Doorgefikte hoofdzekering bij accu Skoda Octavia 2.0 4x4 (1U5) 2002

myfirstoctavia

Forumguru
Niet om het een of ander maar heb je je multiriem niet binnenste buiten gemonteerd of is het optisch bedrog wat ik zie?
Ik snap je :thumbsup: , maar hij zit exact zoals ie zat. Zoals ik 'm eraf gehaald heb, heb ik m gehermonteerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Agent327

Forumguru
Ik snap je :thumbsup: , maar hij zit exact zoals ie zat. Zoals ik 'm eraf gehaald heb, heb ik m gehermonteerd.
Lijkt me dan toch echt dat degende die de riem heeft gemonteerd heeft zitten slapen tijdens de montage van deze rien. Je zit nu zelfs groeven zitten aan de kant van de riem waar deze glad hoort te zijn.
Ik zeg het heel vorzichtig, maar als ik jou was zo ik de riem vervangen voor een nieuwe. de ribben van de nieuwe riem horen dan in de groeven van de poelies te passen.
 

myfirstoctavia

Forumguru
Ho wacht even..... alle poelies hebben groeven. Zowel de aircopomp, de spanrol, de dynamo, de krukaspoelie en die andere. De riem loopt bij diverse poelies aan de binnen en de buitenkant.
Als één kant glad zou zijn van die riem, zou het een verkeerde riem zijn. Aan één kant volgt hij een pad met groeven, en aan de andere kant idem, afhankelijk van welke poelie hij langs loopt.
En je hoeft niet voorzichtig te zijn hoor. Ben niet van suiker. Zeg wat je denkt. doe ik ook. ;)
 

myfirstoctavia

Forumguru
.. excuses aanbieden? Why? Alsof ik nooit dingen verkeerd zie. Voor t zelfde geld had ie gelijk gehad, ben maar een amateur.. t is in ieder geval bijna 15 jaar geleden dat ik aan auto's gesleuteld heb, dus had zomaar gekund. Desperado heeft gelijk, niemand is te oud om te leren, ik ook niet. Zo ook dit "zekeringkast debacle" heeft me veel geleerd, onder andere t feit dat ik gemerkt heb dat dit forum een zeer prettige community blijkt te zijn, waarbij er met je meegedacht wordt. En dat is op andere fora e.d. wel eens anders...
Dus hierbij aan allen: Mijn dank dat ik met deze "skoda kennis boot" mee mag varen.
 
Bovenaan Onderaan