DSG Tuning/aanpassing

Porettuhcs

Senior Member
Hallo allemaal...

Ik heb heel wat topics doorgelezen mbt tuning op dit forum. Geloof mij daar wordt flink over geschreven door jullie :sterretjes: Voornamelijk over het tunen van de motoren en af en toe zag ik dat er - voornamelijk tijdens de laatste meeting/groupsbuy bij TVS - ook werd gesproken over DSG- tuning/aanpassing.

Mijn vraag is ... wie heeft er allemaal zijn/haar DSG laten tunen/aanpassen dan wel in combinatie met motortuning en..... tevreden of niet?
 
Laatst bewerkt:

Marcooctavia

Forumguru
Ik heb mijn vw cabrio laten doen bij Vag techniek.
Daar heb ik mijn 2.0 TDI en mijn dsg laten aanpassen.
Als je nu gas geeft dan:yeehaa:
Het kost wat centen bij elkaar opgeteld maar je merkt het verschil zeker.
Zeker je dsg laten aan passen nu motortunning na het aanpassen van je schakelmomenten enzo rijd het stukken beter.

Marco.
 

Sportline

Senior Member
Mijn Fabia RS laten chippen en DSG7 laten optimaliseren, uiteindelijk dik tevreden! Voor de DSG7 1x terug geweest om het nog iets fijner te laten afstellen, geheel kostenloos en een mooi stukje service van TVS. Zeker een aanrader!
 

CDK

Forumguru
Mijn vorige auto heeft bij TVS / DSG dokter zowel andere motor als versnellingsbak software gekregen. Afhankelijk in hoeverre je de bak laat aanpassen echt een wereld van verschil in positieve zin :jaja:
 

eriktv

Forumguru
Afgelopen juni mijn DSG-6 + 2.0TDI laten optimaliseren, geen moment spijt gehad. Belangrijkste reden voor mij was het verlengen van de levensduur (voorkomen slijtage koppelingen en vervuiling door EGR n.a.v. sjoemelsoftware-update), maar het rijplezier is ook echt (nog) groter geworden. Ondertussen zo’n 15.000km mee gereden.

Edit: bij TVS met groepsinkoop via dit forum.
 

oco1979

Forumguru
Naar ervaring van de gebruikers hier van DSG bak kan het maar positief zijn om deze te laten aanpassen.
Zelf rij ik niet met dsg maar wel al een paar keer met verschillende stukje gereden.
Zit verschil in,ene rijd super ander weer niet echt zoals het moet.
Dat met de nadruk op het van uit stilstand versnellen.
Dat is bij OEmsoftware(standaard fabriekssoftware) nogal shit.
Waarom combinatie doen van chip en dsgsoftware ??? :
Ewel omdat bij sommige motoruitvoering de nodige "extra" koppel kan worden doorgegeven en gebruikt worden.
Anders als deze hoger is dan de ingestelde koppel van de dsg zal deze het vermogen afremmen. :nono:
+ Een gechipte wagen rijd véél beter, soepelder en als het nodig is kan je eens doortrekken.

Als je hem laat chippen, best eens kijken wat ze van koppel uithalen en dan zien of je DSG dat aankan, zo niet kan je dsg laten aanpassen.

Best is bij dsgwagen je meer vermogen wil(chip) ook de dsgsoftware laat aanpassen.

Iemand niet akkoord met men theorie hier shot maar we ;)
 

Porettuhcs

Senior Member
Bedankt voor jullie reacties. Als ik het goed begrijp is het gewoon een must! :D Ik ga eens goed om mij heen kijken/informeren waar ik beste terecht kan voor deze "update".
 

joeryjanssens

Nieuw lid
Ik heb een Octavia Scout 2.0Tdi, 184pk met DSG automaat. Fantastische wagen maar niet helemaal tevreden over automaat.
Goed adres (specifiek voor Skoda of algemmen VW-groep) in de buurt van Antwerpen? Ik denk best motor en dsg laten tunen.
 

oco1979

Forumguru
Dvx
of
Br-performanc

verrebroeck



best beide voor optimaal resultaat

dsg kan je alleen doen zonder chip

omgekeerd zou ik chip zonder dsg niet echt doen


Ik heb een Octavia Scout 2.0Tdi, 184pk met DSG automaat. Fantastische wagen maar niet helemaal tevreden over automaat.
Goed adres (specifiek voor Skoda of algemmen VW-groep) in de buurt van Antwerpen? Ik denk best motor en dsg laten tunen.
 

Duijzer

Donateur
Ik heb een Octavia Scout 2.0Tdi, 184pk met DSG automaat. Fantastische wagen maar niet helemaal tevreden over automaat.
Goed adres (specifiek voor Skoda of algemmen VW-groep) in de buurt van Antwerpen? Ik denk best motor en dsg laten tunen.
Ik breng m’n RS 2.0 Tdi Dsg aanstaande maandag bij TVS. Is een eindje rijden, maar ik maak er een dag uit van. Tuning+Dsg aanpassing. Wat ik hier op het forum lees over deze jongens geeft me wel vertrouwen dat ze weten wat ze doen.
 

joeryjanssens

Nieuw lid
Ik heb gisteren ineens een offerte gevraagd bij VAGtechniek bij Eindhoven. Dat is vanuit Schilde (Antwerpen) niet zo ver en ik lees hierover toch ook goede commentaren. Offerte is aangevraagd voor stage1+ en dsg tuning.
Er wordt me aangeraden door VAGtechniek om de stage 1+ te combineren met een dsg stage 2 tuning. Bedankt voor jullie reacties!
 

joeryjanssens

Nieuw lid
Ik breng m’n RS 2.0 Tdi Dsg aanstaande maandag bij TVS. Is een eindje rijden, maar ik maak er een dag uit van. Tuning+Dsg aanpassing. Wat ik hier op het forum lees over deze jongens geeft me wel vertrouwen dat ze weten wat ze doen.

Dan hebben wij dezelfde motor, alleen heb ik de Scout versie van de Octavia. Ik heb al een tijdje last van trilling op de wagen bij voluit accelereren op autosnelweg 140+ km/u. Banden al paar keer laten balanceren, wagen laten uitlijnen. Morgen ga ik banden op de wagen laten balanceren om onbalans eigenlijk volledig te kunnen uitsluiten. Ook al zelfde ervaring gehad. Soms denk ik dat de Octavia de ontwikkelde kracht niet aankan? Ik weet het niet...maar wel vervelend. Ik laat morgen ook 2 nieuwe voorbanden Continental Conti premiumcontact 6 erop leggen. Misschien maakt dat al verschil...
 

Duijzer

Donateur
Ik heb al een tijdje last van trilling op de wagen bij voluit accelereren op autosnelweg 140+ km/u. Banden al paar keer laten balanceren, wagen laten uitlijnen. Morgen ga ik banden op de wagen laten balanceren om onbalans eigenlijk volledig te kunnen uitsluiten. Ook al zelfde ervaring gehad. Soms denk ik dat de Octavia de ontwikkelde kracht niet aankan? Ik weet het niet...maar wel vervelend. Ik laat morgen ook 2 nieuwe voorbanden Continental Conti premiumcontact 6 erop leggen. Misschien maakt dat al verschil...

Ik heb er geen last van. Tot voorbij 200 km/u geen merkbare trilling die uit onbalans zou voortkomen. Onbalans merk je vaak op rond de 110km/u, dat zou niet allen bij accelereren voor moeten komen...benzineversies halen 300+ pk, dat kan het onderstel wel aan. Zowel 2wd als 4 wd. Ik rij nu op Dunlop’s 225/18.

Zou het een stabilisatiestang kunnen zijn of een motorsteun? Als die wat speling hebben en je gaat voluit kan dat wat trillingen geven. Misschien iemand op het forum met een scout die het probleem kent?
 

joeryjanssens

Nieuw lid
Ik heb er geen last van. Tot voorbij 200 km/u geen merkbare trilling die uit onbalans zou voortkomen. Onbalans merk je vaak op rond de 110km/u, dat zou niet allen bij accelereren voor moeten komen...benzineversies halen 300+ pk, dat kan het onderstel wel aan. Zowel 2wd als 4 wd. Ik rij nu op Dunlop’s 225/18.

Zou het een stabilisatiestang kunnen zijn of een motorsteun? Als die wat speling hebben en je gaat voluit kan dat wat trillingen geven. Misschien iemand op het forum met een scout die het probleem kent?

Op 15.000km heeft de automaat het ineens begeven tijdens het voluit accelereren vanaf 120km/u. Ineens was het gedaan, toerental ging naar 4000 toeren en bleef daar hangen, 4 knipperlichten op en naar de kant laten uitbollen... automaat is vervangen maar misschien is er toen meer geraakt of een slag gekregen dan enkel de automaat zelf...? Ik ben technisch te weinig onderlegd. Garage zegt dat elke band die trilling heeft, maar dat vind ik onzin.
 

MaxN

Donateur
Er zit een hoop verschil in banden. Vele zijn van mening dat op dit moment alleen Michelin echt ronde banden kan leveren(zonder hoogteslag).
Maar ondanks dat heb ik niet het idee dat het bij jou aan de banden zelf ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb 235/35R19 Conti Sportcontact 5 onder de auto zitten en herken het trillen wel. Met name bij snelheden tussen 100 en 150 kmh trad dat meerdere keren bij mij op. Ik ben toen terug gegaan naar de bandenboer en die heeft de wielen tot op 0 uitslag gebalanceerd. Dat is veel werk, normaal laten ze een kleine afwijking zitten, daar is een bandbreedte voor, maar als je er gevoelig voor bent, kan dat storend zijn.
Elke band heeft misschien de neiging om een trilling te geven, maar daar hoef je dus geen genoegen mee te nemen!
 

joeryjanssens

Nieuw lid
Er zit een hoop verschil in banden. Vele zijn van mening dat op dit moment alleen Michelin echt ronde banden kan leveren(zonder hoogteslag).
Maar ondanks dat heb ik niet het idee dat het bij jou aan de banden zelf ligt.

Ik heb er momenteel Michelin op liggen...
 
Bovenaan Onderaan