Djmshell's 1.2 TDI Combi

djmshell

Senior Member
Vanmorgen voor de meeting en morgen dagje mijn pa rijden i.v.m zijn pensioenering.
de faab maar weer eens grondig onder de poets loep genomen. Hier een kort verslagje:)

van morgen om 8 uur begonnen toen was het nog redelijk bewolkt. tegen de tijd dat ik klaar was ( 13:00 ) volle zon dus zal misschien niet geheel te zien zijn wat het resultaat is...
maar goed.

voor ik begon:
20130425_085109.jpg 20130425_085120.jpg 20130425_085140.jpg
genoeg te doen dus.........

Eerst de auto afgespoten met de hogedruk reiniger.
en daarna in de foam gezet. en ong 10 min laten inwerken en daarna afgespoten.
20130425_090148.jpg 20130425_091039.jpg

djmshell

Senior Member
20130425_102601.jpg
Na het kleien de eerste laag wax erover uitboenen, een Sealant, uitboenen en een en laatste laag Wax erop.
en voor de laatste keer uitwrijven. een laag
20130425_103438.jpg 20130425_110210.jpg 20130425_115527.jpg .

Ik ben iig tevreden. nu nog even een dichtbij shot van ervoor en erna.

Noord26

Forumguru
Heb je nog plaats voor een poets-sessie? Ik kan mijzelf er niet toe dwingen om 5 uur bezig te zijn met poetsen op de gouden koets hoor, zeker met dit weer niet..

Cordoba

Forumguru
Die staat er weer netjes bij Michel. Ik hoop de mijne morgenavond na het werk even een snelle wasbeurt te geven, meer zit er qua tijd niet in.:(

Overigens is sealant hetzelfde als wax, of bedoelde je soms dat je een glaze hebt gebruikt? (glaze = voeding voor je lak, vult de porieën op, waardoor je een diepere glans krijgt).

De vorm van je machine komt me bekend voor, maar ik zie net wat andere kleuren dan bij mijn DAP900. In de glans zie wel direct het effect van je arbeid:xyxthumbs:.

Nog één opmerking: van fanatieke detailers ooit de waarschuwing gehoord om geen flessen e.d. op de lak te zetten: er kan zand aan de onderkant van de fles zitten, en als de fles wegschuift op de (schone gladde) lak, heb je zo krasjes/swirls op je lak.

djmshell

Senior Member
@cordoba dat van die flessen wist ik inderdaad, mijn flessen staan nooit op de grond en zitten netjes geordend in mijn poets koffer
20130426_090011.jpg

En voor de fotos van gisteren heb ik dubbel gecontroleerd dat er geen deeltjes opzitten die krassen kunnen veroorzaken.. :)

@noord26. Daarom ben ik gister ook zo vroeg begonnen. Ten eerste niet zo warm en veel branden de zon. En daarna in de volle zon met een biertje van mijn arbeid genieten :):):)

Zo maar auto gaan uitzuigen en al het kunststof in de dressing gaan zetten. En verder alle rotzooi opruimen.. met name kofferbak is puinhoop.

djmshell

Senior Member
Netjes !!
Hoe kom je aan die koffer??, die wil ik ook wel
Dank iedereen voor positieve reacties, zal morgen koffer meenemen,

Deze is met inhoud te koop bij steve van het forum,
Ik had de mazzel dat hij net een nieuwe had en hij heeft mee aangeboden om deze voor een kleine gift naar mij toe te zenden:) ben er erg tevreden mee. Zeker na wat aanpassingen in de layout.

CDK

Forumguru
hhmmmzzz te koop bij Steve van het forum..... misschien heb ik daar ook wel interesse in, je mag me een pm sturen met verdere gegevens ;)

greetz Corné

ertromp

Forumguru
Ziet er compleet uit zo'n koffer. Ok ik ben benieuwd naar inhoud/prijs? Tja en dat het goed spul is twijfel ik niet aan want je auto ziet er op alle foto's perfect uit.

djmshell

Senior Member
Nou ega is net met de faab nog ff weggeweest. Gevolg heel dd auto onder de slik en de velgen aan de rechter kant geheel beschadigd door stoeprandje glijden.........

Ff not happy.

Cordoba

Forumguru
Zo heb je wel heel kort plezier van je werk Michel, nu maar hopen dat de schade een beetje meevalt.

Koffer wil ik morgen ook wel even zien.

Bovenaan Onderaan