DSG Tuning/aanpassing

joeryjanssens

Nieuw lid
Ik heb 235/35R19 Conti Sportcontact 5 onder de auto zitten en herken het trillen wel. Met name bij snelheden tussen 100 en 150 kmh trad dat meerdere keren bij mij op. Ik ben toen terug gegaan naar de bandenboer en die heeft de wielen tot op 0 uitslag gebalanceerd. Dat is veel werk, normaal laten ze een kleine afwijking zitten, daar is een bandbreedte voor, maar als je er gevoelig voor bent, kan dat storend zijn.
Elke band heeft misschien de neiging om een trilling te geven, maar daar hoef je dus geen genoegen mee te nemen!

Ja, misschien zit het echt in de banden. Daarom dat ik ze morgen op de wagen ga balanceren. Garage had dit nog aanbevolen alvorens verder naar mechanische mankementen te gaan zoeken.
 

haassie

Forumguru
Hmm goed balanceren....4000km geleden nieuwe banden bij KwikFit...vredestein Ultrac Satin....
Merkte dat bij 130km/u + de boel begon te trillen. vorige week terug en even meegekeken met de balancering. voorwielen beiden niet in balans (?)....nou zegt het niet veel maar op voorhand had ik al een groot verschil in lood links en rechts. Daarnaast zag ik op het balanceer apparaat mn band draaien en dacht ik die is nie rond. Was volgens kwikfit binnen de marge. Heb gezien dat de onbalans uiteindelijk weg was. Weer een week verder en wat snelweg....nog steeds trillen, niet in het stuur maar in de auto zelf.....weer terug.....uiteindelijk zijn alle 4 de banden opnieuw gebalanceerd en zijn alle trillingen weg.....simpel werkje maar wel van levensbelang voor trillingsvrij rijden.
 

Phoenix2149

Senior Member
Even vraagje. Weet iemand of dealers ook DSG tuning doen?

Waarom vraag ik dit:
Mijn O3C 1.0 TSI is een lease wagen, lease maatschappij gebeld en zij zeggend at DSG aanpassen op zich geen probleem is als het maar bij een officiele garage gebeurd en niet bij derde partijen.

Na een kilometer of 400 gereden te hebben (sinds 2-10) merk ik dat de D stand gewoon K.U.T. is met name in de lage snelheden/gas respons. De S stand is weer wat chaotisch/onrustig maar erg prettig bij optrekken/lage snelheden.
 

oco1979

Forumguru
Even vraagje. Weet iemand of dealers ook DSG tuning doen?

Waarom vraag ik dit:
Mijn O3C 1.0 TSI is een lease wagen, lease maatschappij gebeld en zij zeggend at DSG aanpassen op zich geen probleem is als het maar bij een officiele garage gebeurd en niet bij derde partijen.

Na een kilometer of 400 gereden te hebben (sinds 2-10) merk ik dat de D stand gewoon K.U.T. is met name in de lage snelheden/gas respons. De S stand is weer wat chaotisch/onrustig maar erg prettig bij optrekken/lage snelheden.

Garage zal daar niets aan doen of kunnen aandoen.
OEM software inladen gaan/kunnen ze doen maar dat zal je probleem niet oplossen.

Enkel bij derde partij(tuners)
 

avpy

Senior Member
Vandaag mijn DSG laten aanpassen.
Hij rijd nu fantastisch en schakelt niet zo snel meer op.
Trekt nu ook lekker door. Dit is een wereld van verschil.
Heb hem in 's Heerarendskerke (in de buurt van Goes) bij Autobedrijf 's Heerarendskerke (www.autoshak.nl) laten doen.
Ze werken nauw samen met TVS Enginering.
Dit had ik al veel eerder moeten laten doen.
 

oco1979

Forumguru
Vandaag mijn DSG laten aanpassen.
Hij rijd nu fantastisch en schakelt niet zo snel meer op.
Trekt nu ook lekker door. Dit is een wereld van verschil.
Heb hem in 's Heerarendskerke (in de buurt van Goes) bij Autobedrijf 's Heerarendskerke (www.autoshak.nl) laten doen.
Ze werken nauw samen met TVS Enginering.
Dit had ik al veel eerder moeten laten doen.

Iedere DSG automaat zou moeten aangepast worden.
Eigenlijk van uit de fabriek al perfect moeten zijn.
Maar ja.....

Succes en veilige ritten mee.
 

prosier

Forumguru
Heeft iemand al ervaring met APEC?
Ik heb een offerte gevraagd voor een DSG en motor tuning. Met het zomer korting is het heel interessant.

Paar maanden terug bij Apec geweest voor de DSG en de 1.4tsi. Prima (hetzelfde) werk als de tuners in NL, alleen scheelt het een bak met geld.

Bedragen in NL vind ik niet menselijk meer.
 

kocur

Lid
wat waren de resultaten en kosten?

Ik heb laten doen:

Engine software stage II + DSG software stage II+

500 Nm

€ 999,-

ik heb 10% korting skodaform gehad.

Ik wilden het afgelopen jaar, het al laten doen.

Toen met de groep korting maar het kwam toen niet uit.

Ik heb geen uit draai gehad maar als ik nog wat anders zal willen dan kun je het laten aan passen.
 
Bovenaan Onderaan