Hoi!
Na mij netjes voorgesteld te hebben heb ik een vraag. Ik heb sinds een week een Rapid uit 2016 met 1.2 TSI 90 pk DSG. Ik wilde supergraag een DSG. Nu vind ik het aangrijp moment wel wat traag. Is dit anders te programmeren? Ik heb gelezen over DSG tuning, dat de koppermarge wat word opgerekt. Dit heeft denk ik geen zin als je ook niet daadwerkelijk stage 1 laat tunen denk ik? Of kunnen ze hem sowieso wat feller laten reageren.
De S stand snap ik ook niet helemaal. Dan gebeurt er de eerste 2 seconden niets. Tenzij ik het pedaal helemaal intrap ( de kickdown ) activeer, maar dan schiet die naar zo'n belachelijk tourental. Het zit dan meteen tegen de begrenzer aan zeg maar niet echt in het werk gebied van de motor. Met zelf op terug schakelen gaat het wel beter.
Wanneer weet je of de koppelingsplaten slipt? Ik heb in ieder geval 24 maanden garantie bij de dealer.
Niet dat ik zo'n sportievere rijder ben, maar de gasrespons mag wel iets meer curve hebben voor mij.
De vorige eigenaar reed 7.4 op 100 km. Dus die reed of constant kleine stukjes of pedal to the metal.
Ik haal 5.2 op 100 km. Dus dat is beter.
Groetjes,
Kevin
	
		
			
		
		
	
								Na mij netjes voorgesteld te hebben heb ik een vraag. Ik heb sinds een week een Rapid uit 2016 met 1.2 TSI 90 pk DSG. Ik wilde supergraag een DSG. Nu vind ik het aangrijp moment wel wat traag. Is dit anders te programmeren? Ik heb gelezen over DSG tuning, dat de koppermarge wat word opgerekt. Dit heeft denk ik geen zin als je ook niet daadwerkelijk stage 1 laat tunen denk ik? Of kunnen ze hem sowieso wat feller laten reageren.
De S stand snap ik ook niet helemaal. Dan gebeurt er de eerste 2 seconden niets. Tenzij ik het pedaal helemaal intrap ( de kickdown ) activeer, maar dan schiet die naar zo'n belachelijk tourental. Het zit dan meteen tegen de begrenzer aan zeg maar niet echt in het werk gebied van de motor. Met zelf op terug schakelen gaat het wel beter.
Wanneer weet je of de koppelingsplaten slipt? Ik heb in ieder geval 24 maanden garantie bij de dealer.
Niet dat ik zo'n sportievere rijder ben, maar de gasrespons mag wel iets meer curve hebben voor mij.
De vorige eigenaar reed 7.4 op 100 km. Dus die reed of constant kleine stukjes of pedal to the metal.
Ik haal 5.2 op 100 km. Dus dat is beter.
Groetjes,
Kevin
 
					
					
				 
 
		 
 
		 ? Ja die fabrieksupdate had gezien idd. Alleen dan zou ik apart moeten betalen nog voor de DSG upgrade en kom ik op het zelfde neer als Stage 1 + DSG. Ik wil het super graag doen. Alleen met een oudere auto ben ik altijd wat meer bang voor pannen en zou zo zonde zijn als ik garantie bij koop en vervolgens toch een nieuwe versnellingsbak moet betalen omdat ze het op tunen zoude gooien. Terwijl ik zelf altijd super netjes rijd.
? Ja die fabrieksupdate had gezien idd. Alleen dan zou ik apart moeten betalen nog voor de DSG upgrade en kom ik op het zelfde neer als Stage 1 + DSG. Ik wil het super graag doen. Alleen met een oudere auto ben ik altijd wat meer bang voor pannen en zou zo zonde zijn als ik garantie bij koop en vervolgens toch een nieuwe versnellingsbak moet betalen omdat ze het op tunen zoude gooien. Terwijl ik zelf altijd super netjes rijd.  
 
		 
 
		
 
			
 
 
		 
 
		