Dingen die je niet waardeert in je S2

Nick2203

Forumguru
Na de afgelopen tijd (bijna) niets dan lof over de Superb 2 te hebben gelezen, ben ik (geinspireerd door een vergelijkbaar O2 topic) buitengewoon nieuwsgierig geworden naar de zaken die jullie niet waarderen aan je Superb.

Over enkele weken mag ik mijn S2C in intvangst nemen, en ik heb tot op heden slechts het volgende kunnen vinden:
- Achtervering
- Slepende Trekhaak
- Amundsen traag en geen POI's
- Matige Audio
- Logo verweerd

Waar mag/moet ik de komende periode op letten???
 

VIRTU

Nieuw lid
Hey Nick,

ik heb slechts weken een S2 ervaring en ben helemaal weg van deze auto.
Maar ik vind jouw onderwerp wel interessant:

1.ik vind het spijtig dat er geen mogelijkheid is om een grotere dieseltank te selecteren op de optielijst.
2.Mijn vorige auto was voorzien van het audi bose systeem en daar kan het skoda audio systeem met zijn 10 luidsprekers spijtig genoeg niet aan tippen.
3. Mijn themistos ( 18") waren al na slecht 250km serieus zwart maar dit kan misschien ook aan mijn rijstijl liggen misschien? :)
 

michelover

Forumguru
Enige nadeel tot nu toe is eigenlijk dat ze er geen chauffeur bij leveren.:winkie:
Rij er nu al weer bijna twee jaar met plezier in.
Op de verweerde logo's na geen problemen.
 

Roel

Lid
Krakend rubber in de voordemping: vooral bij koud weer.
Boxen in het voorportier zijn niet berekend op een beetje bas :(

Voor de rest een heerlijke rijmachine.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Het is altijd interessant om te lezen dat de een wel een negatief iets ervaart en de ander weer niet bijv. bij het SoundSystem..

Maar goed. Audio is nog nooit zo goed geweest, in de Octi was Bass een regelrechte No-Go. Ik heb met iemand in de auto gezeten die het Harman-Karton systeem in zijn Benz heeft zitten. Als er 1 kritisch is dan is hij het wel maar het geluid was niet slecht volgens hem ergo het is goed! Deze menschen zullen nooit toegeven dat iets anders beter is :)
Timbaland heeft nog nooit zo goed geklonken, het enige wat als een gek bewoog waren mijn trommelvliezen en daarbij ook wat klapperende longen...

Waar ik altijd wat donkere gevoelens over heb zijn de kleine features. Vanmiddag probeerde ik de achterklep te openen met mijn sleutel (de achterklep is automatisch). Dit werkte niet. Toen ik dit handmatig deed hoorde ik waarschuwingspiepjes, zoals die van een vrachtwagen bij het achteruit rijden bijv. Dit was eens en daarna nooit meer. Goede feature overigens.

Verder doen mijn spiegels niet kantelen als ik de DSG op R zet. Zou toch moeten zou je zeggen....
Tja, de DSG bak........In de eerste 2 versnellingen gedraagt deze zich erg onrustig, soms schokkerig.

En dan de geur bij het te hard optrekken, niet te harden... Toch maar wat rustiger (in)rijden.... :)
Maar hoe dan ook, de opgefokte 2 liter T Rode DI VW transporter pauperbus wilde sporten... Skoda +1 / VW -1
Volg de Skoda rijder riep ik nog maar hij ging links af om de welbekende wond te likken :D
 

Roel

Lid
Timbaland heeft nog nooit zo goed geklonken, het enige wat als een gek bewoog waren mijn trommelvliezen en daarbij ook wat klapperende longen...


Download het volgende nummer maar eens en zet volume op> 16 Safari Duo - Bongo Song [video=youtube;6B-VYQ6nI5k]http://www.youtube.com/watch?v=6B-VYQ6nI5k[/video] Bij mij resoneert de speaker ernorm...
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Net naar binnengeslurp, zo eens even testen..

Wat doet deze bij jou? [video=youtube;5kJ09FpWoaM]http://www.youtube.com/watch?v=5kJ09FpWoaM[/video]
Dat was voor mij onmogelijk in de Octi en een hele goede test..

Edit:
Heb de Bongo Song beluisterd en inderdaad...maar niet op volume niveau 16. Pas bij 22 - 23 begon er in de rechter portier iets te protesteren. Maar wat Ronnie schrijft, wat een hoop herrie in 1 nummer tegelijkertijd, sowieso trek ik dat niet. Harde stamp DnB is toch beter..
 

jalex_h

Forumguru
Verder doen mijn spiegels niet kantelen als ik de DSG op R zet. Zou toch moeten zou je zeggen....

Kan het soms zijn dat het knopje van de spiegelverstelling niet in de neutraalstand staat?

Wat ik zelf overigens knap hinderlijk vind, nu we het toch over spiegels hebben, is dat de spiegelverwarming niet gecombineerd is met de achterruitverwarming. Tuurlijk, je kunt hem op de verwarmingsstand laten staan, maar ik wil ook de spiegels automatisch inklappen. Dus dan is het kiezen uit twee kwaden (ik heb geen electrisch verstelbare stoelen, dus het probleem van een spiegel die dan weer niet wil kantelen als ik achteruit rij, heb ik gelukkig niet :1761:)

Verder valt het me op dat de zomerbanden (Continental Sport2, 205/55R16) behoorlijk wat meer herrie maken dan de Continental winterbanden (zelfde maat) die eronder zaten bij aflevering. Wat ook opvalt, is dat de auto met de zomerbanden veel strakker op de weg ligt en minder deint (dat laatste wordt door de achterbank gewaardeerd). Ik heb meer auto's op winterbanden gehad, maar nog nooit was het verschil zo groot.

Van een trekhaak die handtekeningen op verkeersdrempels zet, heb ik geen last, ook niet als de auto afgeladen is. Wel gaat de auto meer deinen, dus voordat de caravan erachter gaat, zet ik er nog hulpveren onder.
 

michelover

Forumguru
Ik heb het knopje van de spiegel op R staan en dan werkt het gewoon zodra de wagen in zijn achteruit wordt gezet.
 

Peter79

Actief lid
Ik rij nu ruim 2,5 maanden met mijn S2 Combi 170pk DSG Elegance BusinessLine. Ik heb van 1 ding spijt: dat ik er geen sportonderstel onder heb laten zetten. Ik heb nu mooie 18" Themisto's en de wagen staat gewoon veel te hoog. Ziet er niet uit. Mogen bij Skoda van mij echt standard 1-2cm lager bouwen.

Om me echt verder te focussen om wat er minder is:
- bastonen vinden de speakers inderdaad niet erg prettig. Maar is te overleven
- Columbus start sinds 3 weken een stuk langzamer op, verder werkt het helemaal goed
- Aan het begin is de D-stand van de DSG erg vervelend om te rijden, daarom heb ik de auto ingereden in de S stand en nu (dik 8000km) is de D stand prettiger om te rijden
- ik rij 75% van mijn tijd in Duitsland en met hogere snelheden, zomerbanden geven een veel stabielere wegligging dan winterbanden. Het verschil is vele malen groter dan ik ooit heb ervaren (ook met O2 of BMW die ik hiervoor had). Weet niet of het echt aan banden lag, maar verschil is dag en nacht

Kortom, de "negatieve" punten zijn echt wel te overkomen. De positieve dingen aan de S2 zijn gewoon enorm. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom mensen voor dit geld een A4 of 3-serie zouden willen rijden die kaal wordt geleverd met veel minder ruimte.
Mijn baas rijd een gloednieuwe Mercedes E Estate en ja, de kofferruimte is iets groter. En dat is het dan! De ruimte op de achterbank is vele malen minder, qua motor hou ik hem gewoon bij en de afwerking van de S2 is super. En die van hem is toch duizenden euro's duurder.
Kortom, prijs kwaliteit verhouding bij de S2 is denk ik top of the bill. En iedereen die er anders over denkt, moet je gewoon even een stukje laten rijden of zitten, dan zijn ze wel om.

Nou, met dit stukje kan ik zo aan de slag als Skoda autoverkoper zie ik...haha!
 

kwaazaar

Actief lid
zomerbanden geven een veel stabielere wegligging dan winterbanden. Het verschil is vele malen groter dan ik ooit heb ervaren

Helemaal mee eens. Het lijkt wel alsof de auto te groot is om met banden smaller dan 225 te rijden. Ook valt me op dat de bandenslijtage van mn zomerbanden aan de buitenranden vrij hoog is (ook de achterbanden), en dat terwijl ik er pas 8000km mee gereden heb (16.000 in totaal met de auto gereden). Blijkbaar is het lastig om zo'n gevaarte aan de weg te houden.
 

Jmac

Lid
Mijn Superb combi presteert uitermate goed en zal ik ook aan iedereen aanraden. De enige twee minpunten bij mij zijn:
1)Het storende windgeruis achter (rechts) alsof een raampje een beetje open staat. Ik ben nog niet bij de dealer geraakt want hij zei dat hij de wagen een dag in observatie zou nemen. Maar ik heb daar geen tijd voor.
Ik vertelde hem, na het hier op het forum te hebben gelezen, dat het iets met de rubbers of een sierstijl was en makkelijk te herstellen.
2)De lengte speelt af en toe wel eens in het nadeel in kleine parkeergarages en in een druk centrum...
 

vincefra

Actief lid
Eens een goed thema voor anders een lofgetrommel site ... mijn min punten zijn:
- design ... ja ... is niet vernieuwend ... maar is ook niet lelijk. Het is "gewoon"
- bass geluiden - niet echt zuiver maar aanvaardbaar (midden en hogere tonen zelfs zeer goed)
- automatische koffer - tergend traag
- columbus -reactietijd van aanraakscherm ... kon sneller ... (probeer maar eens vlot een straat in te tippen... )
- telefoon lijst op columbus - had graag snel op alfabet kunnen gaan (zie voorbeeld iphone daarvoor met een alfabet regel rechts naast het scherm om snel te scrollen)
- zetels met geheugen ... had gehoopt dat pasagierszetel dit dan ook had
- opbergvakken in voorste deuren ... lang en niet hoog ... een fles water past er niet (500ml flessen), en daar ze niet hoog zijn valt er gemakkelijk eens iets uit ...
- traffic control functie - helft van de keren geen updates (fout van columbus of van radiostations in Belgie ??)
- opening tank - het pistool kan er net in ... ietsje prutswerk om er voor te zorgen dat onnodig het pistool automatisch afslaat ... heeft met de hoek te maken vermoed ik ...

Verder, ben tevreden tot zeer enthousiast over andere aspecten ... motor, dsg, wegligging, ruimte, afwerking, ... en dan voor die prijs. Dat maakt bovenstaande ergernissen zo vergeten ...
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Jalex_h : je kunt toch gewoon de spiegelverwarming aan laten staan. Je kunt als je de auto afsluit en de knop op je sleutel blijft indrukken de spiegels laten inklappen. Dan hoeft het spiegelknopje niet in die stand te staan en je spiegels klappen weer uit bij starten auto.
Tenminste dat kan ik wel met mijn Superb elegance business uit 2009
 

UpDate

Nieuw lid
Prima wagen met de volgende verbeterpunten voor de S3

- Verschil rijgedrag tussen zomer- en winterbanden is wel erg groot
- Slechte kwaliteit bas in de voordeuren
- Uitlaat tikt tegen de grond bij sommige verkeersdrempels (heb sportonderstel)
- Had graag bij het bestellen geweten dat de 2.0 TFSI 2 x 2 uitlaatpijpen heeft :( (heb 1.8)
- Dashboard vlekt gemakkelijk
- Opbergvak middenarmsteun erg klein
- Bandenspanningscontrolesysteem erg simpel (was meetwaarden per band gewend)
- Kleine tankinhoud
- Wegligging bij hoge snelheden (>180) is toch minder dan bijvoorbeeld een gemddelde Ford
 

vincefra

Actief lid
- begrijp het verschil in winter / zomerbanden niet ... voor mij niet zo'n verschil (tenzij dan baanvastheid op koude wegdek met winternband ... ). Denk dat het merkgebonden moet zijn ...
- tankinhoud is inderdaad echt klein ...
 

michelover

Forumguru
Misschien komt het verschil tussen zomer- en winterbanden wel door het gbruik van twee verschillende maten band.
Gebruik zelf voor zowel zomer- als winterband 225/45 R18 en ondervind geen enkel verschil in weggedrag.
Voor zover ik heb kunnen constateren is de wagen ook bij 240km/u op de teller stabiel, dat komt misschien door de verlaging en de brede bandjes.
In ieder geval zwabbert hij niet over de weg bij 180 plus.
 
Bovenaan Onderaan