Drie vraagjes

@VolvoFox het klopt dat het als producteigenschap wordt afgedaan dat de stoel op de geheugeninstelling niet in de laagste stand komt. Als je het geheugen van de stoelen o.b.v. de sleutelherkenning automatisch in "jouw" stand laat stellen (het vinkje in het stoelenmenu aan) dan doet hij precies dat, elke keer als je instapt. Met dank aan deze "producteigenschap" wordt dan elke keer dat je instapt de stoel een stukje omhoog gezet als deze in laagste stand stond.

Zet het vinkje uit en de stoel doet helemaal niets tot je zelf een een knop of geheugeninstelling zit.
Dat die opmerking klopt steek ik mijn hand voor in het vuur. Deze oplossing werkt voor mij (ook een laagste stand zitter) al een half jaar erg goed ;)

Inderdaad, dat is exact hetgeen mijn stoel doet. Mijn vrouw is bijna 30 centimeter kleiner dan ik. Het stoel- en spiegelgeheugen gekoppelt aan de sleutel is voor ons dus erg handig. Ergo: wanneer ik heb plaatsgenomen doe ik nu steeds de stoel omlaag, deze handeling voer ik zelf automatisch uit :-)
 
Mijn vrouw heeft ook een heel andere zitpositie dan ik. Maar gezien ik 95% van de tijd met de S3 rij is het opslaan van onze stoelposities in het geheugen met knopje al ruim voldoende. Voor ons zelfs ultieme luxe t.o.v. het handmatige duw, trek en draaiwerk in de voorgaande auto's :jaja:

Maar als jullie beiden geregeld met de auto rijden dan snap ik dat je de sleutelherkenning aan laat staan.
 
Het gaat inderdaad om luxeproblemen. Doch als het erop zit, wil ik graag dat het werkt hoe het zou moeten.
Mijn vrouw rijdt liever in haar oude Volvo 240 overigens, voor langere afstanden of wanneer het warm is (en de kinderen meegaan) rijdt ze in de Skoda. In de andere auto wil ze niet gezien worden, zowel niet naast me als achter het stuur :-)
 
Helemaal mee eens. Er wordt in de advertenties druk gepocht met alles wat de auto kan. In de showroom wordt daar een vrolijk schepje bovenop gedaan. Als het dan vervolgens niet volgens belofte werkt dan kijken ze je verbaasd aan dat je dit een probleem vind.

Maarre.. Volvo 240, de Skoda én een andere auto waar je vrouw niet in gezien wil worden. Nu maak je me nieuwsgierig
 
Nu zie ik het paardje ook in je handtekening staan. Op de telefoon is de handtekening niet zichtbaar. Gaaf zo'n ding :thumbsup:. Maar dat vindt je vrouw dus niet...
 

Superbst

Senior Member
Wanneer ik echter 160km/h rijd op de teller, is dat in werkelijkheid 152km/h. Is de teller te calibreren waardoor 160 ook daadwerkelijk 160 is?
Als reeds eerder hier gezegd, hangt van verschillende factoren af, oa bandenmaat etc.
Langs de andere kant: een verschil van 8 op 160 is niet niks, maar nog steeds "maar" 5% natuurlijk. En eerlijk gezegd vind ik dat nog wel goed, dan kan je zelfs als je op de teller (per abuis) te snel rijdt, nog steeds geluk hebben dat je niet geflitst wordt (zeker in combinatie met de ruime ijkingsmarge die de flitscamera's hanteren) :thumbsup:

Afgelopen weekend trouwens op de autobahn eens mijn bescheiden 1.6TDI DSG7'tje getest: 207km/h op de teller (met 4 personen) = 202km/h op GPS (Waze), not too shabby...:D
 
Goedenavond, ik heb me net aangemeld op het Skoda forum en vond al gelijk de vraag waar ik mee zit: ook ik ben een enigszins langere persoon die zijn stoel in de achterste stand heeft staan. Alleen bij het openen van het portier zie ik de stoel ca. 1,5 cm. naar voren schuiven (dus niet bij het op slot doen oid.). Het vreemde is dat naderhand drukken op de knop voor het ingestelde stoelgeheugen geen resultaat geeft en je alleen middels de knop van de stoelverstelling de stoel naar achteren krijgt. ik heb de vraag neergelegd bij de Skoda dealer in Krefeld waar ik mijn Superb 3 weken geleden gekocht heb, dus wacht nu op antwoord. Als er geen oplossing blijkt te zijn, laat ik mijn stoel mechanisch naar achteren verzetten (middels een paar hulpstukken). Ik moet nog even thuis raken op dit forum vandaar dat ik verder nog geen gegevens heb ingevuld.ik heb een 2018 2.0 TSI Sportline combi (vorige auto ook een Superb 2.0 TSI combi van 2010) en er blijkt geen optie te zijn die er niet op-of-in zit (kwam ik overigens pas na de aankoop achter) + standkachel, dus dat is een goed begin.
 

Schmart

Forumguru
Goedenavond, ik heb me net aangemeld op het Skoda forum en vond al gelijk de vraag waar ik mee zit: ook ik ben een enigszins langere persoon die zijn stoel in de achterste stand heeft staan. Alleen bij het openen van het portier zie ik de stoel ca. 1,5 cm. naar voren schuiven (dus niet bij het op slot doen oid.). Het vreemde is dat naderhand drukken op de knop voor het ingestelde stoelgeheugen geen resultaat geeft en je alleen middels de knop van de stoelverstelling de stoel naar achteren krijgt.

Het lijkt haast wel de functie "Easy Entry" die je beschrijft, om makkelijker in en uit te kunnen stappen. Dit is met VCDS aan of uit te zetten, als je daarvoor geen optie hebt in het settingsmenu van je navigatieunit bij 'Stoelen'.
 

ljo13

Lid
Afhankelijk van de uitrusting van je Superb, zou je de ACC misschien kunnen (laten) ombouwen naar de 210-versie.....

Hiermee maak je me wel nieuwsgierig. Ik heb zelf ook gekozen voor de 160 km/u versie (ik rij niet zo vaak in Duitsland enzo) maar het zou wel interessant kunnen zijn om dit uit te breiden. Kan dit via VCDS dan? En welke opties of uitrusting zou er aanwezig moeten zijn om dit in te stellen?
 
dag Schmart,
Dat easy access heb ik drie keer geprobeerd middels in- en uitschakelen, maar het maakt geen verschil. Ik denk dat als de Duitse Skoda dealer mij geen uitkomst kan bieden ik uiteindelijk de stoel gewoon met een paar adapterstukjes een centimeter of drie naar achteren laat zetten, dan ben ik voorgoed van dat probleem af.
Overigens heb ik vandaag bij JD Engineering in Lochem mijn auto laten tunen. Op de rollenbank kwamen er 389,9 paardjes onder de motorkap vandaan met een koppel van 484 Nm. Volgens JD moet dit genoeg zijn voor een ca. 280 km top.
Aanstaande zaterdag naar de DTM op de Hockenheimring, dus met een beetje vrije snelweg kunnen we het waarheidsgehalte van die topsnelheid even testen.
 

Schmart

Forumguru
Dat easy access heb ik drie keer geprobeerd middels in- en uitschakelen, maar het maakt geen verschil.

Ik heb zelf geen Superb, maar volgens de Google-resultaten heeft Easy Access te maken met de virtual pedal om je achterklep te openen. Terwijl ik het heb over Easy Entry...

Het kan dus zijn dat Easy Entry aan staat zonder dat je daarvoor een menuoptie hebt. Dan moet je met VCDS o.i.d. controleren of deze optie aan staat. Op Nederlandse Skoda's is dit niet gebruikelijk trouwens, maar misschien op Duitse wel.

Snelle bak heb je nu trouwens! :dankje:
 
Bovenaan Onderaan