Driving Modus

Wanneer je de wagen start drukt deze 3 keer op de mode knop en zo staat deze altijd in individual. Je moet zelf niet meer fysiek op de knop drukken. Wil je toch nog een andere mode achteraf kan je gewoon drukken en schakelt deze ook verder.
 
@Okki Dat computertje gaat er voor zorgen dat het systeem automatisch de rijmodus individual (waaronder weer een paar persoonlijke instellingen hangen) kiest. Ik vind de "normaal" mode niet zo prettig en daar start ie altijd in. Ik ben zeer van de "één keer ingesteld, altijd gebruiken".
 
Wanneer je de wagen start drukt deze 3 keer op de mode knop en zo staat deze altijd in individual. Je moet zelf niet meer fysiek op de knop drukken. Wil je toch nog een andere mode achteraf kan je gewoon drukken en schakelt deze ook verder.
Heb je de knop uitbedraad naar de arduino met een relais ertussen.
Of haak je aan op de canbus van de auto?
 
@Boost_Loading Er komen 2 draden uit de arduino die parallel over de schakelaar worden gezet.
De schakelaar legt eigenlijk gewoon een signaal draad van het regelapparaat aan massa. Hier vloeit dus sowiezo een zeer (verwaarloosbare) kleine stroom.
De arduino werkt letterlijk maar 10 seconden ofzo en valt dan in slaap totdat de spanning eraf en terug erop gaat.

Het is juist een maand in bedrijf en ik heb nog geen enkele keer gehad dat het gemist heeft. Ook niet wanneer je de wagen stillegt en blijft zitten. Als je daarna terug start gaat deze terug mooi naar individual mode.
 
Bovenaan Onderaan