DSG in manual mode

Rosinfield

† In Memoriam
Leuk in zo'n bommetje, mijn 1.0 doet het dan niet onaardig maar is natuurlijk geen partij voor zo'n 2 liter :nono:
Mijn vorige auto (Fabia) was ook een 1.0 en gechipped. Dat ging ook niet onaardig, maar dit is idd wel kicken. Verder ben ik een rustige vlotte rijder hoor, Alleen zo'n sprintje als het kan is wel erg lekker. Zelfs vrouwlief vindt het leuk!
 

MarcoO2

Forumguru
De (mijn) grap is dat ik dat af en toe juist wil, tot de plank vloeren, bv op een lege oprit. En dan gaat hij echt veel langer door dan ik zelf zou doen, tot bijna in het rood. De aanpassing doe ik overigens vooral voor de D stand, dat de S dan vervolgens ook prettiger werkt, is mooi meegenomen. Maar uiteraard is het aan een ieder wat hij/zij prettig/acceptabel vindt.
Het verschilt ook heel erg per motorisering. In mijn 1.8 en 1.4 was de S een drama, in mijn 1.0 gebruik in niets anders en naar volle tevredenheid.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het verschilt ook heel erg per motorisering. In mijn 1.8 en 1.4 was de S een drama, in mijn 1.0 gebruik in niets anders en naar volle tevredenheid.

Ja, dat snap ik wel. Ik wist niet hoe snel ik met mijn Fabia 1.0 naar de tuner moest omdat met de D stand echt niet te rijden viel. @Canon-Eye rijdt hem ook alleen in S en bij de dealer vertelden ze me dat ook te doen.
Als ik niet tevens had willen chippen, had ik wellicht ook voor deze "oplossing" gekozen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vind het wel prima zo, in S gaat het allemaal behoorlijk soepel en vlot (genoeg).
Wat me wel opvalt is dat de bak in S bij constante snelheden rond de 80km/u niet verder opschakelt dan 6, tenzij de cruisecontrol aanstaat. Dan gaat hij wel door tot 7, zelfs (op een vlakke weg) met de caravan erachter. Het stoort me overigens niet omdat ik bijna altijd op de CC rij, maar het verschijnsel als zodanig trok mijn aandacht.
 

Spector

Forumguru
@MaxiDot ik snap wat je bedoelt, maar ik merk uit je reactie dat je nog niet met een aangepaste versnellingsbak hebt mogen testen :D.

Niet lullig bedoeld, maar dat verschil voel/merk je echt wel!

@Spector waar heb je die extenders vandaan? En blijven die een beetje zitten?

ebay, moet ik even terugzoeken. Zit geplakt, waar ik in het begin mijn twijfels over had maar zitten (tot nu toe) muurvast.
 

Spector

Forumguru
De S geeft mij net een lekker gevoel bij het rijden, je kan bij lagere snelheden ook wat beter op de motor afremmen. In de D reageert hij daar mijns inziens te traag.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik moet toch nog even terugkomen op mijn eerdere opmerking...
Afgelopen vrijdag met de caravan van Zeeland naar het Oosten gereden en wel degelijk op een gegeven moment zelf gaan schakelen..
In de automatische stand maakt ie enorm veel toeren en wacht ie erg lang met op schakelen. Uiteindelijk zelf geschakeld bij de rotondes e.d.
Op de snelweg daarentegen ging het allemaal prima in de D
 

spikehome

Forumguru
Ik flipper altijd met de peddels.
Automatisch staat ie bijna nooit.
Twijfel er ook behoorlijk aan om weer een dsg te nemen bij de volgende auto.
Maar soms is het wel erg lekker twijfel twijfel :)
 

Smeeuwis

Donateur
Het scheelt wel koppelen, linkerbeen krijgt rust, of je nou flippert of niet. In de file is een automaat hoe dan ook ideaal!
 
Bovenaan Onderaan