DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

@Captain Hook ik denk t ja.. daar had ik op MF met de SV of de Honda’s geen last mee.. afgezien 3x ongeval buite mijn schuld (met de SV…)
En gezien er nog steeds geen “Eens” knop is hiero op dit forum:

IMG_0252.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: EdK
@Berghuis ja dat zag ik maar het was de enige die de status permanent was. Maar kan ook zijn dat ie al eerder is gekomen met status “pending” op die datum.. ervaring met de O3 leert dat t ff duurt voordat ie t lampje laat branden..

We gaan t zien. Heb meteen gemaild naar de garantie afdeling want dat loopt nog tot de 23 ste..
 
@Berghuis ; ter aanvulling: mijn conclusie is juist. Het is voor het eerst begonnen bij 71241 km op idd 21 oktober. En nu is de km stand 71895. En van de problemen bij de O3 destijds met de labda’s duurt het idd even. Als ik nu de code zou wissen dan kan het wel tot februari/maart duren dat hij weer terug komt. Heb de volledige scan van vanmiddag ff bekeken en dit us de enige permanente foutcode die actief is. Dus 100% lambda sensor. Gaat vallei weer paar 100 euro kosten. Mij gelukkig niks.. behalve wéér een afspraak bij de dealer.
 

Rhodez

Lid
Heb ze site natuurlijk eerst bekeken, maar wordt daar niet heel veel wijzer van. Vandaar mijn vraag. Iets met dat je auto uit kunt lezen, maar dat kan dealer toch ook? Dus ben op zoek naar het voordeel.
 

Berghuis

Donateur
@Disaster-Master Dan begrijp ik het idd. Vroeg het mij even af. Maar goed mogelijk dat het pas later op treed.
Zou het overigens niet eerder opgevallen moeten zijn bij een van de garages denk je? Mag toch hopen dat ze na al dat gedonder dat ze dan alles even controleren en dus ook uitlezen. (Gaat al mis bij hopen natuurlijk, want een stapje extra meer doen voor een klant is tegenwoordig al veel gevraagd... :banghead: )
 
staat niet op de uitgevoerde werkzaamheden.. inderdaad vreemd dat ze zoiets niet even doen.. was ook maar een goedkoop beurtje héh.. 800 euro.. ze hebben hem (gelukkig!) niet eens gewassen.. normaal hang ik mijn “deze auto niet wassen” kaart aan de spiegel maar die was ik vergeten ;)
 

SuperBeeb

Forumguru
Hoorde net een vrij nieuwe RS iV wegrijden, zelfde soort rammel als de jouwe. Maar alleen bij t manoeuvreren uit een parkeervak.
Zag verder dat je bij Wittebrug was geweest. Heb daar zelf geen positieve ervaringen mee. Onbetrouwbaar en slechte communicatie. De enige ander dealer hier in de buurt is sinds kort ook Wittebrug geworden. Geen idee waar ik nu heen moet voor de volgende beurt...
 

jesse_s93

Donateur
Ik heb zojuist naar het gerammel geluisterd. Dat is precies wat ik ook hoor als de benzinemotor net is aangesprongen. Hij is dan nog koud en heeft een iets hoger toerental. Viel me laatst op voor het stoplicht. Als de motor warm is, dan is het verdwenen want dan is het toerental wat lager. Lijkt erop alsof het iets specifieks is bij een bepaald toerental wat een bepaalde resonantie of trilling veroorzaakt, althans bij mij.

Ik rijd vrij veel elektrisch, maar nu met het koudere weer springt de benzinemotor iets vaker bij. Ik denk dat het me daarom nog niet eerder is opgevallen.
 
Ok. Ja dat bevestigd alleen maar de eerdere conclusies. Ook die van de garages zelf. Maar wel vreemd dan eigenlijk dat de garage de rammel niet herkende. De PHEV’s met deze aandrijflijn (GTE) rijden toch al een heel poosje rond. Hebben ze echt voor niks de boel open gehad en een waterpomp vervangen. Achja. Koste mij niks.. scheelt weer.

@jesse_s93 rijd jij dan altijd in hybride modus? Want standaard is E-mode en dan springt die motor nooit bij?
 

Berghuis

Donateur
Het gerammel is mij nog niet opgevallen.

Ik rij ook veel elektrisch. Soms bij starten start ook direct de motor en is dan ook niet in E mode te krijgen (sinds het wat kouder is gebeurt dat). Na enkele kilometers wel weer. Heb er verder geen last van.
 
Oh dat probleem heb ik niet (meer). Krijg je toevallig dan de melding “motor langdurig draaien noodakelijk” of iets in die richting?
 

Berghuis

Donateur
Nee dat niet eens. Enkele rit woon werk is 80km. Dus de motor wordt op die afstanden meerdere malen per week gebruik. Dus rij op de N wegen hybride en op de snelweg elektrisch. Snelweg is ca. 36km.
 
er ging ineens een lampje branden.. blijkt een lambda te zijn.. sjonge zeg.. gelukkig nog nét binnen de garantie.
Storing is gewist, was slechts eenmalige storing op de uitlaatgas temp sensor. De gerapporteerde waardes van de sensor waren correct. Ik had hem liever vervangen gezien. Maar dat ging niet gebeuren. Was overigens een besluit van de Wittebrug. Slag om de arm: heb zwart op wit van de verkopende partij dat als dit binnen afzienbare tijd terug komt dat het alsnog binnen de garantieregeling opgelost wordt. We gaan het zien.
 

Bakkertje

Forumguru
Die rammel heb ik ook bij mijn GTE. Niet altijd overigens. Het klinkt inderdaad als een hitteschild of iets dergelijks.
Remschijven achter zijn bij mij laatst ook vervangen vanwege roest vorming. Dit is echt (achteraf) totaal niet nodig. Gewoon flink remmen met de bak in de N stand (dan regenereert de auto niet)
 
Bovenaan Onderaan