Dvx-performance (België)

jos_br

Actief lid
Is er een probleem dat ik vriendjes ben met Davy en dat ik tevreden ben met wat hij bij mijn M gedaan heeft?
Ik denk het niet.
En wat betreft de pm naar freewheeler:

Kort gezegd vind ik het kleingeestig dat iedereen enkel naar de infratructuur van een tuner kijkt en niet wat er achter de schermen gebeurt bij het tunen.
Namelijk wat er met de computer, het hart van de wagen gebeurt.
En ja, ik ben teweten gekomen hoe hard de tuningwereld is, want er is grof geld mee te verdienen.
Zonder namen te noemen dus:

Davy had samen met MRC de oplossing gevonden om de 1.6 TDi zelf te lezen, herschrijven en terug te flashen.
Niet tegenstaande dat Apec reeds een standaard getuned program met een slave toestel kon flashen op de ecu.
Nadat DVX en MRC de oplossing gevonden hadden zijn ze naar israël getrokken om de tool te laten maken.
Het prototype werkte, waardoor de uitgebreide testen van start konden gaan.
Na 3 dagen kregen ze mail van Israël dat de extra bestelde tools klaar waren en dat hij inmiddels van een conculega (waarvan ik de naam dus niet WIL noemen) een bod had gekregen van 90.000 euro om de tools zelf in te kopen en de monopolie te krijgen.
Zij moesten een hoger bod uitbrengen wat ik een klein beetje kan begrijpen van diene jood, maar kom...!
Zoveel geld konen en wilden ze niet neertellen voor hun eigen ontwerp waardoor CMD gecontacteerd is geweest. 2 dagen later werden de tools gelanceerd zodat iedereen het een week later kon doen.
Vanaf dat ogenblik is iedereen beginnen publiceren dat ze de 1.6 TDi kunnen doen.En vandaar dat ik het op die moment terecht vond om DVX en MRC proficiat te wensen met wat ze bereikt hadden.

Uit dit verhaal kan je toch begrijpen dat er frustraties worden opgewekt?
DVX is een kleine garnaal en misloopt hiermee zijn kans om iets of wat naam te maken waarvoor dank aan de corrupte medetuner...
Diezelfde medetuner heeft zijn vorige werkgever, Heinz, erbij gelapt door de zwarte boekhouding in te leveren waardoor Heinz een bezoekje heeft gekregen van 12 personen in kostuum.
Hetzelfde fixt hij bij andere tuners.
Zo wilt hij België domineren.
Maar diegene die zijn best doet op een eerlijke manier en service blijft bieden zal wel aan het langste eind trekken.

Verder ga ik hier niet meer over uitwijken. Ik heb zijn bureau afgewerkt en heb in die tijd veel geleerd hoe deze wereld ineen zit.
Toch meen ik het recht te hebben om te zeggen hoe tevreden ik ben van DVX, een goede kennis of niet...

Ik begrijp niet helemaal waarom hij zelf een tooltje had ontwikkeld en nu zelf de CMD gebruikt??

Jos.

LT83

Forumguru
Ik begrijp dat het frustrerend kan zijn wanneer een door jou ontwikkeld product zomaar in de handen van de concurrentie komt, maar is het niet naief om zoiets belangrijks bij iemand in Israel te laten onwikkelen, hem van alle gegevens te voorzien zonder contractueel vast te leggen dat de rechten van het eindproduct enkel bij jou liggen. Verder gaat de frustratie in dit topic bij vele denkik gewoon om de schaamteloze reclamemakerij, heb je daar een skoda laten tunen en heb je daar positieve ervaringen lijkt me dat logisch dat je die post en onderbouwd. Maar enkel complimenten geven omdat ze het verdienen en even in de schijnwerpers gezet mogen worden vind ik persoonlijk not done.

soulchi

Nieuw lid
Ik begrijp dat het frustrerend kan zijn wanneer een door jou ontwikkeld product zomaar in de handen van de concurrentie komt, maar is het niet naief om zoiets belangrijks bij iemand in Israel te laten onwikkelen, hem van alle gegevens te voorzien zonder contractueel vast te leggen dat de rechten van het eindproduct enkel bij jou liggen. Verder gaat de frustratie in dit topic bij vele denkik gewoon om de schaamteloze reclamemakerij, heb je daar een skoda laten tunen en heb je daar positieve ervaringen lijkt me dat logisch dat je die post en onderbouwd. Maar enkel complimenten geven omdat ze het verdienen en even in de schijnwerpers gezet mogen worden vind ik persoonlijk not done.

Kan zijn Luuk, maar beter eerlijk zijn, dan doen alsof ik er mijn skoda heb laten doen en daar vol lof over spreken.

soulchi

Nieuw lid
Hoe is het eigenlijk met GD sport? Ik weet nog van zo'n 10 jaar geleden dat ze de markt hier zouden overnemen, ben even zijn naam kwijt maar er was een blije klant met een supersnelle 150PK TDI GOlF 4x4 met flinke tuning die de beste reclame aan het maken was op alle fora en discussies niet uit de weg ging. Sympathieke kerel verder, ik had naast hem zittende zijn auto geklokt op 6,1 seconde naar de 100. (en dat ergens in 2002).

PM met zijn naam gestuurd.
Heeft nadien bij GD gewerkt, zo bij Heinz terecht gekomen. Nadien shiftech en na dieze allemaal op te lichten een spaarboekje aangelegd om zelf zijn zaak te starten. Natuurlijk alle klantgegevens en sitegegevens meegenomen...
Nu wil hij de markt domineren. Over hem gaat het dus, vandaar PM...

MarcoO2

Forumguru
DVX Performance is goed bezig. En of dat nu op een rare manier geschreven wordt en het beschouwd wordt als reclame is relatief. Ik vind dat het gezegd mag worden als er iets goed is. Is eens een positieve ingesteldheid in plaats van steeds te mekkeren, zagen en negatief spreken als er iets niet goed is. Vergeet niet dat negatieve reclame ook reclame is! Ik heb het gevoel dat we in de toekomst nog heel veel van DVX zullen horen!GOED BEZIG MANNE!
Weet je, natuurlijk mag iets gezegd worden als iets goed is. Dat gebeurt bij ander tuners ook. Het punt is echter dat we niets hebben aan algemene halleluja-meldingen, maar dat een positieve (of ook negatieve!) ervaring melden alleen iets toevoegt als je ook kunt aangeven, onderbouwen en liefst ook bewijzen waaróm die specifieke tuner nou zo goed is.

Dáár hebben we wat aan met z'n allen, aan vage meldingen en halve, onvolledige en incorrecte informatie niet.

soulchi

Nieuw lid
Weet je, natuurlijk mag iets gezegd worden als iets goed is. Dat gebeurt bij ander tuners ook. Het punt is echter dat we niets hebben aan algemene halleluja-meldingen, maar dat een positieve (of ook negatieve!) ervaring melden alleen iets toevoegt als je ook kunt aangeven, onderbouwen en liefst ook bewijzen waaróm die specifieke tuner nou zo goed is.

Dáár hebben we wat aan met z'n allen, aan vage meldingen en halve, onvolledige en incorrecte informatie niet.
Daar kan ik inkomen.

Ik ga eens navragen wat het juist is met die stage 2 die afgebeeld werd op dit forum.
De run is duidelijk bij DVX gedaan. De tuning ga ik even nagaan en eens zien wat daar de reden toe is.
Zal even duren, want straks ga ik onder het mes...

LT83

Forumguru
@ Soulchi.......goed om te horen dat je eens navraag doet over die stage2 tuning op de GTI 6, daar hebben we wat aan!
Persoonlijk heb ik hem gepost (op aanvraag van Niko) aangezien ik de tuning een beetje vond tegenvallen, de vermogensopbouw tot 5000rpm lijkt mij een redelijk goede opbouw voor een stage 1 (enkel chip), maar daarna vind ik hem zelfs voor een stage 1 zelfs al behoorlijk in elkaar vallen. Hoe zit het met de koeling op de rollenbank bij DVX?? Verder uiteraard succes/sterkte bij de medische ingreep!

@ Veejay.....klinkt niet verkeerd, kunnen we ergens solliciteren???

VEEJAY

Forumguru
Ja Luuk dan moet je eerst 6 maanden stagelopen bij Ziptuning. Als je dan nog niet krankzinnig bent geworden of ziek van de koffie dan krijg je een halfjaar contract bij SCU.

Hier moet je met klanten die voor iets simpels langskomen met droge ogen de resultaten vertellen van een tussentijdse checkup (die ongevraagd wordt aangeboden ongeveer een uur extra duurt) en de daaruit voortvloeiende kosten presenteren. Het is een pré als je ook in staat bent de klant het gevoel te geven met een rijdend tijdbom te rijden en ze vooral moeten inruilen voor een nieuwe auto.

Dat zijn de eerste stappen om een stevige CV op te bouwen in de autowereld...

Soulchi je kunt best vertellen op welke manier jij denkt dat de 1.6TDI door onze vriend wordt getuned en wat de (lange termijn) consequenties kunnen zijn. Daar kunnen we van leren en vooral de 1.6TDI rijders zijn dan gewaarschuwd of kunnen minstens hun tuner expliciet vragen of ze niet datzelfde truukje uithalen.

soulchi

Nieuw lid
Ja Luuk dan moet je eerst 6 maanden stagelopen bij Ziptuning als je dan nog niet krankzinnig bent geworden of ziek van de koffie dan krijg je een halfjaar contract bij SCU. Hier moet je met klanten die voor iets simpels langskomen met droge ogen de resultaten vertellen van een tussentijdse checkup (die ongevraagd ongeveer een uur duurt) en de daaruit voortvloeiende kosten presenteren. Het is een pré als je ook in staat bent de klant het gevoel te geven met een rijdend tijdbom te rijden en ze vooral moeten inruilen voor een nieuwe auto.

Dat zijn de eerste stappen om een stevige CV op te bouwen in de autowereld...

Soulchi je kunt best vertellen op welke manier jij denkt dat de 1.6TDI door onze vriend wordt getuned en wat de (lange termijn) consequenties kunnen zijn. Daar kunnen we van leren en vooral de 1.6TDI rijders zijn dan gewaarschuwed of kunnen hun tuner expliciet vragen of ze niet datzelfde truukje uithalen.

Er zijn beelden van zijn programma waarop je kan zien dat de noodloop is weggeschreven omdat de uitlaatgastemperaturen de hoogte in gaan.
Bij de golf 5 TDi zijn er beelden dat de noodloop is weggeschreven omdat de turbo te hoog ligt.
Gevolg 1.6 TDi -> Binnen een paar maanden allemaal aan de kant, want is reeds een gevoelig blokje.
Andere tuners halen op een correcte wijze hun 140-145 pk, maar hem lijkt het enkel te lukken door bepaalde zaken gewoon weg te schrijven.
zie facebook dvx (ook zonder namen te noemen)

soulchi

Nieuw lid
@ Soulchi.......goed om te horen dat je eens navraag doet over die stage2 tuning op de GTI 6, daar hebben we wat aan!
Persoonlijk heb ik hem gepost (op aanvraag van Niko) aangezien ik de tuning een beetje vond tegenvallen, de vermogensopbouw tot 5000rpm lijkt mij een redelijk goede opbouw voor een stage 1 (enkel chip), maar daarna vind ik hem zelfs voor een stage 1 zelfs al behoorlijk in elkaar vallen. Hoe zit het met de koeling op de rollenbank bij DVX?? Verder uiteraard succes/sterkte bij de medische ingreep!

@ Veejay.....klinkt niet verkeerd, kunnen we ergens solliciteren???
Kan je me de naam en achternaam van de eigenaar pm-en?
Dan vraag ik het maandag na (indien ik dan al kan bellen).
Maar lijkt me iets mis te gaan, want de andere GTi's zijn top getuned en halen dit vermogen moeiteloos bij stage 1.
Indien er iets mis gegaan is met de vent zal ik Davy vragen even terug te komen om het te herbekijken...

Koeling is nu een rucon 15kw vent met 96m/s luchtsnelheid en 620Pa druk, dus goed genoeg.
De mijne heeft met deze koeling 418pk gehaald in stage 2 (1M)

LT83

Forumguru
@ Veejay...hahahah, dat lijkt wel een opsomming van mijn USP's, ik ga ervoor! Hoe zit het met de werktijden?

VEEJAY

Forumguru
Luuk, dat moet je met Chris bespreken. Chris zit in de solicitatiecommissie, bij hem moet je 6,50 betalen voor een koffie en dan aanhoren hoe mooi zijn Milltek met Carbonio combinatie wel niet klinkt (oordoppen niet toegestaan) :tongue:

LT83

Forumguru
@ Soulchi, ik heb deze uitdraai gevonden op een belgisch forum, nadat ik uit nieuwsgierigheid via google even gezocht had naar het werk van DVX. Ik neem aan dat DVX aan de hand van het nr. van de run, datum e.d. wel kan achterhalen waar het om gaat. Op het forum geeft de betreffende persoon aan dat het gaat om een stage 2 met een custom made uitlaatsysteem. Bij een stage 1 lijkt mij een vermogen van rond de 260-275pk en een koppel van 380-410nm heel behoorlijk, een stage 2 zou echter een behoorlijk stukje meer moeten doen. Ik vind bij de ze uitdraai de vermogensopbouw gewoon minder mooi, 225 pk bij 6000 toeren is zelfs voor een stage 1 niet echt super.

soulchi

Nieuw lid
ja, maar dan denk ik dat het iets te maken heeft met die custom made uitlaat vrees ik, want dat doet hij niet. Enkel gekende merken.
Welk forum is het? Heb je een link?

LT83

Forumguru
@ Veejay, ja inderdaad en dan heeftie nu ook nog die Milltek middendemper vervangen voor een non resonated (meer herrie rules waren zijn woorden). Misschien werkt dat alleen maar positief voor de solicitatie, het is waarschijnlijk een pluspunt om niet naar je klanten te luisteren. Na een bezoekje aan Chris versta je ze zowieso niet meer ;)

Bovenaan Onderaan