Dus...

MacRembrandt

Forumguru
Ik ben het behoorlijk zat om dit soort foto's te blijven posten....

Bekend terreintje (Apeldoorn):
B6B9E9B4-DBE1-4227-8DB2-9D3514A653C4_zpsmpsvg2y8.jpg

Wat een ellende.
En dan heb je nog "mazzel" dat het een lease-auto is. Al kost het je dan alsnog veel tijd, natuurlijk.

Antera

Donateur
Kan toch niet aan de gang blijven. Deze auto hoort niet meer op de weg met elke keer deze ellende. Veel succes met de afhandeling weer maar ze mogen wel eens met een hele goed oplossing komen

tritus

Senior Member
Volgens de garage is het roodgloeiende deel van de foto niet de turbo maar het roetfilter. De eerste conclusie is dat de temperatuursensor in het roetfilter te lage waarden af te geeft, waardoor het filter dus veel te heet word. Of dit daadwerkelijke het euvel is, of een gevolg schade, word nog even afwachten.

Maandag komt er iemand van Skoda Nederland om dit verhaal intern te bespreken, heb nogmaals duidelijk mijn ongenoegen uitgesproken en gelukkig deelt de dealer mijn mening. Hij beaamde ook mijn term maandagochtend auto. Volgens hem zijn dit soort problemen verder niet bekend met de Skoda Superb. Dat is ook mijn mening aangezien ik er hier verder ook niks over lees.

Ben dus benieuwd waar ze maandag mee komen.

MarsMars

Senior Member
Kan maar zo zijn dat met de vorige reparatie een sensor van €2 geraakt is, heb ik ooit met een Opel gehad...

RefleCs

Forumguru
Als ze dit wel goed oplossen mogen ze je wel iets ter tegemoetkoming doen.... een leuke extra accessoire ofzo.

eeuwige_student

Actief lid
Balen zeg. Ik ben trouwens ook benieuwd naar de gevolgen van deze temperaturen voor de roetfilter. Deze zou best veel moeten kunnen hebben, maar er is vast ook wel een grens aan wat goed is. Volgens mij is het nu zoeken naar de oorzaak en naar gevolgschade.

tritus

Senior Member
Vandaag bericht gehad van de de verkoper van mijn dealer met wie ik contact hou over het hoe nu verder met de Superb. Er is in ieder geval een sensor stuk in het roetfilter, deze word vervangen. Tevens word er in samenspraak met de fabriek andere software geplaatst. Geen idee wat dit te maken heeft met het probleem, aangezien er iedere keer daadwerkelijk iets defect is. Hierover zou hij nog informatie gaan inwinnen. Wanneer dit gebeurt is zullen ze de auto nog een aantal dagen houden voor een uitgebreide test. Daarnaast is PON aan het "nadenken" wat zij gaan doen om er voor te zorgen hoe ik het vertrouwen in de auto weer terug krijg. Ben benieuwd waar ze mee komen.

Heb overigens op internet wat speurwerk gedaan en begrijp dat je de dealer/importeur ruim de kans moet geven om de auto in orde moet maken, voordat je kunt gaan praten over het teruggeven of omruilen van de auto aan de dealer. Aangezien ook de fabriek zich er nu ook mee bemoeid en het probleem inmiddels bekent is bij Skoda Nederland/PON wil ik, voordat ik de auto weer mag ophalen, in ieder geval eerst een gesprek aan met de dealer, om af te spreken wat we gaan doen als de auto weer stuk gaat. Anders gezegd, dat ik de auto dan niet meer wil hebben. Ben benieuwd....

Dewinteb

Actief lid
Nou het duurt al weer even zo, de audi weer meegekregen? T moet nu toch wel een keer echt over zijn lijkt me met alle ellende. Succes met dit 'proces'

carfreak24

Forumguru
Respect voor je geduld.
Ik hoop voor je dat de problemen dadelijk uit de wereld zijn.
Hoe sta nu nu overigens tegenover de Superb ? Wantrouw je het product als geheel of ga je ervan uit dat je nu even pech hebt.

tritus

Senior Member
Respect voor je geduld.
Ik hoop voor je dat de problemen dadelijk uit de wereld zijn.
Hoe sta nu nu overigens tegenover de Superb ? Wantrouw je het product als geheel of ga je ervan uit dat je nu even pech hebt.
Zeker doordat ik op dit forum geen andere gelijkwaardige klachten lees ga ik uit van domme pech. Ben verder ook echt tevreden over de auto. Maar dan moet hij het wel doen natuurlijk.

Rij nu (op aandringen van mijn kant) overigens ook weer in een superb 3 als vervanging van mijn eigen auto. Praktisch dezelfde uitvoering alleen zonder leer maar met acc en dcc. Dcc mis ik niet echt op mijn eigen superb met sportonderstel. Maar dat acc is toch best prettig!

tritus

Senior Member
zo, en weer een update.

vandaag eerst iemand van de werkplaats gesproken. Sensor is vervangen en nieuwe software is geplaatst. Dit blijkt test software te zijn waarbij de foutmarges veel kleiner zijn. Hierdoor zullen eventuele fouten veel sneller boven water komen. Tijdens een proefrit is de auto weer in storing gevallen, dus ze zoeken weer verder...

Later op de dag de lease maatschappij gevonden en die balen ook ontzettend van de situatie. ze hebben ook de nodige gesprekken gevoerd en accepteren net als mij de auto niet terug voordat deze uitgebreid getest is. Belangrijkste toezegging was echter dat als de auto weer stuk zou gaan, de auto niet meer ingezet zal gaan worden door de leasemaatschapij. Ben erg blij met die toezegging! Het zal in ieder geval nog wel even duren voordat de auto weer bij me voor de deur staat.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tuulster

Forumguru
sjonge jonge man, geen geluk maar wel licht aan het einde van de tunnel. Volgens mij een erg belangrijk statement van de LM !

Cordoba

Forumguru
Geen idee wat nu de echte oorzaak is van de problemen (er worden steeds wel kapotte onderdelen gevonden, maar eigenlijk zonder verklaring waarom die kapot zijn gegaan). Mijn idee is dat de echte oorzaak veel dieper zit, en nog steeds niet is gevonden. Omdat het allemaal zo diep in de techniek lijkt te zitten, heb ik het idee dat er óf bij de productie van de auto iets fout is gegaan (beschadigd of fout gemonteerd), óf dat er een onderdeel is gemonteerd dat niet aan de specificaties voldoet.

Skoda-MAN

Forumguru
Wat een pech met deze auto.
Ik zou ten minste een compleet nieuwe aandrijfunit, inclusief roetfilter en elektronica, eisen en dan kunnen ze op hun gemak deze onderzoeken.

EdK

Forumguru
Tsja @Skoda-MAN maar dan spreek je vanuit de situatie dat je een prive wagen met deze shit zou hebben.
in dit geval is het natuurlijk een leasebak en dan is en blijft de eigenaar de lease maatrschappij waarvan jij hem huurt

Bovenaan Onderaan