Hierbij het aansluitschema en de code voor de arduino te programmeren. Het programma is online gratis te downloaden. De onderdelen vind je zo op het web of in de plaatselijke elektronica winkel.
Nog een arduino uno bestellen en een paar componentjes zoals in het schema. Dit in elkaar solderen (wat wel zeer fijn werk is hoor). Programmeren via pc en dan nog aansluiten in de wagen.
De schakelaar van de mode knop was pin 3 en pin 4 bij mij( op de stekker van de schakelaar), ik vermoed dat dit altijd hetzelfde zal zijn. Hier heb ik deze parallel overgezet, zodat ik nog altijd verder kan wisselen als ik dit toch eens wens.
Voeding heb ik genomen vanuit een open zekering in de zekeringkast, f48 was er zo een bijvoorbeeld waar elke keer bij contact aan spanning op kwam.
Werkt tot op de dag van vandaag nog altijd super en feilloos. (ik zou dit meteen merken omdat de dcc naar zacht zou gaan).
Moesten er nog vragen zijn laat maar weten. Ik heb een technische achtergrond maar zoiets had ik ook nog nooit gedaan. Paar uren het web afzoeken en het komt goed.
Zie ook volgend topic met een link naar briskoda.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/driving-modus.48211/