DSG Tuning/aanpassing

Topic in 'Tuners' gestart door Porettuhcs, 23-11-2017.

1. joeryjanssens

joeryjanssens Nieuw lid

Ik heb er momenteel Michelin op liggen...

2. joeryjanssens

joeryjanssens Nieuw lid

Ja, misschien zit het echt in de banden. Daarom dat ik ze morgen op de wagen ga balanceren. Garage had dit nog aanbevolen alvorens verder naar mechanische mankementen te gaan zoeken.

3. Macbrolo

Macbrolo Nieuw lid

Heeft iemand al ervaring met APEC?
    Ik heb een offerte gevraagd voor een DSG en motor tuning. Met het zomer korting is het heel interessant.

4. haassie

haassie Senior Member

Hmm goed balanceren....4000km geleden nieuwe banden bij KwikFit...vredestein Ultrac Satin....
    Merkte dat bij 130km/u + de boel begon te trillen. vorige week terug en even meegekeken met de balancering. voorwielen beiden niet in balans (?)....nou zegt het niet veel maar op voorhand had ik al een groot verschil in lood links en rechts. Daarnaast zag ik op het balanceer apparaat mn band draaien en dacht ik die is nie rond. Was volgens kwikfit binnen de marge. Heb gezien dat de onbalans uiteindelijk weg was. Weer een week verder en wat snelweg....nog steeds trillen, niet in het stuur maar in de auto zelf.....weer terug.....uiteindelijk zijn alle 4 de banden opnieuw gebalanceerd en zijn alle trillingen weg.....simpel werkje maar wel van levensbelang voor trillingsvrij rijden.

5. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Volgende keer Michelins kopen, scheelt je een hoop frustratie ;)

oco1979 vindt dit leuk.
  6. haassie

haassie Senior Member

@Corné de Kluijver of de banden ergens anders kopen en in 1 keer goed monteren/balanceren....lopen nu prima.

7. Phoenix2149

Phoenix2149 Senior Member

Even vraagje. Weet iemand of dealers ook DSG tuning doen?

Waarom vraag ik dit:
    Mijn O3C 1.0 TSI is een lease wagen, lease maatschappij gebeld en zij zeggend at DSG aanpassen op zich geen probleem is als het maar bij een officiele garage gebeurd en niet bij derde partijen.

Na een kilometer of 400 gereden te hebben (sinds 2-10) merk ik dat de D stand gewoon K.U.T. is met name in de lage snelheden/gas respons. De S stand is weer wat chaotisch/onrustig maar erg prettig bij optrekken/lage snelheden.

8. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Nee, de dealer zal zelf geen aanpassingen doen aan de DSG en de software daarvan.
    Kennelijk doen er wel dealers zaken met de DSG Dokter, dus je kunt informeren of zij je door willen/kunnen doorsturen.

Maar ik ben bang van niet.

9. oco1979

oco1979 Forumguru

Garage zal daar niets aan doen of kunnen aandoen.
    OEM software inladen gaan/kunnen ze doen maar dat zal je probleem niet oplossen.

Enkel bij derde partij(tuners)

10. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Check Heron eens, die doet zaken met OCT, wellicht dat die ook DSG aanpassingen doet.

Peter-036 vindt dit leuk.
  11. Phoenix2149

Phoenix2149 Senior Member

Thanks voor de tip. Ik hou hen in mijn achterhoofd! is nog redelijk dichtbij vanuit leiden ook.

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  12. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Sorry beetje laat, APEC levert prima werk, @philippe bakker kent ze ook.

prosier vindt dit leuk.
  13. oco1979

oco1979 Forumguru

ik ook :thumbsup:

prosier vindt dit leuk.
  14. avpy

avpy Senior Member Donateur

Vandaag mijn DSG laten aanpassen.
    Hij rijd nu fantastisch en schakelt niet zo snel meer op.
    Trekt nu ook lekker door. Dit is een wereld van verschil.
    Heb hem in 's Heerarendskerke (in de buurt van Goes) bij Autobedrijf 's Heerarendskerke (www.autoshak.nl) laten doen.
    Ze werken nauw samen met TVS Enginering.
    Dit had ik al veel eerder moeten laten doen.

eriktv, Rosinfield, oco1979 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. oco1979

oco1979 Forumguru

Iedere DSG automaat zou moeten aangepast worden.
    Eigenlijk van uit de fabriek al perfect moeten zijn.
    Maar ja.....

Succes en veilige ritten mee.

avpy, Porettuhcs en Rosinfield vinden dit leuk.
  16. prosier

prosier Actief lid

Paar maanden terug bij Apec geweest voor de DSG en de 1.4tsi. Prima (hetzelfde) werk als de tuners in NL, alleen scheelt het een bak met geld.

Bedragen in NL vind ik niet menselijk meer.

oco1979 vindt dit leuk.

Deel deze pagina