Doris

EdK

Forumguru
Brrr. Spatlappen zijn het automobiele equivalent van pantykousjes ;)
Tsja daar bennen dan de meningen weer over verdeeld !!
Kijk als je die Ruberen flappen van vloegel met Fiat of LADA erop gedrukt bedoeld dan ben ik het geheel met je eens....
Maar de huidige van kunststof die Skoda bv heeft vind ik zeer functioneel en zeker niet ontsierend.
En vandaar dat ze er dan ook gewoon bij de Yeti opzitten en ook weer bij de Fabia er op komen....

Tsja en wat betreft je nylon panty ( knie kousjes ) dat is voor mij ook telkens een afknapper als die gedragen worden maar daartegen de verlengde versie met een mooi patroon bij een dame met een mooi figuur ..... mwahhh dat kan me wel bekoren hoor....:D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb ze wel gehad bij beide voorgaande auto's. Maar nu niet genomen, omdat de vermindering in vervuiling toch niet dusdanig is dat de wenselijkheid van wassen zich later aandient.
 

Fabia 123

Forumguru
Bij de F2 had ik ze achter ook niet.
Maar de achterwielen steken iets uit dus snel modder de achterbumper.
Die modder haal je weg met pantykousjes.
 

EdK

Forumguru
Die modder haal je weg met pantykousjes.
Tsja die draag ik niet !!
Maar mijn ervaring is met de spatlappen dat door de voorste de deuren onderzijde schoner blijven en steenslag ook minder kans heeft.
Achterzijde zorgt er weer voor dat er minder opspattend water en vuil naar achter word gegooid en derhalve de achterzijde ook minder vuil is.
 

EdK

Forumguru
Daarom heb ik op de F2 er later spatlappen op laten zetten.
Dure oplossing.
Heb ze alweer bij superskoda besteld en liggen met meerdere dingen alweer klaar om gemonteerd te worden zodra de Fab3 door de delaer aan mij word overhandigd voor de Yeti en resterende Eurie's
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik denk niet dat het dermate minder is dat je langer wacht met wassen. Heb regelmatig bij beide voorgaande auto's naar de opgespatte modder staan kijken, me afvragend wat die lappen nou eigenlijk doen. Zou wel eens het verschil willen zien in vervuiling van zelfde auto en zelfde modder traject met en zonder lappen
 

Canon-Eye

Forumguru
Monteer je ze voorlopig toch aan 1 kant
Dat kan het beeld vertekenen omdat de rechterkant doorgaans meer door 't vuil gaat, want dichter bij de goot.

Om dat effect tegen te gaan zit je nu overigens bijna in het goede seizoen: de oogsttijd nadert, dus kom dan lekker nar het platteland waar de wegen dan van berm tot berm egaal bemodderd zijn...
 

Rosinfield

† In Memoriam
En dan begin je daar weinig tot niets tegen met dat "lapmiddel", kan ik uit ervaring vertellen. Wekelijks door polder en "boerenbaantjes" (vind dit woord van de zuiderburen zo mooi, dat ik het even leen)
 

Okki

Donateur
Dat kan het beeld vertekenen omdat de rechterkant doorgaans meer door 't vuil gaat, want dichter bij de goot.

OK dan......eentje links voor en eentje rechts achter...............:tongue:






(of omgekeerd om het effect van de voorwielaangedreven turbulentie met betrekking tot het meestal aan de rechtkant van de weg meer ophopende vuiligh......enz.enz...... WEET IK VEEL!)
 

EdK

Forumguru
OK dan......eentje links voor en eentje rechts achter...............:tongue:






(of omgekeerd om het effect van de voorwielaangedreven turbulentie met betrekking tot het meestal aan de rechtkant van de weg meer ophopende vuiligh......enz.enz...... WEET IK VEEL!)
Joh dan krijg je ook een vertekend beeld

En als we met 2 indentieke wagens achter elkaar gaan rijden dan heeft de eerste al zoveel vuil weggereden dat de tweede alweer een stuk schoner van het tracé afkomt....
DUSssssss, je monteert ze wel of niet en verder niet zeuren erover..... pffff al dat hoge geleerdheidsgezeik !!!!
 
Bovenaan Onderaan