Dus...

Cordoba

Forumguru
Ik scroll nog eens door alle problemen in dit topic, en krijg het idee dat het mogelijk wel eens in de kabelboom zou kunnen zitten (probleem in de kabelboom, zou de verkeerde waarde-uitlezing van de sensor van het roetfilter kunnen verklaren, en via een omweg kan ik ook nog wel redeneringen bedenken dat ook de verstuiverproblemen uiteindelijk daar vandaan komen.

memoscan

Senior Member
Zoals ik al eerder schreef en ik blackokkie2 de eer moet nageven het is in onze ogen een maandagochtend auto en zoals ons medelid EdK, reageerde het zou verboden moeten worden op maandagochtend zulke auto,s te bouwen ondergetekende was zelf met echtgenote jaren geleden getuige van een afgekeurde Octavia in de fabriek die aan de achterbumper wordt weggesleurd naar het buitenterrein, bij navraag bleek dat deze wagen verder allen wordt gebruikt door de plaatselijke brandweer voor oefeningen, dat zou met deze wagen ook hebben moeten gebeuren.

Laatst bewerkt:

Skoda-MAN

Forumguru
maar dan spreek je vanuit de situatie dat je een prive wagen met deze shit zou hebben.
in dit geval is het natuurlijk een leasebak en dan is en blijft de eigenaar de lease maatrschappij waarvan jij hem huurt
In dat geval spreek je de leasemaatschappij aan omdat ze je een ondeugdelijk product verhuren

oco1979

Forumguru
wat een verhaal,echt balen voor je.
Mijn mening van alles:
Defecte verstuivers is in sommige gevallen van interne schade van brandstofpomp.
Met de VW passat(nieuwe die nu lopen) was in het begin ook klachten van defecte brandstofpompen bij zeer weinig kmstand.
Die kunnen de verstuivers beschadigen inwendig,waardoor ze open blijven staan.
beter als er 2 verstuivers defect zijn,alle 4 vervangen.
Eens brandstoffilter bekijken op kleine metalen deeltjes.
Gevolg te veel brandstof die vervolgens de roetfilter roodgloeiend maakt.
Temperatuursensor die daar tegen zit kan inderdaad defect zijn.
Altijd denken als er iets defect is, Door wat komt het !!!!
Meestal door een gevolg van iets,niet altijd het stuk zelf die defect is.

hopelijk vinden ze het probleem snel

tritus

Senior Member
wat een verhaal,echt balen voor je.
Mijn mening van alles:
Defecte verstuivers is in sommige gevallen van interne schade van brandstofpomp.
Met de VW passat(nieuwe die nu lopen) was in het begin ook klachten van defecte brandstofpompen bij zeer weinig kmstand.
Die kunnen de verstuivers beschadigen inwendig,waardoor ze open blijven staan.
beter als er 2 verstuivers defect zijn,alle 4 vervangen.
Eens brandstoffilter bekijken op kleine metalen deeltjes.
Gevolg te veel brandstof die vervolgens de roetfilter roodgloeiend maakt.
Temperatuursensor die daar tegen zit kan inderdaad defect zijn.
Altijd denken als er iets defect is, Door wat komt het !!!!
Meestal door een gevolg van iets,niet altijd het stuk zelf die defect is.

hopelijk vinden ze het probleem snel
Dat het defecte onderdeel ergens door veroorzaakt word is ook mijn mening. Dat was dan ook mijn reactie naar de garage toe, toen ze vertelde dat de temperatuur sensor stuk was van het roet filter. Wat is de oorzaak en wat is de mogelijke vervolgschade?

Overigens hebben ze ook al na de brandstofpomp en het filter gekeken naar was niets mis mee.

Ben zelf storingsmonteur geweest in het verleden (weliswaar op een ander gebied) en weet hoe lastig het soms kan zijn om de daadwerkelijke oorzaak te vinden van dingen. Auto heeft in het begin ook af en toe "gehikt". Dit was weg nadat de eerste verstuiver was vervangen. Of dit al het begin is geweest van alle ellende weet ik niet, maar ben erg benieuwd of ze nu iets gaan vinden wat de oorzaak is van dit alles.

Wel mooi om alle mogelijke ideeën over de oorzaak te horen van jullie. Sommige klinken mij ook zeker aannemelijk in de oren. Ben benieuwd wat nu de uiteindelijke oorzaak zal zijn (als ze die vinden tenminste...)

oco1979

Forumguru
zelf werkzaam in auto-industrie en dagelijks diagnose moeten,kan ik een ding zeggen,tis tegenwoordig niet voor te lachen om een oorzaak te vinden.
blijven deze hier zeker volgen.

tritus

Senior Member
Geen nieuws was tot nu toe daadwerkelijk geen nieuws.Tot vandaag dan.

Door de test software is gebleken dat verstuiver nr 3 ook waarden aan gaf die tegen de grenzen van de bandbreedte waarbinnen hij moet werken aanzaten. Met de normale software viel hij dus net binnen de toleranties, maar dat zou dus waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd ook problemen hebben opgeleverd. Deze verstuiver is samen met de laatste originele af fabriek gemonteerde verstuiver vervangen, alsmede weer een nieuw roetfilter en nog wat onderdelen(??) en nieuwe "normale" software.

Sinds gister word er weer mee proef gereden en ook dit weekend word de auto bereden. Als dit nu allemaal goed gaat kan ik de auto maandag weer ophalen. Hopelijk dus positief nieuws maandag!

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
..., maar ben erg benieuwd of ze nu iets gaan vinden wat de oorzaak is van dit alles.

Wel mooi om alle mogelijke ideeën over de oorzaak te horen van jullie. Sommige klinken mij ook zeker aannemelijk in de oren. Ben benieuwd wat nu de uiteindelijke oorzaak zal zijn (als ze die vinden tenminste...)

Ik ben benieuwd áls ze het vinden, of ze het ook durven te vertellen. Te vaak meegemaakt, dat de echte oorzaak wel wordt gevonden maar onder de pet gehouden, omdat men zich schaamt, een uiteindelijk onbenullig foutje niet direct opgemerkt te hebben, of bijvoorbeeld omdat men bang is voor imago-schade, en blijft het een soort mysterie voor de buitenwacht.

eeuwige_student

Actief lid
Maar nog steeds met een studiebeurs ??

Nee. Het is gewoon dat ik na de studie deze naam voor fora ben blijven gebruiken. Maar ja, ik heb ook nog jaren het wachtwoord gebruikt dat ik op de tu/e kreeg om mijn email (pegasusmail onder msdos) te kunnen openen. Mijn 3e auto heb ik na 20 jaar nog steeds staan. Shit, ik word oud.....

Tinto

Forumguru
zo, en weer een update.

vandaag eerst iemand van de werkplaats gesproken. Sensor is vervangen en nieuwe software is geplaatst. Dit blijkt test software te zijn waarbij de foutmarges veel kleiner zijn. Hierdoor zullen eventuele fouten veel sneller boven water komen. Tijdens een proefrit is de auto weer in storing gevallen, dus ze zoeken weer verder...

Later op de dag de lease maatschappij gevonden en die balen ook ontzettend van de situatie. ze hebben ook de nodige gesprekken gevoerd en accepteren net als mij de auto niet terug voordat deze uitgebreid getest is. Belangrijkste toezegging was echter dat als de auto weer stuk zou gaan, de auto niet meer ingezet zal gaan worden door de leasemaatschapij. Ben erg blij met die toezegging! Het zal in ieder geval nog wel even duren voordat de auto weer bij me voor de deur staat.
@tritus zorg er aub voor dat de LM deze toezegging op papier zet. Desnoods stuur je ze een email met daarin het verzoek om deze toezegging per omgaande email te bevestigen. In deze email moet wel staan vermeldt wanneer ze deze toezegging gaan uitvoeren. Bijvoorbeeld als er binnen een periode van 6 weken, uitgaande van de dagtekening van de email, geen langdurige oplossing is gevonden, en geimplementeerd, voor deze tekortkomingen. Als ze dit niet doen dan kan het mogelijk zijn dat ze geen navolging willen geven aan hun toezegging. Als je een geschreven toezegging hebt, kan je de LM daarop wijzen. De LM weet dan zelf wat de wettelijke implicaties deze geschreven toezegging heeft. Sorry dat ik zo zeurderig ben. Maar zolang je geen geschreven toezegging hebt zal de LM ten alle tijde proberen er onderuit te komen. Voor hun is het een aardige investering om een tweede auto in te zetten op een leasecontract.

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Sorry, niet om lullig te doen, maar dit moet me echt van het hart; het is te allen tijde. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon "altijd" gebruiken.

Falcon

Donateur
Dit verhaal doet mij denken aan mijn ex-Leon F5 die na 70km er in gereden te hebben de geest gaf. Bleek ook een sensor te zijn. Daarna geen problemen gelukkig meer gehad.

@Corné de Kluijver Uitvallende GTE's, nog geen last van ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
@Tinto: de jouwe; je schreef "ten alle tijden". Hoewel ik me wel vaker stoor aan spelfouten, reageer ik er zelden of nooit op omdat ik daar een dagtaak aan zou hebben. Maar in het geval van zo'n fraaie ouderwetse bepaling, kan ik het niet laten daarop een uitzondering te maken ;)

Bovenaan Onderaan