Dvx-performance (België)

nomad

Senior Member
This thread is worthless without rollenbankuitdraaien op papier ! Mooie verhalen allemaal, maar ik geloof er ook helemaal niks van. Dus mik dat ding op de bank, scan de uitdraai in en kom dan nog eens showen.

LT83

Forumguru
Ok, maar dit is dus die volledig gemodificeerde 2.0tdi, ik ben benieuwd naar die 2.0 tdi met enkel andere injectoren en een ecu waar jij het over had in je beginpost Niko.
Is deze tdi op de vermogensuitdraai dan afgesteld door DVX (hier hebben we het ternslotte over)?
Heb trouwens weleens een uitdraai gezien van DVX op een GTI 6 waar ik niet bepaald van onder de indruk ben.

Ik had het over de injectoren van Siemens naar bosch maar bon soit.
Kijk zal dit topic anders maken.
Topic is enkel voor Belgische leden van dit forum.
Want julie hebben toch julie Jd-god.
En over die uitdraai van golf 6 gti post die dan eens dan kunnen we die eens bekijken.
En was dit dan een ontevreden klant van dvx?

LT83

Forumguru
Niko, je loopt hier eerst puur reclame te maken voor DVX, dit met een lachwekkende startpost van dit topic.
Dan verkoop je onjuistheden over die super 2.0tdi waar ineens toch veel meer aan gebeurd is. Je geeft geen antwoord op mijn vragen in eerste instantie, nu weet ik ook
nog steeds niet wie die tdi van de uitdraai nu heeft afgesteld (mij lijkt dat die uitdraai er namelijk best goed uitziet)?. Met betrekking tot die uitdraai van de Golf 6 GTI (weet niet meer precies waar ik die gezien heb) , deze liep geloof ik netjes naar 265pk bij 5000rpm, maar zakte daarna gelijkmatig behoorlijk in elkaar naar 225 pk bij 6000rpm, dat vind ik geen super waarden. Maar goed, iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij tevreden mee is.

LT83

Forumguru
Niko...waarom haal je JD er nu ineens bij...heb je mij die firma ook maar 1 keer horen noemen in dit topic?

jos_br

Actief lid
Niko...waarom haal je JD er nu ineens bij...heb je mij die firma ook maar 1 keer horen noemen in dit topic?

Helaas worden dit soort berichten steeds weer geplaatst vanwege wat frustraties jegens JD versus wat Belgische tuners. De betreffende uitdraai is van een auto die niet op de bank is afgesteld bij JD (standaard chip dus) en na reclamatie terug zou gaan, afspraak was wel gemaakt (hebben ze wel tijd voor vrij gehouden) en is daar niet eens heen gegaan om dit te laten herstellen maar meteen naar DVX die door een geval probeert op deze manier reclame te maken. Das sneu!

Jos.

soulchi

Nieuw lid
DVX Performance is goed bezig. En of dat nu op een rare manier geschreven wordt en het beschouwd wordt als reclame is relatief.
Ik vind dat het gezegd mag worden als er iets goed is.
Is eens een positieve ingesteldheid in plaats van steeds te mekkeren, zagen en negatief spreken als er iets niet goed is.
Vergeet niet dat negatieve reclame ook reclame is!

Ik heb het gevoel dat we in de toekomst nog heel veel van DVX zullen horen!
GOED BEZIG MANNE!

LT83

Forumguru
@ Soulchi...kom je net als de vorige keer je frustraties hier weer tonen. Misschien moet je niet allen Freewheeler per pb, maar iedereen gewoon je verhaal vertellen. Daar is het forum toch voor. Dat jij vriendjes bent met Davy weten we inmiddels allemaal.

___JC___

Forumguru
Ik vind dit verhaal wat lastig te volgen moet ik zeggen. Nico welkom hier, maar je post zijn wat wazig. Als ze alleen voor Belgische leden bedoeld zijn dan kan het ook aan mij liggen uiteraard. :)

soulchi

Nieuw lid
@ Soulchi...kom je net als de vorige keer je frustraties hier weer tonen. Misschien moet je niet allen Freewheeler per pb, maar iedereen gewoon je verhaal vertellen. Daar is het forum toch voor. Dat jij vriendjes bent met Davy weten we inmiddels allemaal.

Is er een probleem dat ik vriendjes ben met Davy en dat ik tevreden ben met wat hij bij mijn M gedaan heeft?
Ik denk het niet.
En wat betreft de pm naar freewheeler:

Kort gezegd vind ik het kleingeestig dat iedereen enkel naar de infratructuur van een tuner kijkt en niet wat er achter de schermen gebeurt bij het tunen.
Namelijk wat er met de computer, het hart van de wagen gebeurt.
En ja, ik ben teweten gekomen hoe hard de tuningwereld is, want er is grof geld mee te verdienen.
Zonder namen te noemen dus:

Davy had samen met MRC de oplossing gevonden om de 1.6 TDi zelf te lezen, herschrijven en terug te flashen.
Niet tegenstaande dat Apec reeds een standaard getuned program met een slave toestel kon flashen op de ecu.
Nadat DVX en MRC de oplossing gevonden hadden zijn ze naar israël getrokken om de tool te laten maken.
Het prototype werkte, waardoor de uitgebreide testen van start konden gaan.
Na 3 dagen kregen ze mail van Israël dat de extra bestelde tools klaar waren en dat hij inmiddels van een conculega (waarvan ik de naam dus niet WIL noemen) een bod had gekregen van 90.000 euro om de tools zelf in te kopen en de monopolie te krijgen.
Zij moesten een hoger bod uitbrengen wat ik een klein beetje kan begrijpen van diene jood, maar kom...!
Zoveel geld konen en wilden ze niet neertellen voor hun eigen ontwerp waardoor CMD gecontacteerd is geweest. 2 dagen later werden de tools gelanceerd zodat iedereen het een week later kon doen.
Vanaf dat ogenblik is iedereen beginnen publiceren dat ze de 1.6 TDi kunnen doen.En vandaar dat ik het op die moment terecht vond om DVX en MRC proficiat te wensen met wat ze bereikt hadden.

Uit dit verhaal kan je toch begrijpen dat er frustraties worden opgewekt?
DVX is een kleine garnaal en misloopt hiermee zijn kans om iets of wat naam te maken waarvoor dank aan de corrupte medetuner...
Diezelfde medetuner heeft zijn vorige werkgever, Heinz, erbij gelapt door de zwarte boekhouding in te leveren waardoor Heinz een bezoekje heeft gekregen van 12 personen in kostuum.
Hetzelfde fixt hij bij andere tuners.
Zo wilt hij België domineren.
Maar diegene die zijn best doet op een eerlijke manier en service blijft bieden zal wel aan het langste eind trekken.

Verder ga ik hier niet meer over uitwijken. Ik heb zijn bureau afgewerkt en heb in die tijd veel geleerd hoe deze wereld ineen zit.
Toch meen ik het recht te hebben om te zeggen hoe tevreden ik ben van DVX, een goede kennis of niet...

Moet veel geld mee te verdienen zijn in belgie waar het dan ook niet conform de wetgeving is om met een getunde wagen de openbare weg op te rijden. Mogelijk daarom dat er minder bekendheid is van de tuners hier?

soulchi

Nieuw lid
Moet veel geld mee te verdienen zijn in belgie waar het dan ook niet conform de wetgeving is om met een getunde wagen de openbare weg op te rijden. Mogelijk daarom dat er minder bekendheid is van de tuners hier?

België is op dat vlak een raar land.
De wagen mag getuned worden.
Ermee rijden mag niet...

zoals een radardetector. Mag je hebben op de achterbank, maar mag niet aangesloten zijn... ;)

VEEJAY

Forumguru
Hoe is het eigenlijk met GD sport? Ik weet nog van zo'n 10 jaar geleden dat ze de markt hier zouden overnemen, ben even zijn naam kwijt maar er was een blije klant met een supersnelle 150PK TDI GOlF 4x4 met flinke tuning die de beste reclame aan het maken was op alle fora en discussies niet uit de weg ging. Sympathieke kerel verder, ik had naast hem zittende zijn auto geklokt op 6,1 seconde naar de 100. (en dat ergens in 2002).

Bovenaan Onderaan