absoluut aanvinken

Precies dat heb ik ook gedaan, niet lang gereden, maar wel langere tijd gezeten. In Brussel op de salon een tijdje zitten spelen met de elektrisch verstelbare stoelen en tot de conclusie gekomen dat die meer verstelbaar zijn dan de normale. Je kunt dan wel de zitting kantelen en dat zorgt voor meer steun in de bovenbenen. Daarnaast is de combinatie van leer/alcantara fijn omdat je niet meer zo heen en weer schuift door het alcantara. De Dynamic stoel heb ik ook geprobeerd maar die vond ik persoonlijk te hard/stevig.

Ligt natuurlijk aan je lengte en gewicht. En bijvoorbeeld lange of korte benen. Persoonlijk zou ik altijd de meerprijs betalen voor de Dynamic pakket en de betere stoelen. De stoffen versie met een rood biesje vind ik het mooist.
Let wel dat het bevestigen van een tablet voor de achter passagiers lastiger is.
De standaard Octavia stoelen zijn maar matig.
Je spreekt jezelf hier wel tegen :) Het ligt aan je lengte en gewicht, maar later beweer je dat de stoelen in het Dynamic pakket de betere stoelen zijn. Dat is is dus persoonlijk, want ik vond ze ook niet veel fijner zitten. De zitting is langer, maar de bovenkant van de stoel zat voor mij niet lekker.
 

dorstvlegel

Actief lid
Ik zit ook met het stoelen dilemma. Sinds ik de O3 elegance heb, heb ik meer problemen met mijn rug. In de O2 en de O2fl had ik daar geen last van. Binnenkort mag ik weer een nieuwe uitzoeken. Ik wil graag een keer in de dynamic stoel zitten, maar dan moet je deze wel kunnen vinden ergens in een showroom. Als alternatief kijk ik naar de golf met gecertificeerde massage stoelen als optie. Maar ja, na 3 Octavia's zonder problemen kijk je eerst naar de 4e Octavia en dan pas verder.

Weet iemand een O3FL met Dynamic pakket te staan?
 

innocenti

Forumguru
Als ik t goed heb heeft de Waal in Tiel een oud type als demo staan met dynamic leer in een 1.0DSG. Een witte Combi.

En in Den Bosch bij Noordhoek staat een FL met electrisch verstelbare stoel in de showroom. Daar is zeker de rugleuning erg fijn van in de stellen.

En anders een Recaro Style stoel overwegen. Die heb ik nog een gebruikte staan met verwarming en ventilatie.
 

Joh@n

Forumguru
Je kunt natuurlijk ook op zoek naar een occasion met dynamic stoelen. Daar zijn er ook best wat van namelijk.
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Heb inmiddels in Breda de Dynamic stoel kunnen testen, ok heeft wat hogere wangen, maar naar mijn mening verschilt de vulling van de rugleuning niet.
Ga dus denk ik maar voor het techpakket, biedt de nodige meerwaarde en kan dan volgens de dealer wel het baggagepakket bijbestellen
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zit ook met het stoelen dilemma. Sinds ik de O3 elegance heb, heb ik meer problemen met mijn rug. In de O2 en de O2fl had ik daar geen last van. Binnenkort mag ik weer een nieuwe uitzoeken. Ik wil graag een keer in de dynamic stoel zitten, maar dan moet je deze wel kunnen vinden ergens in een showroom. Als alternatief kijk ik naar de golf met gecertificeerde massage stoelen als optie. Maar ja, na 3 Octavia's zonder problemen kijk je eerst naar de 4e Octavia en dan pas verder.

Weet iemand een O3FL met Dynamic pakket te staan?
In Spijkenisse staat een RS, dat zijn ook Dynamic stoelen.
 

rouwehand

Senior Member
En er staat een Superb III Combi Sportline met Dynamic(sport)stoelen - elektrisch verstelbaar (idem als Octavia).
Elektrisch verstelbaar kan wel meer naar de "persoonlijke wens" worden ingesteld als mechanisch instelbaar.

n.b. mijn voorkeur heeft de Dynamic stoelen :thumbsup:
 

RJdJ

Lid
ik heb zelf het Dynamic pakket en de stoelen stellen mij zeker niet teleur. Sinds november vorig jaar bijna 16000 km erop zitten en geen moment last van m'n rug.
 

Joh@n

Forumguru
Dynamic elektrisch verstelbaar is helemaal top! Maar toen niet verkrijgbaar in Nederland :cry:
Volgens mij ook nu nog niet toch? Ik heb de "gewone" elektrisch verstelbare stoelen besteld. De dynamic stoelen hadden niet mijn voorkeur. Het liefst zou ik Volvo stoelen willen maar dat werd wat lastig ;)
 

JvW

Senior Member
Ach, in dat geval gewoon een maatwerkstoel bestellen. Ik heb nu (sinds half januari) een stoel van Scheel en ik zit weer op het niveau van m'n oude Volvostoel. Ook bij Athlon overigens. Met deze stoel wil ik best 5 jaar in deze auto rijden.
 
Bovenaan Onderaan