Dingen die je niet waardeert in je S2

Na 1 1/2 week met mijn Skoda SC II greenline gereden te hebben, heb ik nog niet echt heel veel negatieve zaken gevonden behalve dat mijn Nokia E72 niet goed communiceert met de Amundsen. Wanneer de Bluetooth verbinding tot stand komt wordt soms wel soms niet het adresboek gevonden. Vanmiddag kijken of de dealer dit kan oplossen.
 

Jmac

Lid
Een tijdje geleden meldde ik in dit draadje over een vervelend windgeruis. Na de wagen een dagje bij de garage te hebben gelaten voor controle, hebben zij dit
probleempje netjes opgelost. Eindelijk kan ik genieten van de stilte en rust in deze aangename kmvreter...
 

Rene de Wit

Actief lid
Ik heb in het begin even moeten wennen aan mijn knie tegen de middenconsole, maar daar heb ik nu geen last meer van. Wat vervelend blijft is het zicht naar achteren in de Twindoor helemaal 's nachts omdat de achteruitrijverlichting ondermaats is, zeker als er verder geen straatverlcihting of zo is.

Verder kan ik niet beamen wat men over de geluidsinstallatie zegt, wellicht dat de personen die deze slecht vinden eens een nummer van een cd moeten spelen, mijn ervaring is dat de kwaliteit zelfs bij de beste downloads middelmatig is.

Telefoonmodule werkt ook niet top vooral het scrollen door de namen is slecht te noemen, gelukkig werkt de voicedail heel redelijk.
 
Ok, ik ben nu ruim twee weken en ruim 2200 km verder.

Negatief:
De middenconsole blijft even wennen. Ik vind dat het best ver naar links binnen komt zodat ik er toch regelmatig tegen aan zit te wrijven. Op lange stukken waar de CC aanstaat heb ik er geen last van want dan hoef ik nauwelijks iets te doen met het rechter been. Dakantenne is helaas zwart, terwijl ik een witte S2 Combi rij. Die had van mij ook in het wit gemogen. De navigatie vind ik tegenvallen. De kaarten (V3) lopen naar mijn mening erg achter. Bovendien vind ik de TMC ook traag en geeft vaak info die niet meer van toepassing is, of juist geen info m.b.t. wat wel actueel is. Soms geeft de navi ook vreemde alternatieve routes. Ik zou liever die als verzoek krijgen aangeboden. Tot nog toe heb ik iedere keer de alternatieve routes genegeerd. De koplampen schijnen naar mijn beleving vrij hoog. Ik kan me voorstellen dat dit voor tegenliggers niet prettig is. Jammer is dat er nog geen chrome uitlaatstukken voor de 1.6 TDI zijn. Die hadden "de looks" samen met een meegespoten (!) dakantenne netjes af gemaakt. :1884:


Positief:
De 1.6 TDI die ik rij staat standaard iets lager op de veren (1,5 cm). Ik ben dan wel heel blij dat ik niet grotere velgen dan 17" heb gekozen (225/45), zodat er ook vanauit de banden nog wat demping is m.b.t. kleine bobbels en andere oneffenheden in het wegennetwerk. De vering vind ik prrrrima! Ik moet regelmatig over een weg waarin 22 drempels zitten, ik kan me niet voorstellen dat ik die weg lekker zou afleggen met 18" of 19", laat staan als de auto nog iets lager op de veren zou staan. Het vermogen van deze moter valt me zeer mee. Ik ben geen trage oude ... maar ook geen mega sportieve rijder. Hij is voor mij goed genoeg. Ik ben wel heel benieuwd hoe 'ie' het doet in de bergen en heuvels. De schakelbak vind ik ook prettig schakelen. Het Amundsen systeem vind ik, op de navi na, echt prrrima! Goede overdracht van data, prima geluid en makkelijk te bedienen. De telefoon doet het ook erg goed en een helder geluid. Als de behuizing waar de boxen zich bevinden iets beter was dan zou het geluid naar mijn mening echt heel prima zijn! het ontvangst van de radio vind ik gemiddeld iets minder en het geluid van de radio haalt het ook bij lange na niet bij mijn muziek die op mijn iphone staat. Echt een enorm verschil. :super:

Conclusie:
Mijn voornaamste irritatiefactor is de navigatie die gewoon tekort komt in meerdere opzichten en natuurlijk de belachelijke bedragen die je neer moet leggen voor nieuwe navigatie cd's die nog niet eens geweldig up to date zijn. Ik ben verder zeer tevreden over de S2 Combi Ambition Businessline. Een geweldig complete auto met een bovengemiddeld goed rijgedrag. En eerlijk is eerlijk, het is tegenwoordig gewoon een echte mooie auto die totaal niet onder doet qua design voor de 'A-merken'....

Ik hoop dat er snel betere navigatiesoftware komt (die betaalbaar én actueler is) en dat er ook snel een mooie chroom uitlaatstuk komt voor deze mooie auto.
 

JanM

Nieuw lid
Sinds een dag of 4 heb ik een Spuerb Combi Elegance 1.6TDI greenline

Na nog maar 1050km heb ik nog geen grote min punten kunnen ontdekken;
Alleen die chromen sierstukken mis ik wel.
Een zeer comfortabele wagen is het en de 1.6TDI kan zeer goed mee met het verkeer.
 

Nick2203

Forumguru
Na 1 1/2 week met mijn Skoda SC II greenline gereden te hebben, heb ik nog niet echt heel veel negatieve zaken gevonden behalve dat mijn Nokia E72 niet goed communiceert met de Amundsen. Wanneer de Bluetooth verbinding tot stand komt wordt soms wel soms niet het adresboek gevonden. Vanmiddag kijken of de dealer dit kan oplossen.

Ik heb een software update op mijn Nokia E72 uitgevoerd, waarna alles helemaal goed werkte. Daarvoor was het enige issue, dat calls die ik in de auto aannam, later niet in mijn telefoon zichtbaar waren. Overigens moet je wel eenmailg je pincode programmeren van je telefoon, waarna de synchronisatie soepeltjes verloopt...
 

UpDate

Nieuw lid
Dakantenne is helaas zwart, terwijl ik een witte S2 Combi rij. Die had van mij ook in het wit gemogen. Jammer is dat er nog geen chrome uitlaatstukken voor de 1.6 TDI zijn. Die hadden "de looks" samen met een meegespoten (!) dakantenne netjes af gemaakt. :1884:
De 1.6 TDI die ik rij staat standaard iets lager op de veren (1,5 cm). Ik ben dan wel heel blij dat ik niet grotere velgen dan 17" heb gekozen (225/45), zodat er ook vanauit de banden nog wat demping is m.b.t. kleine bobbels en andere oneffenheden in het wegennetwerk. De vering vind ik prrrrima! Ik moet regelmatig over een weg waarin 22 drempels zitten, ik kan me niet voorstellen dat ik die weg lekker zou afleggen met 18" of 19", laat staan als de auto nog iets lager op de veren zou staan.

Hi Golfertjuh,

zie mijn album voor een wit gespoten dakantenne http://www.skodaforum.nl/board/album.php?u=7294. Ben het helemaal met je eens dat een witte het helemaal afmaakt.

tav veercomfort 17 inch. Heb er zelf 18 inch en een sportonderstel onder en dat is best hard, maar het staat fantastisch !
 
... en dat er ook snel een mooie chroom uitlaatstuk komt voor deze mooie auto.

Ik heb onder mijn 1.6TDI gewoon een chromen uitlaat zitten, af dealer.

Verder: sedert 14 april aan het sturen en ruim 6000k verder, een paar kleine opmerkingen die ik ook deels al eerder voorbij heb zien komen:
- de middenconsole ligt idd erg dicht tegen je rechterbeen aan, zit precies met de rand op je onderbeen;
- de navi (amundsen) geeft ongewenste alternatieve routes: doe mij gewoon mijn standaard route en geef de alternatieve route voor wat het is: alternatief!
- het stuurwiel had wel iets dikker mogen zijn, op lange ritten is die net te hard en te dun;
- de keuze van de motor (1.6tdi) veroorzaakt veel schakelwerk... even tandje terug voor versnellen, dan weer op... het is geen schakel-luie auto

Kan zo verder eigenlijk niet veel geks bedenken ...:ahum:...
 
Hi Golfertjuh,
zie mijn album voor een wit gespoten dakantenne http://www.skodaforum.nl/board/album.php?u=7294. Ben het helemaal met je eens dat een witte het helemaal afmaakt.
tav veercomfort 17 inch. Heb er zelf 18 inch en een sportonderstel onder en dat is best hard, maar het staat fantastisch !

Chrome uitlaat wordt a.s. donderdag (dubbelpijpje) gemonteerd. Dus dat is fijn. Idd, sportonderstel en grote mooie velgen staat erg mooi, maar toch ben ik tijdens het rijden blij dat ik niet 'stugger' gegaan ben.

UpDate: waar heb jij dat dakantennetje wit laten maken? Is dat af fabriek zo gekomen of heb je dat laten doen?

Btw, mijn S2 combi had al van meet af aan slechte uitlijning (stuur staat bij rechtdoor rijden iets schuin naar rechts), wordt als het goed is ook a.s. donderdag opgelost.
 
Toch nog iets gevonden dat me stoort. De stoel op zich vind ik prima! Op de hoofdsteun na. Die staat naar mijn beleving iets te ver naar voren. Iemand anders die dat ook zo ervaart??
 
@Golfertjuh: Naar mijn beleving staat die juist te ver naar achteren, maar dat kan ook met mijn lengte en instelling van de stoel te maken hebben.

Wat ik daardoor mis in vergelijking met mijn vorige O2 is dat de hoofdsteun niet te kantelen is.
 
Wat ik daardoor mis in vergelijking met mijn vorige O2 is dat de hoofdsteun niet te kantelen is.

Helemaal mee eens dat het eigenlijk slecht is dat ie niet kantelbaar is. Maar ja, er zit zoveel op en in deze auto. Toch zou het wel moeten. Heb dagelijks nekpijn... :biggthumpdown:

Voor de rest: I love this car!
 

UpDate

Nieuw lid
UpDate: waar heb jij dat dakantennetje wit laten maken? Is dat af fabriek zo gekomen of heb je dat laten doen?

Had nog wat leasebudget over en heb via de dealer een bijtellingsvrije dakspoiler, diffuser en witte dakantenne besteld. Het is de oorspronkelijke dakantenne, maar dan candy white gespoten. De rubber ring tussen antenne en dak is zwart gebleven en eigenlijk vind ik dat mooier dan volledig wit zoals volgens mij bij Audi geleverd wordt.
 
Had nog wat leasebudget over en heb via de dealer een bijtellingsvrije dakspoiler, diffuser en witte dakantenne besteld. Het is de oorspronkelijke dakantenne, maar dan candy white gespoten. De rubber ring tussen antenne en dak is zwart gebleven en eigenlijk vind ik dat mooier dan volledig wit zoals volgens mij bij Audi geleverd wordt.


Ik heb geen leasebudget meer hahaha. Iemand een idee? Gewoon dak afplakken en spuiten maar? Of moet het worden losgemaakt voordat er gespoten wordt? En anders laat ik het maar zwart. Of een kwastje? :winkie: Nee, zonder gekkigheid, wit is mooier, maar niet ten koste van al te moeilijk gedoe of te hoge kosten..
 

SweetRevenge

Actief lid
Nu 2 maanden in het bezit van een Superb 1.8TSI Elegence Business line.
Kan me weining bedenken dat me niet aanstaat aan deze auto, maar één ding vind ik mateloos irritant: het gebrek aan een zoekfunctie op de MDI. In de auto zit een Columbus met een MDI interface. Ik heb er een 160Gig iPod aangehangen met ongeveer 13,000 tracks. Allemaal mooi verdeeld in folders volgens artist en album. Uiteraard zijn het nog steeds behoorlijk veel folders, cq hele lange lijsten om door te scrollen. Een zoekfunctie is dan ook geen overbodige luxe.
Maar, laten we wel wezen, het is een prima auto.
 

quip

Nieuw lid
Sinds eind april rij ik met een Superb Combi 1.6tdi.
Waar ik me dagelijks weer aan stoor is het gebrek aan power bij vertrekken uit stilstand, en alleen op dat moment - voor de rest kan je met deze motor vlot mee met het verkeer.
Voor de rest een superbe auto! :)
 
@ Golfertje: Deze sierstukken heb ik ook laten plaatsen maar ik vind dat het er een beetje armoedig uitziet, je ziet de pijp nog zitten omdat het een kleinere diameter heeft. Heeft die van jou dat ook?
 
Superbob, nee die van mij hebben dat niet. Dat zijn mooie lange pijpen die gelast worden op de uitlaat. De uitlaat wordt voor een deel afgezaagd en daar de nieuwe stukken opgezet.... Ik zal eens een foto er van maken.
Kosten 79 euro, inclusief lassen bij de Skoda dealer in Voorschoten....
 
Bovenaan Onderaan