Driving Modus

nisuthai

Forumguru
Graag wil ik weten of de Driving modus in het geheugen vastgezet kan worden. Iedere keer na het uitzetten moet ik hem opnieuw instellen de persoonlijke instellingen.
 

Rallye

Forumguru
Moet je de persoonlijke instellingen opnieuw instellen of de invidual mode opnieuw aanzetten?
 

nisuthai

Forumguru
Ik moet de De invidual opnieuw selecteren met de knop in de tunnelconsole. Ik was bij de SEAT Ateca gewend dat de laatste ingestelde stand onthield, dat was een draaiknop.
 

hemi24

Forumguru
Helaas, vanaf modeljaar 2020 gaat de Drive Mode na elke keer opnieuw starten weer naar de modus “normaal”.
 

Rallye

Forumguru
Bij de Golf zou hij stiekem terug naar Comfort gaan, maar geeft niet aangeven. Ik verbeeld mij inderdaad dat de besturing na een start lichter is en toggle dus even de instelling.
 

Antera

Donateur
Krijg de vraag nagenoeg dagelijks

Helaas is de dreiging mode niet aan te passen met coderen. Er zijn bepaalde modellen die het wel kunnen en sommige weer niet. Het lijkt in de fabriek willekeurig wel en niet toegepast te zijn. Ben nog niet helemaal aan uit waar deze grens ligt.
 

nisuthai

Forumguru
Oke, Antera bedankt voor je feetback, mocht het met de tijd misschien wel kunnen dan verneem ik het graag van je. Ik denk vele van ons zouden er blij mee zijn.
 
Ik heb vandaag alle onderdelen binnengekregen om het systeempje met de arduino te maken.

Nu nog de tijd vinden maar ik geef zeker feedback in dit topic hoe mij dit bevalt.
Ik ben heel benieuwd wat jij met een arduino gaat knutselen.
Ik hou je feedback in de gaten :thumbsup:
 
Ik heb het een paar dagen geleden al in elkaar geknutseld en hier thuis aan de laptop gehangen zodat ik zeker wist dat dit allemaal naar behoren werkten bij aan en uitzetten.
Vandaag de "omvormer" er bij tussen gezet en een uur of 3 op een accu laten opstaan. Er wordt niets warm dus voor mij met een zekering tussen de voeding normaal geen gevaar voor in de wagen te installeren.
De arduino zelf heb ik links in het daschboard zitten langs het zijplaatje, naast de zekeringen.
Ik heb de open zekering genomen van het rijgeluid(wat ik niet heb), dit is een spanning na contact.
Ook parallel aangesloten over de schakelaar en alles werkt naar behoren.
In het filmpje zie je nog dat deze verspringt op de radio maar dat is omdat de radio niet helemaal in slaap was gegaan, maakt ook niet uit want de radio duurt toch lang voor dat deze begint te spelen.
Als je de wagen stillegt zonder uit te stappen springt deze terug naar normal. Maar omdat de zekering terug spanning krijgt springt hij verder naar individual.
Voor mij(en vele andere denk ik) de perfecte oplossing.
Je kan ook nog altijd de knop bedienen en zo verder schakelen.

voeding 12v -5v.jpg arduino.jpg
 
Laatst bewerkt:
@GertD briljant. Vroeg jij nog of er iemand was die iets dergelijks kon maken en wilde verkopen, nu moet ik aan jou vragen of je er een aan mij wilt verkopen en voor hoeveel?

Ben benieuwd naar je reactie.
 
Bovenaan Onderaan